Krypteringsværktøjer cross over ?
Fra : Per

Dato : 02-10-11 13:14

Hej !

Hvis man krypterer en fil med et givent krypteringsværktøj - kan denne fil
så dekrypteres af andre krypteringsprogrammer ?

Jeg tænker på - hvis man nu ikke ved hvilket program der er krypteret med
kan man så bare bruge et andet til dekryptere - selvfølgelig forudsat at
koden kendes - ellers tager det jo over 25 år med bruteforce hvis koden fx.
er på 12 cifre

Mvh. Per

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-10-11 14:03

Per skrev:

> Hvis man krypterer en fil med et givent krypteringsværktøj -
> kan denne fil så dekrypteres af andre krypteringsprogrammer ?

Det væsentlige er ikke programmet, men krypteringsmetoden.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hold din drømmeferie i Thailand. Find tips og info på:

Fra : "Poul E. Jørgensen"

Dato : 02-10-11 14:27

Den 02-10-2011 15:02, Kim Ludvigsen skrev:

> Det væsentlige er ikke programmet, men krypteringsmetoden.

Jeg - der ikke her en pind forstand på det - ville svare:
Prøv ad!

--
Poul E. Jørgensen

Fjern de to A'er hvis du svarer per e-mail.
Remove the two A's if replying by e-mail.