De bedste fra 60'erne?
Fra : Michel Sanomi

Dato : 02-10-11 22:02

Hej,

Hvilke er jeres favoritter fra 60'erne?

Her et par af mine:

En nyindspilning af en sang fra 50'erne:

Kathy Kirby: "Let me go Lover" - http://www.youtube.com/watch?v=DDhMnOXaCBs

Disse behøver vist ikke nærmere introduktion:

The Beatles: "Hey, Jude" - http://www.youtube.com/watch?v=BD3ovfZXO5Q

Endnu en nyindspilning. Denne gang af den russiske folkesang "Stenka
Rasin".

The Seekers: "The Carnival is over" - http://www.youtube.com/watch?v=nze8B39OB0k

Dansk når det er bedst og spillet på redekam:

Sir Henry: "Camp" - http://www.youtube.com/watch?v=p0N1a5Wd23I

Lidt syret men en god melodi:

Rolling Stones: "She's a Rainbow" - http://www.youtube.com/watch?v=OGmb8xH0cKE

Og den sidste nyindspilning, hvis man kan sige dette i 2011:

Alma Cogan: "Tennesee Waltz" - http://www.youtube.com/watch?v=ulStYh-qKFA

Og der er sikkert en masse andre, jeg har glemt, men det var lige
disse, der røg i hovedet.

Mange hilsner
Michel

Fra : Jan Kronsell

Dato : 03-10-11 15:49

Du var selv inde på Sir Henry, men jeg foretrækker Camp singlens B-side,
Pretty Style - et nummer som fik udlandet til at tro at Sir Henry var
psykadeliske, hvilket de jo som bekendt langt fra var.
http://www.youtube.com/watch?v=DPLXPx5Axic

I tråden om de ti bedste danske havde jeg Steppeulvene med, og det har jeg
også her. Sidst var det Lykkens Pamfil, så denne gang har jeg taget "Kun for
forrykte". - også kendt som "Sangen om Harry".
http://www.youtube.com/watch?v=t6mrS36MLXw

Fra udlandet må jeg have Jethro Tull, her med Jeffrey goes to Leicester
Square
http://www.youtube.com/watch?v=YlV1TkeuR5U

Jefferson Airplane med White Rabbit må også med'
http://www.youtube.com/watch?v=WANNqr-vcx0

Men i det hele taget kom der så meget god musik ud af tresserm, at det er
helt umuligt at vælge de bedste i et enkelt indlæg - så her yderligere et
par favoritter, så kan du selv vælge

John Fogerty skal selvfølgelig også med sammen med resten af Creedence
Clearwater Revival her med Molina
http://www.youtube.com/watch?v=g9MpqbOaXdo

Fantastiske Cream med Sunshine of Your Love
http://www.youtube.com/watch?v=Cqh54rSzheg

Lige så fantastiske Jimi Hendrix med Burning of the Midnight Lamp og jeg
kunne blive ved, men jeg må hellere stoppe her, og så glemme den bløde
rock/pop fra Monkees, Hollies, Beatles, Dave Dee, Dozy, kvinder som Tina
Turner, Janis Joplin, Janis Ian, osv. osv. forudenb Bob Dylan, Donovan,
Pete Seeger .... nej stop
http://www.youtube.com/watch?v=sY3W2aVzrlo

Jan

Fra : Ukendt