Nyt album fra Andrea Berg
Fra : John

Dato : 02-10-11 15:34

Hej!

I fredags kom Andrea Berg's nye studie-album "Abenteuer" på gaden.

I følge min mening slår hun endnu engang sit navn fast med syvtommersøm,
idet dette album virkelig er guf!

Sidste år slog hun sig jo sammen med producent Dieter Bohlen, og udgav
albummet "Schwerelos". Dette gav hende enorm succes, og hun landede på
1-pladsen på det tyske hitliste.

Med dette nye album (hvor Dieter Bohlen igen har skrevet numrene), tror jeg
helt bestemt at succes'en fortsætter. Hun er her i efteråret med i en række
forskellige TV-shows, foruden at hun optræder live på "Schlager-Starparade"
flere steder. Næste år tager hun så på en stor soloturné. Det nye album
indeholder vanvittigt mange gode numre!

Et par af mine favoritter:

"Lebenslänglich" http://www.youtube.com/watch?v=BW9QYUdz9JU. Willkommen Bei
Carmen Nebel 24.09.2011
"Flieg Mit Fort: http://www.youtube.com/watch?v=8_Wzi76w0do.
"Über Alle Sieben Meere": http://www.youtube.com/watch?v=_4PbH6hd32U
"Herztattoo": http://www.youtube.com/watch?v=doeafKlANTs

Her er prøver på alle numrene: http://www.youtube.com/watch?v=AbAd-kOjGvU

Kender nogen i øvrigt en oversigt over hvad, og hvornår musik udkommer her i
Danmark? Det er jo nemt nok at gå ind på f.eks. TDC Play eller BibZoom og
downloade et album, men her er der masser af musik som aldrig er udsendt
fysisk i Danmark!

Det jeg savner er en oversigt hvilke albums man f.eks. kan gå ned i BILKA
eller lignende steder og købe fysisk!

John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-10-11 15:45

"John" <videovideo999@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Her er prøver på alle numrene: http://www.youtube.com/watch?v=AbAd-kOjGvU

Det var guf. God kvalitet. Det synes Henning Jensen også, tror jeg. Han er
trods alt ved at få smag for sagen.

Her er et interwiew med Adrea, fra Landsdels-programmet på SWF
http://www.youtube.com/watch?v=yLgA3Taqf8E&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Michel Sanomi

Dato : 02-10-11 11:25

On 2 Okt., 16:33, "John" <videovideo...@hotmail.com> wrote:

> I fredags kom Andrea Berg's nye studie-album "Abenteuer" p gaden.

Jeg er vild med hende, så det ryger snart en tur til Ballerup.

Men jeg synes, hun var bedre da Eugen Römer stod for musik og
produktion.

Dieter Bohlen forbinder jeg nu primært med Modern Talking og Blue
System. Og som altid har jeg vist samtlige af disse cd'er, men det er
et sidespring.

Her er hun med "Tango d'amore", der er en vals(?)

http://www.youtube.com/watch?v=1jFC6FL8xeU

Mange hilsner
Michel

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-10-11 18:41

Michel Sanomi <fantasi@webspeed.dk> wrote:

> [...]
> et sidespring.
>
> Her er hun med "Tango d'amore", der er en vals(?)

to ting: hvad sker der for hendes "tøj" ? .. og så hun virker det som om
hun står og keder sig og lirer sangen af ... ?

/thomas

Fra : John

Dato : 02-10-11 18:54

> to ting: hvad sker der for hendes "tøj" ? .. og så hun virker det som om
> hun står og keder sig og lirer sangen af ... ?

Andrea er, udover musikken, kendt for ofte at bære sexede og udfordrende tøj
på scenen!

Jeg har aldrig brudt mig særligt om lak og læder, men lige præcis hende her
er godkendt, for hun gør det med stil . Men hun ligeså ofte "alm." tøj
på, på scenen!

Dit andet spørgsmål er jeg ret uforstående overfor?

