MS Windows
briani 27239
Windows 7 og tilladelser???
Fra : Lars

Dato : 29-09-11 10:27

Hej

Jeg har nu købt ny PC og skal til at sætte mig ind i win7 - Det er
noget anderledes end XP.

Mit spørgmår er:

Nu har jeg installeret Adobe Photoshop og der ligger nu en stak ikoner
i start menuén.
Dem vil jeg gerne have i EN mappe. MEN, jeg kan ikke finde ikonerne.

Ok, hvis jeg opretter en mappe i min startmenu (c:\bruger.... osv.)
Så kan jeg ikke trække ikonerne ned i den mappe jeg lige har lavet???
Den siger at jeg ikke har rettigheder... Jeg er ved at være godt træt
af WIn 7 og alt dens retighedspjat... Jeg er eneste bruger af PCén og
logger
ind som admin... hmmmmm

Er der en venlig sjæl der kan fortælle hvorfor jeg ikke "bare" kan
kopiere og flytte som jeg vil.
Som man kan i XP? - Selv om jeg er admin... Hvorfor siger den så at
jeg ikke må???
Og hvorfor kan jeg ikke finde de ikoner fra Photoshop???

mvh
Lars

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-09-11 17:33

Lars skrev:

> Nu har jeg installeret Adobe Photoshop og der ligger nu en stak ikoner
> i start menuén.
> Dem vil jeg gerne have i EN mappe. MEN, jeg kan ikke finde ikonerne.

Nej, og du kan ikke designe startmenuen. Det er en pine i røven
at have med at gøre.

Min løsning var at tilføje en mappe til værktøjslinjen. I den
mappe kan man lægge de mapper og genveje man vil have menu-adgang
til. Eneste problem er at den kommer til at ligge i højre side.

> Er der en venlig sjæl der kan fortælle hvorfor jeg ikke "bare" kan
> kopiere og flytte som jeg vil.

Fordi det synes Microsoft ikke at man skal have lov til.

--
Bertel

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 29-09-11 21:32

Bertel Lund Hansen skrev:

> Nej, og du kan ikke designe startmenuen. Det er en pine i røven
> at have med at gøre.

Til gengæld navigerer jeg så at sige aldrig rundt i startmenuen i
Windows 7. Jeg indtaster bare lidt af programmets navn i startmenuens
søgefelt, og så dukker det op.

Denne mulighed ville jeg ikke undvære.
Var i øvrigt ikke klar over at man selv kunne designe startmenuen i XP.

En anden løsning jeg af og til bruger, er at tilføje en genvejstast til
de mest brugte programmer. Således får jeg lommeregneren frem ved at
trykke Alt Gr + l.

--
Philip

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-09-11 23:38

Philip Nunnegaard skrev:

> Var i øvrigt ikke klar over at man selv kunne designe startmenuen i XP.

Det har man kunnet siden Windows 95.

--
Bertel

Fra : Edmund

Dato : 29-09-11 21:33

> Min løsning var at tilføje en mappe til værktøjslinjen. I den
> mappe kan man lægge de mapper og genveje man vil have menu-adgang
> til. Eneste problem er at den kommer til at ligge i højre side.

Så træk den til venstre. Lås proceslinjen op først.
--
Mvh Edmund

Fra : Henning

Dato : 29-09-11 19:01

>Den siger at jeg ikke har rettigheder... Jeg er ved at være godt træt
>af WIn 7 og alt dens retighedspjat... Jeg er eneste bruger af PCén og
>logger
>ind som admin... hmmmmm

Læs evt. Message-ID: <9e5mi8FdtsU1@mid.individual.net> som omhandler
samme problem Tråden er 5 dage gammel.

Fra : Lars

Dato : 29-09-11 23:40

On 30 Sep., 00:38, Bertel Lund Hansen
<splitteminebrams...@lundhansen.dk> wrote:
> [...]

Hvis man går ind som vist nedenfor (default, kan også være dit
brugernavn)

C:\Users\Default\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu

Så kan man flytte rundt på ikonerne i start menuen... Men i Mit
tilfælde
kan jeg ikke finde Photoshops ikoner og jeg kan via "træk og slip"
flytte
dem til andre mapper i startmenuen...

Jeg er allerede træt af win7 - Den skal da ikke bestemme hvad jeg vil
på min
computer og når jeg er logget på som admin..

Lars

Fra : Lars

Dato : 30-09-11 00:33

On 30 Sep., 07:40, Lars <lkj...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> på min
> computer og når jeg er logget på som admin..

Fandt mappen med fælles ikoner.....

C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs

Fra : Helge S.

Dato : 30-09-11 08:42

Den 29-09-2011 18:27, Lars skrev:
> [...]
> i start menuén.
> Dem vil jeg gerne have i EN mappe. MEN, jeg kan ikke finde ikonerne.

Jeg bruger en lidt anden løsning:

http://classicshell.sourceforge.net/

men for mig fungerer det fint!

mv helge S.