MS Windows
briani 27239
slip af med "åbn fil - sikkerhedsadvars
Fra : scootergrisen

Dato : 01-10-11 11:00

Hvordan slipper jeg af med denne boks som kommer når jeg åbner en exe fil ?
http://scootergrisen.dk/htmlgrisen/billeder/billed0187.png

Og lad nu være med at sig jeg skal fjerne fluebenet i "spørg altid..."
for jeg vil gerne have at den besked heller ikke kommer først gang jeg
starter et exe program.

Fra : Jante

Dato : 01-10-11 12:13

"scootergrisen" skrev:

> [...]
>
> Og lad nu være med at sig jeg skal fjerne fluebenet i "spørg altid..."
> for jeg vil gerne have at den besked heller ikke kommer først gang jeg

Højreklik på .exe-filen (ikke på en genvej) og vælg "Egenskaber".
Nederst på fanen "Generelt" u. 'Sikkerhed' klik på "Fjern blokering".
Klik "Ok".

Voila.

/J

Fra : scootergrisen

Dato : 01-10-11 13:34

Det jeg mente var hvordan gør jeg så den besked aldrig kommer ?
Vil gerne undgå at skulle gøre sådan for hver eneste exe fil.

Ligesom i ældre versioner af windows der startede programmet bare med
det samme når man dobbelt klikkede på filen.

Fra : Abricosicus

Dato : 01-10-11 19:57

Den 01-10-2011 14:34, scootergrisen skrev:
> [...]
>
> Ligesom i ældre versioner af windows der startede programmet bare med
> det samme når man dobbelt klikkede på filen.

Hej !

Det er visrt noget med Kontrolpanel og Kontrol af brugerkonti.

Der er vist en knap, du kan køre helt i bund.

mvh.

Abricosicus

Fra : scootergrisen

Dato : 01-10-11 20:37

> Det er visrt noget med Kontrolpanel og Kontrol af brugerkonti.
>
> Der er vist en knap, du kan køre helt i bund.

Den er helt i bund ved Giv aldrig besked.

Fra : Cykelsmeden

Dato : 02-10-11 11:53

Den 01-10-2011 11:59, scootergrisen skrev:
> g lad nu være med at sig jeg skal fjerne fluebenet i "spørg altid..."
> for jeg vil gerne have at den besked heller ikke kommer først gang jeg
> starter et exe program

i de gode gamle dage ku man lave en environmentvariabel
SEE_MASK_NOZONECHECKS=1

Da w7 stadig supporterer miljøvariabler, virkeen måske stadig::

start-højreklik computer>egenskaber->avanceret->avancerede
systemindstillinger->miljøvariabler->systemvariabler

//finn

Fra : Cykelsmeden

Dato : 02-10-11 11:56

Den 02-10-2011 12:53, Cykelsmeden skrev:
> start-højreklik computer>egenskaber->avanceret->avancerede
> systemindstillinger->miljøvariabler->systemvariabler

blir dog lige i tvivl om det er systemvariabler eller brugervariabler!
//finn

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-10-11 12:57

Cykelsmeden kom med denne ide:
> blir dog lige i tvivl om det er systemvariabler eller
> brugervariabler!
> //finn

Hvis der kun er en bruger, så er det ligegyldigt.

Systemvariabler gælder for alle - brugervariabler kun for den enkelte
bruger.

Jan

Fra : Cykelsmeden

Dato : 02-10-11 13:27

Den 02-10-2011 13:57, Jan Vestergaard skrev:
> Hvis der kun er en bruger, så er det ligegyldigt.
>
> Systemvariabler gælder for alle - brugervariabler kun for den enkelte
> bruger.
>
> Jan
slvfldg. det er længe siden (ideen blev gravet op fra stor dybde )

jeg mener dog at visse variabler ikke virker i "den forkerte" men det må
jo så være omvendt, altså systemvariabler i brugerområdet.

//finn

Fra : Leif Neland

Dato : 04-10-11 07:22

> [...]
>
> Og lad nu være med at sig jeg skal fjerne fluebenet i "spørg altid..."
> for jeg vil gerne have at den besked heller ikke kommer først gang jeg

Hvis du ikke er 110% sikker på at du (eller brugeren) aldrig vil få
tilsendt et dokument.doc.exe, og komme til at klikke på det, så lad den
dog spørge den ene gang.

Både for din og for vores skyld.

Downloader du virkelig så mange .exe-filer at det er et problem?

Det minder lidt om de, der fjerner beskyttelsesskjoldet på drejebænken
for at kunne arbejde 10% hurtigere. Indtil den dag, der ryger et par fingre.

Hvad er resultatet af

(Tidsforbrug pr dialogboks * antal dialogbokse) - (tidsforbrug pr
virusinfektion * sandsynlighed for infektion)

Positivt eller negativt?