Feriedagpenge, krav om at stå i a-kasse ve~
Fra : (-Peter-)

Dato : 29-09-11 06:12

Hej

Hvis man har været ledig nogle måneder og dermed optjent ret til
feriedagpenge i det efterfølgende ferieår, er der så krav om fortsat
at stå i a-kassen, den dag de ønskes udbetalt, eller har man stadig
ret til det man har optjent på trods af man melder sig ud før ferien
holdes?

Mvh
Peter

Fra : Jet

Dato : 29-09-11 11:31

On 29 Sep., 15:12, "(-Peter-)" <garfield...@gmail.com> wrote:
> [...]
> at stå i a-kassen, den dag de ønskes udbetalt, eller har man stadig
> ret til det man har optjent på trods af man melder sig ud før ferien

Det må godt udmelde dig af A-kassen, kommunen eller din nye
arbejdsgiver skal underskrive at du holder ferie, for at du kan få
dine feriepenge

Fra : Henning

Dato : 29-09-11 19:03

On Thu, 29 Sep 2011 10:31:24 -0700 (PDT), Jet <jetrotte@gmail.com>
wrote:

>Det må godt udmelde dig af A-kassen, kommunen eller din nye
>arbejdsgiver skal underskrive at du holder ferie, for at du kan få
>dine feriepenge

Er du sikker på det? Det var kun i "gamle" dage arbejdsgiver skulle
skrive under, i dag er det nok man selv gør det.

Fra : K*T

Dato : 29-09-11 19:32

"Henning" <no.mail@all.invalid> wrote in message

> Er du sikker på det? Det var kun i "gamle" dage arbejdsgiver skulle
> skrive under, i dag er det nok man selv gør det.

Feriedagpenge er netop IKKE det samme som feriepenge-

Optjeningen i A-kassen udgør ikke en procent sats af indkomsten - men er et
antal optjente feriedage, som kan afholdes på dagpengesats.

Jeg vil derfor være ret sikker på du skal være medlem af A-kassen og
støtteberettiget på udbetalingstidspunktet.

Knud

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-09-11 18:52

Den 29-09-2011, skrev (-Peter-):
> Hvis man har været ledig nogle måneder og dermed optjent ret til
> feriedagpenge i det efterfølgende ferieår, er der så krav om fortsat
> at stå i a-kassen, den dag de ønskes udbetalt

Uden at være 100% sikker, så vil jeg mene ja - det er jo ikke optjente
feriepenge, men dagpenge, der udbetales i ferien - og det er A-kassen,
der udbetaler dem.

Men du kan læse reglerne her:

https://www.borger.dk/Emner/arbejde-dagpenge-orlov/dagpenge-og-kontanthjaelp/Sider/feriedagpenge.aspx

Jan