Honda VFR 800 VTEC - ang. HK ???
Fra : Nocebo

Dato : 01-10-11 08:00

Hej!

Har været ude for at se på en Honda VFR 800 VTEC fra '04 med ca 34 k
på kilometertælleren. Ejeren har haft den på bænk tidligere og fået
den målt til ca 93-94 hestekræfter (HK) for fulde omdrejninger.

Når jeg slår den model op på wikipedia står den til 110 hk - hvad kan
det skyldes - ejer sagde noget med man mistede nogle hk ved
overførslen fra motor til dæk - er det det der er tale om eller er det
slid???

Håber på nogle gode svar.

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 01-10-11 18:40

Den 01-10-2011 15:59, Nocebo skrev:
> [...]
> det skyldes - ejer sagde noget med man mistede nogle hk ved
> overførslen fra motor til dæk - er det det der er tale om eller er det

Det er helt normalt.
De tal der oplyses fra forhandlerne er målt på krumtappen. Dog lyder
tabet på denne cykel ret stort i mine ører.
Jeg mener ikke det bør være mere end 8 - 10 hk. Men det er der sikkert
andre der ved mere om?
Jeg vil tro Hondaen mangler en justering, hvis man ellers kan stole på
den testbænk den er testet på.
Det er dog helt sikkert, at Hondaen ikke er slidt, hvis ellers den har
fået den rigtige service. VFR er kendt for rigtig god holdbarhed.
Jeg har selv haft en VFR 800 og den blev målt til 104 hk. på baghjulet.

Hilsen Matthias

Fra : Nocebo

Dato : 02-10-11 00:38

skal lige nævne at der sidder Laser lydpotter på - ved ikke om de kan
have noget at sige?

Har kigget på nettet men kan ikke lige finde noget om det.

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 02-10-11 10:18

Den 02-10-2011 08:37, Nocebo skrev:
> skal lige nævne at der sidder Laser lydpotter på - ved ikke om de kan
> have noget at sige?
>
> Har kigget på nettet men kan ikke lige finde noget om det.

Andre potter kan sagtens have en negativ indflydelse.
Hvis ikke den er monteret med en Powercommander og ordentlig indjusteret
efter monteringen af andre potter, så kan den nemt have mistet en del
ydelse.
Hilsen Matthias

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 03-10-11 14:12

> Har været ude for at se på en Honda VFR 800 VTEC fra '04 med ca 34 k
> den er målt til ca 93-94 hestekræfter.

Helt normalt. Jeg har haft en yderst velkørende CBR 600 med 84 hk på
hjulet mod de 100 der er opgivet i motoren. Køb og kør!

--
Jens Jacob Bager Jensen
Suzuki SV 1000 N '05, KTM LC4 640 Adventure '04