Grateful Dead koncerten i april 1972.
Fra : Henning Jensen

Dato : 03-10-11 06:52

Vi debatterede lidt om 'Gaffa' i en anden tråd.
Selv indenfor deres eget eget område mangler der noget.
F.eks. synes jeg, at denne cd-udgivelse fra Århus Universitet er så
interessant, at den burde have haft et par ord med på vejen:

http://www.au.dk/uhu/showroom/praesentationer/koncerter/grateful-dead-koncert-i-stakladen-1972-er-udgivet-i-cd-boxsaet/

Henning.

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-11 08:37

"Henning Jensen" <hbjweb@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> F.eks. synes jeg, at denne cd-udgivelse fra Århus Universitet er så
> interessant, at den burde have haft et par ord med på vejen:

Den kunne nemt være en kandidat.
Men hvis et magasin skulle skrive om alt inden for området, ville det fylde
800 sider om måneden, og der skulle være ansat 100 journalister ekstra.
Begge dele er vist pænt urealistisk, så man må nok affinde sig med at det
rammer "noget" i segmentet, men ikke alt.
Kender du magasiner der får alt med? Skriver Familie Journalen f.eks. om
alle enlige mødre der har klaret skærene på trods af svære odds? ;)

Som skærende kontrast, kan du tage denne: http://dansktopnyt.dk/, eller
denne: http://www.dansktoppensubnet.dk/
Begge er, med Åges definitioner prætentiøse, useriøse, mangelfulde, og kan
ikke bruges til en skid. De er i hvert tilfælde LANGT under Gaffa-standard.
(Tjek lige billederne, og hele "den almindelige befolkning")

/Alex

Fra : Henning Jensen

Dato : 04-10-11 09:04

On 04-10-2011 09:36, Alex Linaa wrote:

> Som skærende kontrast, kan du tage denne: http://dansktopnyt.dk/

"Interessant" webside som jeg ikke har set før. Og 95% af navnene er
ukendte, så her er 'noget at komme efter'.
Et rent Ågesk eldorado.

Kan man 'lægge noget i', at de fleste af "begivenhederne" finder sted i
Jylland, eller er det tilfældigt?

Henning.

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-11 09:46

> "Interessant" webside som jeg ikke har set før. Og 95% af navnene er
> ukendte, så her er 'noget at komme efter'.

Jeg kom til at klikke på den verdenskendte "John fra Vorupør", som efter
eget udsagn har et bredt "reptoire"

Citat: "Min nyeste musik har udspring i dansktop, men med en frisk ny sound
og et personligt præg som gør den helt speciel. Hør evt. uddrag fra min cd
under menuen "udgivelser" "

Det gjorde jeg så, og fandt det forventede BR-keyboard og en "sangstemme"
som alle de andre. Jow jow, det er rent eldorado for Åge. Ingen
overraskelser, og intet talent. Det er lige vand på hans mølle :)

> Kan man 'lægge noget i', at de fleste af "begivenhederne" finder sted i
> Jylland, eller er det tilfældigt?

Det er nok tilfældigt

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-11 09:59

"Henning Jensen" <hbjweb@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Interessant" webside som jeg ikke har set før. Og 95% af navnene er
> ukendte, så her er 'noget at komme efter'.

Du fik faktisk ret, for mellem alle rædslerne, fandt jeg en artikel om
Karoline Munksnæs, og fandt videre til denne lille perle:
http://www.youtube.com/watch?v=O1fcY-hGWOU

/Alex

Fra : Henning Jensen

Dato : 04-10-11 13:05

On 04-10-2011 10:58, Alex Linaa wrote:

> Du fik faktisk ret, for mellem alle rædslerne, fandt jeg en artikel om
> Karoline Munksnæs, og fandt videre til denne lille perle:
> http://www.youtube.com/watch?v=O1fcY-hGWOU

Jeg må medgive dig, at her er glimt af talent.

Kan det skyldes det u-jydske?
Noget af videoen er optaget på Københavns Grønttorv, ud for mit
stamværtshus "Jagtstuen", hvor ølpriserne stadig er helt nede?

Henning

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-11 13:24

> Kan det skyldes det u-jydske?
> Noget af videoen er optaget på Københavns Grønttorv, ud for mit
> stamværtshus "Jagtstuen", hvor ølpriserne stadig er helt nede?

Jeg tror ikke det hænger sådan sammen. Husk at Stig Møller er fra København

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-10-11 15:43

"Henning Jensen" <hbjweb@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg må medgive dig, at her er glimt af talent.

Hvor er det glimt henne ?

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-10-11 08:51

meddelelse news:4e8b1b76$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Henning Jensen" <hbjweb@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvor er det glimt henne ?
>
> Hilsen Åge

Stemmen er da rimelig, får egentligt også en god føling med sangen... Måske
filmcrewet skulle skoles lidt, således at teksten mere kommer til sin ret,
for emnet er jo aktuelt nok... Så lidt mindre focus på sangerinden, og lidt
mere på sangen... Tror jeg ville hjælpe... Så set i det lys, at der her er
skabt en melodi, ledsaget af en ellers udmærket video, og med små midler, så
burde talentet da være rimeligt indlysende... Men som sagt, video'en skulle
måske have vist mere af sangen, og mindre sangerinde... Men jeg ville da
gerne høre et album med hende, med lidt blandede bolcher...

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-10-11 15:02

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Men som sagt, video'en skulle måske have vist mere af sangen, og mindre
> sangerinde...

