MS Windows
briani 27239
Adgang til NAS fra pc med WIN7
Fra : Abricosicus

Dato : 01-10-11 16:53

Hej !

Jeg vil gerne tilknytte en mappe på en NAS som netværksdrev på en pc med
WIN 7.

Jeg bliver afkrævet 'Credentials'.

Som jeg husker det, så er brugernavn navnet på den aktuelle pc.

Men hvad er passwordet ?

Med venlig hilsen

Abricosicus

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 01-10-11 17:05

On 01-10-2011 17:53, Abricosicus wrote:
> [...]
> WIN 7.
>
> Jeg bliver afkrævet 'Credentials'.
>
> Som jeg husker det, så er brugernavn navnet på den aktuelle pc.

Både navn og password har du selv valgt.

/Erik

Fra : Abricosicus

Dato : 01-10-11 17:25

Den 01-10-2011 18:04, Erik Jakobsen skrev:

> Både navn og password har du selv valgt.
>
> /Erik

Hej igen !

Den aktuelle pc er ikke passwordbeskyttet.

mvh

Abricosicus

Fra : Cykelsmeden

Dato : 01-10-11 18:38

Den 01-10-2011 18:24, Abricosicus skrev:

> Hej igen !
>
> Den aktuelle pc er ikke passwordbeskyttet.

Der er flere kombinationer som kan drille, men ofte er det
en ældre NAS (SMBversion 2) der ikke forstår W7 (smb 4).
kan løses ved at opgradere Samba på NAS eller forcere W7 til smb1.

sidstnævnte kan gøres med følgende regfil:
--- SMBversion.reg
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa]
"LmCompatibilityLevel"=dword:00000002
---

der kan også være andre årsager!

//finn

Fra : Henning

Dato : 01-10-11 23:59

>Hej igen !
>
>Den aktuelle pc er ikke passwordbeskyttet.

Det er ikke brugeren på computeren, der er problemet, men brugeren på
NAS'en. Har du oprettet bruger her, med password og rettigheder?

Fra : Abricosicus

Dato : 02-10-11 04:51

Den 02-10-2011 00:59, Henning skrev:

> Det er ikke brugeren på computeren, der er problemet, men brugeren på
> NAS'en. Har du oprettet bruger her, med password og rettigheder?

Hej !

Der er ikke oprettet brugere, for NAS'en skal bare være et fælles drev.

Pc'er med XP har adgang uden problemer.

Abricosicus

Fra : Cykelsmeden

Dato : 02-10-11 10:29

Den 02-10-2011 00:59, Henning skrev:
> Det er ikke brugeren på computeren, der er problemet, men brugeren på
> NAS'en. Har du oprettet bruger her, med password og rettigheder?
Hvis NAS kører SMB2 bliver man ideligen afkrævet credentials fra en w7
som kører LM4, selv til et fuldt delt drev!

//finn

Fra : Abricosicus

Dato : 02-10-11 13:16

Den 02-10-2011 11:29, Cykelsmeden skrev:
> Hvis NAS kører SMB2 bliver man ideligen afkrævet credentials fra en w7
> som kører LM4, selv til et fuldt delt drev!
>
> //finn

Hej !

Af årsager, som jeg ikke ganske fatter, kom det til at fungere ved, at
bruge klientpc'ens navn som bruger, og 'admin' som password.
Og tilsyneladende bliver det husket !

Tak for bidragene !

Abricosicus