Skoda service i Flensburg, AFZ
Fra : Preben

Dato : 01-10-11 08:54

Jeg har fået et tilbud på 80.000 km. service på min Skoda Octavia fra
firmaet AFZ i Flensburg på ¤ 425,-, hvilket svarer til ca. kr. 3166,-.
Min lokale Skodaforhandler tilbyder serviceeftersynet for kr. 4100,-. Der
er altså kun ca. kr. 900,- til forskel.

Jeg synes at jeg tidligere har læst, at besparelsen kan være noget større.
Det kan jo næsten ikke svare sig at køre 300 km. for at spare kr. 900,-.

Er der andre muligheder i Flensburg med lavere priser, eller er prisen
nogenlunde fast hos alle tyske forhandlere?

--
mvh/Preben

Fra : Mikael L

Dato : 01-10-11 14:48

Jeg har for kort tid siden beskrevet min tur til mazda i Flensborg og her var der meget at hente (2800kr mod 7100kr) men kan man kun spare 900kr ville jeg heller ikke køre så langt, men kommer der nu ekstra arbejde til, så begynder det måske at blive en god forretning, her tænker jeg på at der måske skal ny bremser på eller lign.

Mikael

Fra : Per H. Kristensen

Dato : 02-10-11 00:19

"Preben" skrev i meddelelsen
news.v2nxkon5qz68nt@preben-pc.flatrate.dk...

[...]

===
Du mener AZF? :)

Meld dig ind i www.clubgolf.dk, så kan du vælge mellem rabat hos SMC eller
AZF eller Carepoint:

http://www.clubgolfdanmark.dk/viewpage.php?page_id=7
http://www.clubgolfdanmark.dk/forum/viewthread.php?thread_id=88

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Preben

Dato : 02-10-11 08:09

Den 02.10.2011 kl. 01:19 skrev Per H. Kristensen <phkfjern@klikpost.dk>:

> Du mener AZF? :)

Ja, som der står i sub.

> Meld dig ind i www.clubgolf.dk, så kan du vælge mellem rabat hos SMC
> [...]

Tak for det link, jeg har nu meldt mig ind og afventer medlemskort.

--
mvh/Preben

Fra : Preben

Dato : 02-10-11 08:11

Den 01.10.2011 kl. 22:47 skrev Mikael L <miklarsen@gmail.com>:

> [...]
> arbejde til, så begynder det måske at blive en god forretning, her
> tænker jeg på at der måske skal ny bremser på eller lign.

Det er jo netop mine overvejelser. Det undrer mig, at der kan være så stor
forskel på de priser, du har fået.

--
mvh/Preben

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 03-10-11 04:39

Den 01-10-2011 09:54, Preben skrev:
> [...]
>
> Er der andre muligheder i Flensburg med lavere priser, eller er prisen
> nogenlunde fast hos alle tyske forhandlere?

En anden mulighed i Flensborg er:
http://www.atu.de/pages/service/home.html
Dem har jeg selv benyttet en enkelt gang med stor tilfredshed.

Hilsen Matthias

Fra : jens

Dato : 03-10-11 15:05

"Preben" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i meddelelsen
[...]

Der er dem her i Leck som ikke er langt fra Flensborg
http://www.autohaus-kaim.de/index.php?id=14
Har også det indtryk at de forskellige mærkeforhandlere i Flensborg har
skruet priserne i vejret pga de mange danske kunder.
Det har jeg selv oplevet med Mazda hvor ham i Süderlügum er væsentlig
billigere end Mazda Flensborg.
Mener også der er et skoda værksted i Schleswig som jo heller ikke er langt
fra grænsen.

Fra : Cykelsmeden

Dato : 03-10-11 15:07

> [...]
>
> Jeg synes at jeg tidligere har læst, at besparelsen kan være noget
> større. Det kan jo næsten ikke svare sig at køre 300 km. for at spare

Det er sikkert meget afh. af bilmærket!
Jeg har en kollega der sparer 2500+ på Avensis ved at køre fra Odense
til Flensborg.

//finn

Fra : Preben

Dato : 03-10-11 17:14

Den 03.10.2011 kl. 16:05 skrev jens <spam@hotmail.com>:

Tak for det Jens, den prøver jeg.

BTW, skriv ikke i min signatur, så kommer dit indlæg ikke med, når jeg
svarer.
Problemet er løst, hvis du bruger en ordentlig newsreader, som f.eks.
Opera.

--
mvh/Preben

Fra : Preben

Dato : 03-10-11 17:17

Den 03.10.2011 kl. 16:07 skrev Cykelsmeden <afsender@not2old.dk>:

> Det er sikkert meget afh. af bilmærket!
> Jeg har en kollega der sparer 2500+ på Avensis ved at køre fra Odense
> til Flensborg.

Ja, det undrer mig en del. Hvorfor skulle det være afhængigt af mærke? Er
Toyota reservedele så meget billigere i Tyskland?

--
mvh/Preben

Fra : Preben

Dato : 07-10-11 08:52

Den 03.10.2011 kl. 18:14 skrev Preben <pranSLETDETTE@privat.dk>:

> [...]
> svarer.
> Problemet er løst, hvis du bruger en ordentlig newsreader, som f.eks..

Så er der bestilt tid hos:
http://www.autohaus-kaim.de/index.php?id=14
som tilbød eftersyn inkl. alt til ¤290,-

--
mvh/Preben