Det var så den uge.
Fra : Ivan Madsen

Dato : 01-10-11 16:42

Det startede rigtig godt:
Mandag morgen på vej forbi Greve N er jeg ved at blive mast både
forfra og bagfra da en Ludo "lige skulle af over broen" og gik ind i
et ikke-eksisterende hul i min række og videre til næste. Det gav lige
en mindre bremsning for at undgå at skulle skifte front - indtil
hornet bagfra (lastbil) gjorde jeg måtte op på den anden pedal igen.
Der var nemlig ikke plads til mange lokumsruller bagud heller.
Tirsdag på vejen hjem udsættes man for "el general". Han kører 90 i
midten og når man overhaler og kører ind i højre spor foran ham kan
han da lige "parkere" mig bag næste lastbil. Troede han - en skam
sådan en Picanto ikke har noget moment ) Og min eneste forbrydelse
var at køre i højre spor med 110 - vifte ud i 3'eren bagom og ind i
1'ere forom. Og ikke specielt tæt, men heller ikke overdreven afstand.
Onsdagen gik med et elektrisk problem i hjemmet.
Torsdag var også næsten normal. En slingrende svensk trailer
tilsyneladende godt pakket med våde varer med 120+ og så meget kø om
eftermiddagen, jeg tog snigerruten.
Fredag havde jeg fri - det var en god ting.
Fandme om så ikke jeg besluttede at lufte familie og hunde i
formiddags. På vejen mod Næstved ligger der en Skoda ca. en
hundehalelængde fra bagklappen over et længere stykke. Så kunne han
endelig komme forbi - over spærreflade osv. med ca. 100. Og iført
trailer.
Så det har været en hel normal uge på kontoret. Det bliver det ikke på
mandag. Jeg forventer at spærre M3 med kaffebord da Puntoen så runder
300000 og må kaldes "voksen".

Fra : Per H. Kristensen

Dato : 02-10-11 00:05

"Ivan Madsen" skrev i meddelelsen

Det startede rigtig godt:

[...]

===

Det koster et klip i kørekortet at overhale over spærrelinjer.

Men er overhalingen over 100 meter, koster det en betinget frakendelse ...

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Christian Stidsen

Dato : 02-10-11 10:01

"Per H. Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Det koster et klip i kørekortet at overhale over spærrelinjer.
>
> Men er overhalingen over 100 meter, koster det en betinget frakendelse ...

100 km/t med trailer giver vel egentlig også et hak el.l. i pappet.
Hvis ikke vi er helt oppe på en ny test af evnerne indenfor bilkørsel.

Christian

Fra : Anders Majland

Dato : 02-10-11 12:18

> 100 km/t med trailer giver vel egentlig også et hak el.l. i pappet.
> Hvis ikke vi er helt oppe på en ny test af evnerne indenfor bilkørsel.

Der har været løb på løvelbanen i går lørdag - bla autocross. Tror de har
festet derude for der var en del der først kørte hjemad idag. Jeg lå i
formiddags i en række på landevejen fra viborg mod vejle med 85-90 i en lang
række biler da vi bliver indhentet af en sort transport med "sportslig"
kølergrill. Han var åbenbart ikke færdig med at køre ræs, for han valgte at
mase sig frem i rækken med en række snerte overhalinger på trods af at han
havde autotrailer og bil på slæb.

Det lykkedes ham da også i løbet af et kvarters tid at komme så langt frem i
rækken at jeg mistede ham af syne. Dvs kort før grindsted var han så vendt
rundt og kørte nord på igen ... Hans kørsel var også til flere klip.
Hastigheden i overhalingerne kunne vel give et klip hver, og så var kunne
der sikkert også uddeles nogle stykker til for hasarderede overhalinger....

/A

Fra : Per H. Kristensen

Dato : 02-10-11 14:19

"Anders Majland" skrev i meddelelsen

> [...]

der sikkert også uddeles nogle stykker til for hasarderede overhalinger....

Ved kørsel med anhænger:
Over 30% overskridelse (92 km/t på landevej) giver klip - 40% - (99 km/t)
giver betinget frakendelse, så det er ikke helt ufarligt at køre med en
lille trailer på tynde hjul ...

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Christian Stidsen

Dato : 02-10-11 17:40

> Ved kørsel med anhænger:
> Over 30% overskridelse (92 km/t på landevej) giver klip - 40% - (99 km/t)
> giver betinget frakendelse, så det er ikke helt ufarligt at køre med en
> lille trailer på tynde hjul ...

Min filsofi har altid været, at faren ved det man gør har ikke noget med
straffen at gøre.
Mine børn er f.eks. spændt fast i bilen fordi jeg gerne vil de overlever en
evt. ulykke - ikke fordi jeg er bange for at få en bøde fra politiet.
O.s.v.

Så nej, det er ikke helt ufarligt at køre med en lille trailer på tynde
hjul, men det har ikke noget med klippene i kørekortet at gøre

Christian

Fra : Per H. Kristensen

Dato : 03-10-11 10:21

"Christian Stidsen" skrev i meddelelsen

> [...]

Så nej, det er ikke helt ufarligt at køre med en lille trailer på tynde
hjul, men det har ikke noget med klippene i kørekortet at gøre

Mange bøder er bare en skjult skat. F.eks. at man kan få en bøde for at
holde ind til siden og snakke i sin mobil dér. Men sådan er der så meget ...

--
Per
www.campingogbil.dk