Rigtig navn; men forkert adresse?
Fra : Steffen

Dato : 01-10-11 12:23

Hej

Har Postdanmark noget erstatningsansvar når de afleverer en forsendelse
"delvist" forkert?

Min nabo og jeg, har det samme fornavn. Han bor i nr. 7, og jeg bor i nr 7
A.

Det sker fra tid til anden, at vi modtager hinandens post og pakker. Det
udveksler vi selvfølgelig bare.

Forleden modtog han en forsendelse til mig. Den var forsynet med mit navn;
men hans adresse ( dvs uden A ).

Det tyder på, at omdelingen sker udfra adressen; men har navnet da ingen
betydning i forbindelse med omdelingen?

mvh
Steffen

Fra : Carsten Riis

Dato : 01-10-11 12:57

Steffen skrev den 01-10-2011 13:22:
> Hej
>
> Har Postdanmark noget erstatningsansvar når de afleverer en forsendelse
> "delvist" forkert?

Nej, PostDanmark må faktisk gerne smide dine forsendelser af helvede
til....og så forlange penge for det!

Læst postlovens afsnit om brevforsendelser.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Steffen

Dato : 01-10-11 20:27

Hvis du har læst den, vil du måske oplyse hvad der står af relevans for mit
spørgsmål?

Fra : Jubi

Dato : 02-10-11 00:03

"Steffen" <steffena2@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Hvis du har læst den, vil du måske oplyse hvad der står af relevans
> for mit spørgsmål?
>

> "Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i meddelelsen

TOPpostere skal ikke have svar.

--
Tårnet: Delta 351, trafik jeres klokken 10, 6 kilometer.
Delta 351: Tårn, giv os et andet tip, vi har digitale ure.

Fra : Henning

Dato : 01-10-11 12:59

>Det tyder på, at omdelingen sker udfra adressen; men har navnet da ingen
>betydning i forbindelse med omdelingen?

Vi modtager til stadighed breve til den forrige beboer på vores
adresse, på trods af det er to år siden hun flyttede. Jeg tror
desværre kun posten læser adressen, de kigger ikke på navnene på
postkassen Vi lægger brevene tilbage i den røde postkasse med info
om at hun er fraflyttet, andet kan vi ikke gøre

Fra : Leif Neland

Dato : 01-10-11 14:34

Den 01-10-2011 13:58, Henning skrev:

> [...]
> postkassen Vi lægger brevene tilbage i den røde postkasse med info
> om at hun er fraflyttet, andet kan vi ikke gøre

Til gengæld modtager vi af og til pakker retur, fordi kundens navn ikke
står på postkassen/døren.

Leif
--
Check out www.waze.com - it's a social GPS app where drivers share
real-time road info (traffic, accidents, police, speedcams and more)

Fra : Erik Olsen

Dato : 01-10-11 14:50

Leif Neland wrote:

> Til gengæld modtager vi af og til pakker retur, fordi kundens navn
> ikke står på postkassen/døren.

For nogle år siden havde vi en nabo som også hed Olsen, vi fik jævnligt
hinandens post (det er åbenbart svært at kende forskel på 52 og 54). I
en periode fik vi post til beboere på en helt anden vej i nærheden, den
kunne jeg ikke greje hvorfor.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Henning

Dato : 01-10-11 14:51

On Sat, 01 Oct 2011 15:34:03 +0200, Leif Neland <leif@neland.dk>
wrote:

>Til gengæld modtager vi af og til pakker retur, fordi kundens navn ikke
>står på postkassen/døren.

Hellere det, end tilfældig leverance? Der er trods alt en grund til vi
sætter navne på postkassen

Fra : Hekatombe

Dato : 01-10-11 15:22

> [...]
> postkassen Vi lægger brevene tilbage i den røde postkasse med info
> om at hun er fraflyttet, andet kan vi ikke gøre

I kunne klage til Post Danmark, så er I sikre på at budene får at vide
at hun er flyttet. http://www.postdanmark.dk/cms/da-dk/faq/faq-index2145.htm

Postbudene BURDE tjekke både adressen og som minimum efternavnet på
brevene inden de aflevere dem.

Fra : Henning Wangerin

Dato : 01-10-11 16:33

> Vi modtager til stadighed breve til den forrige beboer på vores
> adresse, på trods af det er to år siden hun flyttede. Jeg tror
> desværre kun posten læser adressen, de kigger ikke på navnene på

Åhhh nej.

Hvis bare de kunne finde ud af at _aflevere_ posten, ville det hjælpe
gevaldigt.

Jeg har problemer nok ed at få dem til at aflevere min post i min
postkasse

Jeg får (eller rettere - burde få) post i forbindelse med en del
foreninger. Det virker bare ikke

foreningsnavn
c/o min adresse 234
2345 by

Virker i hverfald ikke efter hensigten.

/H

Fra : Hanne in DK

Dato : 01-10-11 16:50

Den 01-10-2011 17:32, Henning Wangerin skrev:

> [...]
> postkasse
>
> Jeg får (eller rettere - burde få) post i forbindelse med en del

c/o står for "care of", så du bør vel også have dit eget navn på, altså

foreningsnavn
c/o dit eget navn
din egen adresse
dit postnr og by

Sådan virker det i hvert fald "ude i verden".

Mvh
Hanne

Fra : Jan Kronsell

Dato : 02-10-11 11:03

"Henning" skrev i meddelelsen

> [...]

postkassen Vi lægger brevene tilbage i den røde postkasse med info
om at hun er fraflyttet, andet kan vi ikke gøre

Jeg havde det samme problem i en årrække efter at være flyttet til min
nuværende adresse. Og det gjaldt såvel privat som officiel post, lønsedler
mm. Dedt hjalp da jeg begyndte skrive "Ubekendt på adressen. Formodentlig
afdød eller i fængsel" uden på de kuverter jeg fik inden jeg puttede dem i
den røde postkasse.

Jan