Jeg synes videoen skulle have vist mindre af det hele. ¨
Jeg synes faktisk videoen skulle være slettet.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 05-10-11 15:44

On 05-10-2011 16:02, Åge Halldorsson wrote:

> Jeg synes videoen skulle have vist mindre af det hele. ¨
> Jeg synes faktisk videoen skulle være slettet.

Sådan en udtalelse fra dig, indikerer at det er et særdeles godt nummer.

Jeg er, med rette, altid meget nervøs, mår du roser noget.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-10-11 17:17

> Sådan en udtalelse fra dig, indikerer at det er et særdeles godt nummer.
>
> Jeg er, med rette, altid meget nervøs, mår du roser noget.
>
> Henning.

Vi er da ellers blevet wældig enige om en masse god slager. Det virker du da
ellers til at være blevet helt wild med.
Hwa med lige at tjekke den her ud. Det er lidt
halvklassisk-slager-agtigt. En pendant til det der Rene og Renato-værk.
Jeg synes den her helt overnaturligt fantastisk. Den er så codyl-dejlig, at
det risler en langt ned af ryggen af velvære
og man får gåsehud af glæde.
Hvad mener du om den?: http://www.youtube.com/watch?v=cc5Y6Z0B8yA

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-10-11 17:32

meddelelsen news:4e8c8300$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvad mener du om den?: http://www.youtube.com/watch?v=cc5Y6Z0B8yA

Jeg vil også gerne give dig denne her. Jeg kan umnuligt beskrive hvor skøn
den er. Man flyder helt hen. Det er fantastisk skøn musik.
http://www.youtube.com/watch?v=BTjg_96nfnY

Hwa?

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 05-10-11 18:04

On 05-10-2011 18:17, Åge Halldorsson wrote:

> Hvad mener du om den?: http://www.youtube.com/watch?v=cc5Y6Z0B8yA

Du må have fået schlagger-abstinencer.
Jeg fornemmede ellers at du var på rette vej!!!

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-10-11 18:07

> Du må have fået schlagger-abstinencer.
> Jeg fornemmede ellers at du var på rette vej!!!

Jojo, men du kan ikke regne med at jeg udelukkende ´hører Helene Fischer. Vi
SKAL altså blande posen.
Een dosis Helene, een dosis brandbil og een dosis Semino. Det andet bliver
for ensformigt

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-10-11 07:09

meddelelse news:4e8c8300$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> Jeg synes den her helt overnaturligt fantastisk. Den er så codyl-dejlig,
> at det risler en langt ned af ryggen af velvære

Jamen det er der da også... Masser af god Tysk schlager... Men det er bare
ikke så ofte, du præsenteret os for den... Somme tider er det da ganske vist
en udmærket melodi, men så leverer du den, som et tåbeligt show-nummer. Min
indstilling til den slags er, at det er sikkert sjovt nok, lige medens
showet står på, og man er tilstede... Men derefter, bør det nok glemmes....
Og ikke genoplives før næste Show, og så er det igen, for dem, der er
tilstede...

Det er det samme, som der skrives om Sussi & Leo i leksikonet.... Kun meget
få, har vovet at kalde dem dygtige musikere... Men på en scene, kan de
noget, som mange andre ikke kan... At skabe en helt forrygende stemning...
Sikkert noget nær det samme, som folk oplevede på RF... Coldplay spille...
Det jeg så på TV, var Coldplay, der øvede sig i at komme videre til næste
accord... Altså to meget vidt forskellige opfattelser af den samme sag.

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-10-11 06:59

meddelelse news:4e8c6374$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Jeg synes videoen skulle have vist mindre af det hele. ¨
> Jeg synes faktisk videoen skulle være slettet.
>
> Hilsen Åge

Altså sådan sammenlignet med det show-pladder du af og til disker op med, så
var denne da faktisk rigtigt god... Her var der bare for meget sangerinde,
men dog stadig nydeligt lavet... Her kunne man have brugt din brandbil, til
at bryde billedet

M:V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 04-10-11 15:08

On 03-10-2011 07:52, Henning Jensen wrote:

A propos sidste nyheder, så er der ingen websider der kan måle sig med
"Schlagerklubben".
Her har man allerede lagt videoer af Hansi's optrædener i 2012.
http://schlagerklubben.dk4.dk/?p=plug-side-item;id=3849

Det er godt gået.

Henning

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-11 16:16

> [...]
> "Schlagerklubben".
> Her har man allerede lagt videoer af Hansi's optrædener i 2012.

Wow for en veldesignet og informativ side. Det ligner noget fra en
dataworkshop på det lokale plejehjem. Kunne faktisk meget nemt være
tilfældet
Bemærk lige at den har adresse i København, for at pille lidt ved din fordom
fra tidligere :)

Fra : Henning Jensen

Dato : 04-10-11 16:27

On 04-10-2011 17:15, Alex Linaa wrote:

> Bemærk lige at den har adresse i København, for at pille lidt ved din fordom
> fra tidligere :)

Ups. :-|

Henning

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-10-11 08:38

> [...]
> "Schlagerklubben".
> Her har man allerede lagt videoer af Hansi's optrædener i 2012.

Tja, det må man da sige er topmålet af fremsynethed )

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-11 09:48

> [...]

> "Schlagerklubben".
> Her har man allerede lagt videoer af Hansi's optrædener i 2012.

Klip 3 er da ren tyrolermusik, ikke at det gør den store forskel ;)

Fra : Henning Jensen

Dato : 06-10-11 11:23

On 06-10-2011 10:48, Alex Linaa wrote:

> Klip 3 er da ren tyrolermusik, ikke at det gør den store forskel ;)

Jeg orkede kun begyndelsen af den første: "på tømmerflåden".
Undskyld!

Henning.