John

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-10-11 18:56

John <videovideo999@hotmail.com> wrote:

> [...]
> på scenen!
>
> Jeg har aldrig brudt mig særligt om lak og læder, men lige præcis hende her

Det passer bare mere til f.eks. Nightwish end det her :) ... det er jo
ikke ligefrem goth hun står og synger ..

> Men hun ligeså ofte "alm." tøj
> på, på scenen!
>
> Dit andet spørgsmål er jeg ret uforstående overfor?

Jeg er nok bare vandt til at kunsterne giver meget mere af sig selv på
scenen ... blod, sved, tårer, smadrede instrumenter etc. :)

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-11 18:59

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er nok bare vandt til at kunsterne giver meget mere af sig selv på
> scenen ... blod, sved, tårer, smadrede instrumenter etc. :)

Arrh, mindre kan vel gøre det? ;)
Men jeg vil give dig ret, der mangler noget indlevelse og sjæl. Det ligner
mere "arbejde" end kunst.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-10-11 19:01

Alex Linaa <www.linaa.com> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> Arrh, mindre kan vel gøre det? ;)

overdrivelse fremmer forståelsen du ved :)

> Men jeg vil give dig ret, der mangler noget indlevelse og sjæl. Det ligner
> mere "arbejde" end kunst.

bingo :)

/thomas

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-10-11 19:06

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> Arrh, mindre kan vel gøre det? ;)
> Men jeg vil give dig ret, der mangler noget indlevelse og sjæl. Det ligner
> mere "arbejde" end kunst.

I er jo så vilde med noget med det der "kant" eller hvad det hedder.

Her "kant"-er Andrea den af. Det er da noget kant-værk. Sådan noget
Henning Jensen-musik plejer hun ikke at synge:
http://www.youtube.com/watch?v=qZB84W7LRy8&feature=grec_index

Her "kanter" hun også en sang:
http://www.youtube.com/watch?v=qkHwuaM5sDs&feature=related

Det er ikke typisk andrea-musik - men hold da kaje, hvor det lyder nice.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-10-11 19:01

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> Det passer bare mere til f.eks. Nightwish end det her :) ... det er jo
> ikke ligefrem goth hun står og synger ..

Synger hun ikke godt?, nå. Jeg synes nu hun synger meget godt.

Undtagelsesvis. hehe

> Jeg er nok bare vandt til at kunsterne giver meget mere af sig selv på
> scenen ... blod, sved, tårer, smadrede instrumenter etc. :)

Det er altså musik vi taler om.

Hilsen Åge

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-10-11 19:06

Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-stÂr-herpost.tele.dk> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> Synger hun ikke godt?, nå. Jeg synes nu hun synger meget godt.

jo, hvis man skal se på det på den måde så synger hun da rent, rammer
sine toner etc. etc. ... men that's about it.

> Undtagelsesvis. hehe

> Det er altså musik vi taler om.

Det er også musik jeg snakker om ... prøv at tage til en Shining (SWE)
koncert ...

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-11 10:45

meddelelse news:4e88a6f2$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det er altså musik vi taler om.

Det plejer da ikke at være musik du fokuserer på. Det er som regel
brandbiler, lyserøde køer, og vandkæmmede børn der ligner Lille Per.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-10-11 14:38

http://www.youtube.com/watch?v=bLbGSCGbQ-k

http://www.youtube.com/watch?v=1svQcKeeb7o&feature=related

> og vandkæmmede børn der ligner Lille Per.
http://www.youtube.com/watch?v=FVTqrSKWnis

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-10-11 17:48

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> lyserøde køer, og vandkæmmede børn der ligner Lille Per.

Dorfrocker skaffer en lyserød ko, med lidt hvidt, til Linå Fotomanden:
http://www.youtube.com/watch?v=Nx03aJgtr08&feature=related

Hilsen Åge

Fra : John

Dato : 02-10-11 19:07

> Jeg er nok bare vandt til at kunsterne giver meget mere af sig selv på
> scenen ... blod, sved, tårer, smadrede instrumenter etc. :)

Andrea giver sig selv fuldt ud på scenen! Derudover er hun meget ydmyg
overfor sine fans. Hun siger gang på gang at hun skylder sine fans alt! Hun
giver meget igen ved at snakke med fans efter en koncert! Og det er
ligegyldigt hvor mange timer det tager, hun bliver indtil alle har fået det
de kom efter, hvad enten det er en autograf, et billede eller en kort snak!

