Nyt album fra Hart/Bonamassa
Fra : Ukendt

Dato : 01-10-11 16:07

http://www.youtube.com/watch?v=E7_0YVrj9LI

At sætte disse to fænomenale kunstnere sammen, er en genistrag uden lige.
Beth Harts fantastiske stemme og Joe's sprøde guitar på én gang støtter og
udfordrer hinanden, i en rejse gennem vellyd og oplevelser.

Der ligger et nummer på deres hjemmeside til fri download (ikke det bedste
fra CD'en, men alligevel ;):
http://hartandbonamassa.com/index.php

Hvis man er til svedig blues, udført så indfølt og talentfuldt at man får
gåsehud over det hele, er dette album et must, og noget af det bedste jeg
har hørt i 2011.

/Alex

Fra : P. Petersen

Dato : 01-10-11 16:30

"Alex Linaa" skrev i meddelelsen

[...]

Ja det er et fedt album. Har det i afspilleren.
Hvis jeg skal komme med en lille anke er det, at Joe (i mine ører) godt kan
blive lidt for poleret.
Jeg har alle hans udgivelser og synes bedst om dem hvor han spiller live.
Og ellers er der jo Black Country Communion. Det er suverænt.
Men her napper vi lige en svedig udgave af Hart/Bonamassa, der er helt
dugfrisk.
http://www.youtube.com/watch?v=liLQ8PfKgu0

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-11 16:39

"P. Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis jeg skal komme med en lille anke er det, at Joe (i mine ører) godt
> kan blive lidt for poleret.

Både og.
Joe underspiller i den grad på alle numrene, uden at schredde og uden at
stjæle fokus fra sangen og sangerinden. Det giver i mine ører ret god
mening, og klæder de klassiske sange de har valgt at fortolke.
Jeg synes det ville være at kæmpe imod, i stedet for at spille med respekt,
hvis han havde udfoldet hele sit talent, og lavet det til en opvisning i
guitarekvilibrisme, for ingen tvivl om at den mand er genial på en guitar.
Men det kræver altså også et vist talent at tøjle sin teknik, og spille
afdæmpet og smukt når det er nødvendigt.

> Jeg har alle hans udgivelser og synes bedst om dem hvor han spiller live.

Bonamassa live er en anden sag, og en anden musik. Hver ting til sin tid.

> Og ellers er der jo Black Country Communion. Det er suverænt.

Ja, det er rock i høj klasse. Men jeg må indrømme at jeg alt for hurtigt
bliver irriteret over Glen Hughes skabede og selvhævdende stil. Den mand kan
bare ikke lade være med at oversynge ALT.

/Alex

Fra : P. Petersen

Dato : 02-10-11 03:22

> [...]

bliver irriteret over Glen Hughes skabede og selvhævdende stil. Den mand kan
bare ikke lade være med at oversynge ALT.

Joe er uomtvisteligt verdens bedste blues/rock guitarist. Og det jeg mangler
er, at han ind i mellem går ind og stjæler billedet og fyrer den vildt af.
Synes, at perfektionismen går hen og bliver steril. Samme ankepunkt jeg har
mod Mark Knopfler og Gary Moore. De prikker til mig, men bevæger mig aldrig.
Omkring Glen er vi så uenige. Synes Glen har fået en velfortjent revival
som frontfigur. Han får i et fantastisk samspil med musikerne hele lortet
til, at gå op i en fantastisk enhed.

Men dejligt, at vi begge nyder talentet. :)

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-11 10:04

> [...]
> Synes, at perfektionismen går hen og bliver steril. Samme ankepunkt jeg
> har mod Mark Knopfler og Gary Moore. De prikker til mig, men bevæger mig

Hmmm... det du kalder perfektionisme, kalder jeg respekt for sangen.
Jeg bliver alt for hurtigt færdig med schredderne, som stjæler billedet i
enhver tænkelig pause. Tag Yngvie Malmsteen, eller Steve Morse i Deep
Purple. De er teknisk meget tæt på perfektion, men de mangler totalt
indlevelse og sjæl. At tro at flest mulige toner på kortest mulig tid er
noget at stræbe efter, er at tage helt og aldeles fejl i mine øjne. Som min
far sagde til mig engang: "Den store musik ligger i pauserne mellem tonerne"
Det lever Bonamassa fuldstændig op til på dette album.

> Omkring Glen er vi så uenige. Synes Glen har fået en velfortjent revival
> som frontfigur. Han får i et fantastisk samspil med musikerne hele lortet
> til, at gå op i en fantastisk enhed.

Hughes er stemmens schredder. Ingen pauser og endeløse fraseringer. Det
bliver anstrengende i længden.
Han forekommer mig at være en lille dreng der til enhver tid prøver at
bevise noget, og råber "hør mig, hør mig".
Hvis han kom ned fra piedestalen, og brugte de nuancer som hans stemme har i
rigt mål, ville han levere noget mere lyttevenlig musik.

> Men dejligt, at vi begge nyder talentet. :)

Jep, Bonamassa har hele pakken, og er helt fortjent den mest populære
guitarist i verden lige nu.

/Alex