"byttebil" - vurdering samt råd ønskes
Fra : Jebir

Dato : 01-10-11 15:52

Hejsa

Jeg går med en tanke om muligvis at skifte bilen ud, og har brug før
lidt input fra de kloge hoveder

Først, Min nuværende bil, som meget gerne skal dække noget af handlen..
Jeg håber nogen kan komme med et kvalificeret bud på, hvad jeg måske
kan forvente at få i en "byttehandel" hos en forhandler.

Bilen er en mørkegrøn Suzuki Baleno fra 2001, den har gået 199000 lige
om lidt.
Den er synet i maj, og havde fået stor service og ny tandrem lige
inden (195000 km). Service er overholdt strengt indtil den havde kørt
150000 km, og er efterfølgende foretaget 2 gange årligt hos
autoriseret værksted. Den fremstår velholdt, og jeg er anden ejer.
Jeg håber nogen kan komme med et kvalificeret bud så jeg ved hvad jeg
kan forholde mig til

Grundene til jeg gerne vil skifte er bl.a. at jeg meget gerne vil have
en stationcar, og da priserne er som de er pt burde det være til at
finde nogen til en lav pris som ikke har gået nær så langt som min
Baleno.
Dem jeg umiddelbart har kig på er i prisklassen 15-25000, og er
primært disse;
Fiat Marea 1.6 stc fra sluthalvfemserne
Ford Escort 1.6i stc fra sluthalvfemserne
Og så har jeg set en enkelt Nissan Primera fra samme tidsrum.
Jeg søger en stabil vogn, og det er det primære, da jeg kører 40 km
hver vej til arbejde. Burde måske overveje diesel, men det er
budgettet ikke til.

Fra : Jebir

Dato : 01-10-11 16:03

Det gik dælme lige lidt stærkt der, men I får lige resten, hehe

Som beskrevet skal bilen være stabil, og andre forslag end de nævnte
er meget velkomne, det var bare dem der umiddelbart fangede min
interesse ved en søgning på bilbasen

Håber på nogle gode råd og input.

Mvh.
Jebir

Fra : Anders Majland

Dato : 02-10-11 12:24

> [...]
> kan forvente at få i en "byttehandel" hos en forhandler.
> Bilen er en mørkegrøn Suzuki Baleno fra 2001, den har gået 199000 lige

Sælg den privat - den er ikke interessant som byttebil for en forhandler.
Når han sælger den igen skal han jo leve op til lovens om reklamatiosnret

Regn med at forhandler skal have mindst 20-30.000kr i forskel på hvad han
giver og hvad han sælger den for....

> Dem jeg umiddelbart har kig på er i prisklassen 15-25000, og er
> primært disse;

I den prisklasse er standen på bilen meget vigtigere end om det er den ene
eller den anden. Og kan du finde en vogn der virker ok hos en forhandler der
vil leve op til købeloven mhs reklamationsretten er så er du kommet langt .

Men du vil få mere bil for pengene ved at handle privat. I det prisleje er
der ikke plads til at en forhandler kan have meget avance til
garanti/reklamations reperationer ...

Fra : Ivan Madsen

Dato : 02-10-11 14:03

On Sat, 1 Oct 2011 14:52:00 -0700 (PDT), Jebir <jebirdk@gmail.com>
wrote:

> [...]
>autoriseret værksted. Den fremstår velholdt, og jeg er anden ejer.
>Jeg håber nogen kan komme med et kvalificeret bud så jeg ved hvad jeg

Den bliver du budt 5-10000 for - hvis ikke du får rabat for at tage
den med dig. Prøv at sælge den privat - for en forhandler skal være
interesseret skal den være meget billig i indkøb.

> [...]
>Jeg søger en stabil vogn, og det er det primære, da jeg kører 40 km
>hver vej til arbejde. Burde måske overveje diesel, men det er

Prøv evt. at finde en Toyota Carina eller Avensis - selv om de skulle
have kørt lidt længere kunne de være et alternativ. De er kendt for at
køre pænt langt på literen ved anstændig kørsel.
Men i den prisklasse er det en form for lottokupon du køber, så måske
var det en ide at luske hen på nærmeste bilauktion for at købe bilen
tæt på nettopris. Og være benhård med max-bud, selv om den egentlig
er meget pæn.

Fra : TDN

Dato : 02-10-11 15:03

"Jebir" <jebirdk@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Sælg din privat og køb en Toyota Carina (har en selv der lige har rundet km.
400.000 og kører som ny og fejler aldrig noget) eller en Avensis. De er
meget driftsikre. Men alt kan ødelægges, så få en bilkyndig til at checke
den nye igennem og køb den privat i stedet.

Mvh
Thomas