John

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-11 19:09

"John" <videovideo999@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ligegyldigt hvor mange timer det tager, hun bliver indtil alle har fået
> det de kom efter, hvad enten det er en autograf, et billede eller en kort

Nu er der ikke et øje tørt.
Du får hende til at lyde som "Ude & Hjemme", men mon ikke det er kynisk
beregnet fra hendes manager netop at ramme det segment?

Fra : John

Dato : 02-10-11 19:15

> Nu er der ikke et øje tørt.
> Du får hende til at lyde som "Ude & Hjemme", men mon ikke det er kynisk
> beregnet fra hendes manager netop at ramme det segment?

Det har man altid brugt inden for den genre! Man er meget tæt på sine fans!

Men du tror mig nok ikke, men hun er rent faktisk interesseret i sine
medmennesker! Hun er også tidl. sygeplejerske, og har i mange år gjort et
stort stykke arbejde inden for bl.a. hospice-arbejde. Og det er der sgu ikke
nogen der tvinger hende til!

John

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-11 19:21

> [...]
> medmennesker! Hun er også tidl. sygeplejerske, og har i mange år gjort et
> stort stykke arbejde inden for bl.a. hospice-arbejde. Og det er der sgu

Hvad har det med musikken at gøre?
Vær sikker på, at når du overhovedet ved dette, er det benhård branding. Det
virker, bevares, men det gør ikke musikken hverken bedre eller ringere.

Fra : John

Dato : 02-10-11 20:15

> Hvad har det med musikken at gøre?

Intet! Det har kun noget med personen Andrea Berg at gøre!

> Vær sikker på, at når du overhovedet ved dette, er det benhård branding.
> Det virker, bevares, men det gør ikke musikken hverken bedre eller
> ringere.

Selvfølgelig gør det ikke musikken værre eller bedre! Det kan godt være at
det er "benhård branding", som du kalder det, men det ved hverken du eller
jeg!

Det er meget normalt at man får noget at vide om hvordan personerne er
privat. Det gælder jo inden for alle grene af kendte personer!

John

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-10-11 19:09

> [...]
> de kom efter, hvad enten det er en autograf, et billede eller en kort snak!

Sidste koncert jeg var til sad forsangeren selv i Merchandise og solgte
t-shirts før koncerten*

/thomas

* Saturnus på BETA

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-11 19:10

> Sidste koncert jeg var til sad forsangeren selv i Merchandise og solgte
> t-shirts før koncerten*

Og jeg har drukket en øl med Johnny Madsen, inden en koncert jeg skulle
fotografere

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-10-11 19:32

> Og jeg har drukket en øl med Johnny Madsen, inden en koncert jeg skulle
> fotografere

Og Lasse og Mathilde snakkede hyggeligt med turister ude på pladsen ved Fur
Camping, mens de fik en kop kaffe, før de skulle give koncert.
De så ud til de nød det og ikke havde stress. Da jeg gik forbi dem, var
det faktisk DEM der hilste på (og ikke mig) og spurgte om noget med Fur.

Hilsen Åge

Fra : John

Dato : 02-10-11 19:16

> Sidste koncert jeg var til sad forsangeren selv i Merchandise og solgte
> t-shirts før koncerten*

Sådan!

John

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-10-11 12:47

> Sådan!
>

> John

Sig mig engang John... Tror du ikke også, det bare var benhård branding ?
)))..

M.V.H....Benny..

Fra : John

Dato : 03-10-11 16:06

> Sig mig engang John... Tror du ikke også, det bare var benhård branding ?
> )))..

Det tror jeg da så afgjort det var

John

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-11 18:58

> Jeg har aldrig brudt mig særligt om lak og læder, men lige præcis hende
> her er godkendt, for hun gør det med stil .

