Pæretræ taber bladene? Beskæring
Fra : Essox

Dato : 28-09-11 15:56

mit pæretræ taber bladene meget tidligt, og der kommer ingen frugt, hvad
kan der være galt?

Hvornår er det den optimale tid at beskære frugttræer?
--
essox@privat.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 30-09-11 18:52

Essox wrote:

> mit pæretræ taber bladene meget tidligt, og der kommer ingen frugt, hvad
> kan der være galt?

Manglende frugtsætning skyldes måske dårlig bestøvning i foråret. Eller
at træet har vekselbæring, dvs. rigtigt mange frugter det ene år og få
eller slet ingen det næste år.

Er det bare begyndt at tabe bladene, eller har det allerede tabt de
fleste? For vores er også begyndt, men det er jo også efterår

Ellers kan det være der er meget pærerust på bladene. Ses som orange
plamager om sommeren der hen på sensommeren/efteråret bliver brunsorte
og kan vokse opad som en lille "vulkan".

Rust er meget almindeligt men skader normalt ikke træet.

Fra : Essox

Dato : 01-10-11 20:46

essox@privat.dk www.altmuligmanden.biz