Jeg synes der er en skærende modsætning mellem musikken og tøjet. Det hænger
slet ikke sammen.
Det samme med entréen i røg og damp, det fiser totalt ud når hun åbner
munden. Som at se en reklamefilm for et cruise i Caribien, mens man ender på
en færge til Fur.

/Alex

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-10-11 18:59

> [...]

> munden. Som at se en reklamefilm for et cruise i Caribien, mens man ender på

som at putte lyden fra en Ferrari på en cd og spille den mens man kører
i sin Opel Kadett :)

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-11 19:00

> som at putte lyden fra en Ferrari på en cd og spille den mens man kører
> i sin Opel Kadett :)

LOL

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-10-11 19:01

Alex Linaa <www.linaa.com> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> LOL

<http://www.musclecarsounds.com/details.htm>

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-11 19:07

> <http://www.musclecarsounds.com/details.htm>

I Guder, det findes? :-/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-10-11 19:09

Alex Linaa <www.linaa.com> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> I Guder, det findes? :-/

jep! ... i weep for humanity ...

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-11 19:11

> jep! ... i weep for humanity ...

Well, det ligger i samme kategori som gør, at kvinder får kæmpestore
plastikbryster, så ja, verden er på vej mod undergang i folorenhed

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-10-11 19:12

> [...]

> Well, det ligger i samme kategori som gør, at kvinder får kæmpestore
> plastikbryster, så ja, verden er på vej mod undergang i folorenhed

Plastik bryster, plastik lyd i bilerne, plastik musik ... godt at verden
går under i 2012 .. ;)

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-11 19:30

> Plastik bryster, plastik lyd i bilerne, plastik musik ... godt at verden
> går under i 2012 .. ;)

Ja, d. 21. december 2012 skal jeg være pattestiv til en rockkoncert, omgivet
af lækre rocksild.
Ok, det kan godt være jeg vågner med gigantiske tømmermænd dagen efter, men
så får jeg da den oplevelse med. Og hvis ikke, ja så kommer jeg herfra med
stil

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-10-11 19:35

> Ja, d. 21. december 2012 skal jeg være pattestiv til en rockkoncert,
> omgivet af lækre rocksild.

Hvorfor ikke besøge et plejehjem i stedet?

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-11 19:38

meddelelse news:4e88aec3$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvorfor ikke besøge et plejehjem i stedet?

Nej, jeg vil have det sjovt, ikke risikere at løbe ind i dig

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-10-11 19:44

> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:4e88aec3$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Nej, jeg vil have det sjovt, ikke risikere at løbe ind i dig

Jeg går ikke til rockkoncert. Hvor stiller i forresten gangstativerne?

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-11 19:50

meddelelse news:4e88b105$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg går ikke til rockkoncert.

Nope, det behøver du ikke at fortælle.

> Hvor stiller i forresten gangstativerne?

Dem stiller vi sammen med ejerne på plejehjemmene, inden vi går til koncert.
Kan være vi også forærer dem en Hansi-CD inden vi går, for man skal være rar
ved sine ældre medborgere. Og dog, det er jo ikke at være rar.
Anyway, du må da vide hvor vi parkerer vores bedsteforældre når vi går i
byen, for du deler da smag med dem.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-10-11 12:51

meddelelse news:4e88aec3$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Hvorfor ikke besøge et plejehjem i stedet?
>
> Hilsen Åge

Sikkert fordi, han er bange for at finde ud af, hvor meget han har tilfælles
med beboerne )

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-10-11 12:49

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> som at putte lyden fra en Ferrari på en cd og spille den mens man kører
> i sin Opel Kadett :)
>

> /thomas

Hvad i alverden skal man dog med lyden fra en Ferrari, når man har en Kadett
?

M.V.H....Benny..

Fra : John

Dato : 02-10-11 19:03

> [...]
> Det samme med entréen i røg og damp, det fiser totalt ud når hun åbner
> munden. Som at se en reklamefilm for et cruise i Caribien, mens man ender

Det skal man nok vænne sig lidt til! Men når alt kommer til alt, så er det
jo ikke tøjet der afgør om hun er god eller ej! Jeg kan lide hende og hendes
musik, uanset hvad tøj hun har på!

At I så mener jo noget, er der jo ikke noget at gøre ved!

John

Fra : John

Dato : 02-10-11 19:10

> At I så mener jo noget, er der jo ikke noget at gøre ved!

Rettelse:

"At I så mener noget andet, er der jo ikke noget at gøre ved!"

John

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-10-11 19:11

> Rettelse:
>
> "At I så mener noget andet, er der jo ikke noget at gøre ved!"

Så vi må godt mene noget ? ;)

/thomas

Fra : John

Dato : 02-10-11 19:18

> Så vi må godt mene noget ? ;)

Naturligvis! Jeg har da vist heller ikke skrevet noget andet!

Smag og behag er jo forskellig!

John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-10-11 19:26

> Jeg synes der er en skærende modsætning mellem musikken og tøjet. Det
> hænger slet ikke sammen.

Hænger ikke sammen? - Hvordan?
Sådan er det indenfor slagermusik. Der er meget forskellig fremtoning. Der
findes andre slagersangere, som er meget næserings-prægede i udstråling, men
når man så hører musikken, så bliver man klogere.

Prøv at tjekke de her eksempler ud. De ligner ikke nogen der vil til at
synge slagermusik, vel?

Eksempel 1:
Her er der slidte lappede, forrevne, hullede beskidte cowboybukser og
arbejds-skjorte og ret meget næserings-skaberi:
http://www.youtube.com/watch?v=jSkngtXJ0To&feature=related

Eksempel 2:
Hængerøv, seler nede om røven, høstak som frisure:
http://www.youtube.com/watch?v=RMZ0moDNtbQ

Denne fremtoning signalerer jo ikke ligefrem at det skulle være slager. Så
det kan man ikke tage meget efter.

Hilsen Åge

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-10-11 19:27

> [...]

> http://www.youtube.com/watch?v=RMZ0moDNtbQ
>
> Denne fremtoning signalerer jo ikke ligefrem at det skulle være slager. Så

falsk varebetegnelse ...

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-11 19:32

> falsk varebetegnelse ...

Ja, lånte fjer.
Som at sætte hækspoiler og brede dæk på den føromtalte Opel Kadett

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-10-11 12:59

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, lånte fjer.
> Som at sætte hækspoiler og brede dæk på den føromtalte Opel Kadett

Tja, de brede dæk, skal nok ikke lige være i dag, og hækspoileren har den
ikke brug for... Så ja, du har ret, hækspoileren ville kun være blær...

M.V.H....Benny..

Fra : John

Dato : 02-10-11 20:19

> falsk varebetegnelse ...

Hvordan skal man da se ud, når man synger schlager?

John

Fra : John

Dato : 02-10-11 18:47

> Men jeg synes, hun var bedre da Eugen Römer stod for musik og
> produktion.

Der er så afgjort skrevet mange gode numre i hans tid, men jeg synes i den
grad at Dieter Bohlen har taget arven op med stor succes!

> [...]
> et sidespring.

> Her er hun med "Tango d'amore", der er en vals(?)

Ganske enkelt fantastisk! Det er én af dem der giver gåsehud, når man står
til koncerten!

Vi får lige hendes allerførste hit, som næste år har 20 år på bagen. Her som
den så ud, da jeg selv så hende live i vinters:
http://www.youtube.com/watch?v=cSguQShyaSk. Bemærk den spektakulære entré

John

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-10-11 18:50

John <videovideo999@hotmail.com> wrote:

> http://www.youtube.com/watch?v=cSguQShyaSk. Bemærk den spektakulære entré

Bemærk også publikum som står og klapper ... men ikke i takt med
musikken ...

/thomas

Fra : John

Dato : 02-10-11 18:56

> Bemærk også publikum som står og klapper ... men ikke i takt med
> musikken ...

Det må jo så stå for nævnte publikums egen regning!

John