MS Windows
briani 27239
ALT-koder
Fra : Z

Dato : 29-09-11 06:13

Hej,

jeg vil gerne bruge følgende alt-koder:

http://wiki.answers.com/Q/How_do_you_use_Alt_keys_to_make_math_symbols

Men f.eks. "Alt 243 ≤ Less than or equal" giver mig slet ikke dette
tegn, men derimod ¾ i Windows XP (med Word 2007).

Gør jeg noget forkert, og hvor finder jeg evt en anden liste?

Fra : Max

Dato : 29-09-11 06:55

Hej Z

> Gør jeg noget forkert, og hvor finder jeg evt en anden liste?

Når du nu bruger Word, hvorfor så ikke bruge "Indsæt symboler" ?

--
Mvh Max

Fra : Fietsenmaker

Dato : 29-09-11 06:59

Den 29-09-2011 07:12, Z skrev:
> [...]
> tegn, men derimod ¾ i Windows XP (med Word 2007).
>
> Gør jeg noget forkert, og hvor finder jeg evt en anden liste?

Jeg har lavet en en oversigt til mine elever over de 255 tegn man kan
fremkalde med alt tasten. Det virker i XP-Viste og Win7.
Jeg vil uploade den i gruppen dk.binaer om lidt.
Vær opmærksom på at det er en word2003 fil.

Fra : Preben

Dato : 29-09-11 07:03

Den 29.09.2011 kl. 07:12 skrev Z <svari@gruppen.invalid>:

> [...]
> tegn, men derimod ¾ i Windows XP (med Word 2007).
>
> Gør jeg noget forkert, og hvor finder jeg evt en anden liste?

Det virker ikke i Word, men se listen her:
http://www.asciitable.com/

--
mvh/Preben

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-11 07:05

Ja, når du ER i Word findes jo denne "Indsæt symbol" som vel klarer de
fleste, men ellers er en liste her:

Tegn ALT-kode Test
€ 0128 €
â„¢ 0153 â„¢
¢ 0162 ¢
£ 0163 £
¤ 0164 ¤
¥ 0165 ¥
© 0169 ©
® 0174 ®
° 0176 °
± 0177 ±
² 0178 ²
³ 0179 ³
¼ 0188 ¼
½ 0189 ½
¾ 0190 ¾
¾ 243 ¾
× 0215 ×
Ø 0216 Ø
⁴ 8308 ⁴
â‚‚ 8322 â‚‚
â…“ 8531 â…“
â…” 8532 â…”
â…• 8533 â…•
â…– 8534 â…–
â…— 8535 â…—
â…˜ 8536 â…˜
â…™ 8537 â…™
â…š 8538 â…š
⅜ 8540 ⅜
⅝ 8541 ⅝
â…ž 8542 â…ž
â…Ÿ 8543 â…Ÿ
∆ 8710 ∆
∝ 8733 ∝
∞ 8734 ∞
∟ 8735 ∟
∠ 8736 ∠
∡ 8737 ∡
∢ 8738 ∢
∴ 8756 ∴
∶ 8758 ∶
≠ 8800 ≠
≡ 8801 ≡
≢ 8802 ≢
≣ 8803 ≣
⊾ 8894 ⊾
⊿ 8895 ⊿
â‹€ 8896 â‹€
⋁ 8897 ⋁

Mvh
KSor

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-09-11 10:51

Z skrev:

> jeg vil gerne bruge følgende alt-koder:

> http://wiki.answers.com/Q/How_do_you_use_Alt_keys_to_make_math_symbols

Glem den side. Jeg ved ikke hvilken udsyret codepage de har
baseret det på.

Jeg vil anbefale dig kun at bruge koder med foranstillet 0. Det
er de rigtige ISO-8859-1-koder.

Uden foranstillet 0 får man fat i nogle DOS-koder der ikke svarer
til ret mange gængse programmers tegnsæt.

Alt 0234 skal give ó. Alt 0190 giver ¾. De kombinerede
ulighedstegn findes slet ikke i ISO-8859-1.

Windows er født med en tegnoversigt. På XP findes den under
Startmenu - programmer - Tilbehør.

--
Bertel

Fra : Z

Dato : 01-10-11 10:05

> [...]
> ulighedstegn findes slet ikke i ISO-8859-1.
>
> Windows er født med en tegnoversigt. På XP findes den under

Tak for svar allesammen. Det ser ud som om jeg på må jagt efter et
program som er bedre til matematiske symboler end Word.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-10-11 11:14

Z skrev:

> Tak for svar allesammen. Det ser ud som om jeg på må jagt efter et
> program som er bedre til matematiske symboler end Word.

Hvis du har Officepakken, er der et hjælpeprogram til netop det.
Jeg har glemt hvad det hedder

I OpenOffice hedder det "Math".

--
Bertel

Fra : Erik Olsen

Dato : 01-10-11 11:32

Bertel Lund Hansen wrote:

> Hvis du har Officepakken, er der et hjælpeprogram til netop det.
> Jeg har glemt hvad det hedder

Det hedder MS Equation. Det fungerer udmærket sammen med Word, men
desværre mindre godt sammen med Excel.

Man kan i stedet bruge MathType som er et betalingsprogram; jeg har
installeret det på arbejdet, og det fungerer stadig efter den 30-dages
prøveperiode er udløbet.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 01-10-11 12:47

Erik Olsen skrev den 01-10-2011:
> Det hedder MS Equation. Det fungerer udmærket sammen med Word, men
> desværre mindre godt sammen med Excel.

I ældre versioner af Word gav det af og til en kendt fejl
"Disken er fuld, eller der er for mange åbne filer"
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;DA;q224041

Gem ofte... så er tabet ikke så stort hvis uheldet er ude.

Guide til at installere Equation
http://www.technipages.com/word-2010-2007-enable-equation-editor.html

Tips til brug af Equation
http://office.microsoft.com/da-dk/powerpoint-help/indsaette-ligninger-i-et-office-dokument-med-microsoft-equation-HA001132753.aspx

http://www.dessci.com/en/products/ee/ee_tips.htm

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Z

Dato : 01-10-11 22:10
Fra : Preben

Dato : 29-09-11 12:29

Den 29.09.2011 kl. 11:51 skrev Bertel Lund Hansen
<splitteminebramsejl@lundhansen.dk>:

> Alt 0234 skal give ó.

Det giver nu ê.

--
mvh/Preben

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-09-11 12:33

Preben skrev:

> Det giver nu ê.

Ja, jeg fik byttet om. 0243 giver ó.

--
Bertel

Fra : Max

Dato : 29-09-11 12:59

Hej Bertel

> Ja, jeg fik byttet om. 0243 giver ó.

Ja, men Alt 243 giver ¾.

Max

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-09-11 13:02

Max skrev:

> Ja, men Alt 243 giver ¾.

Ja, det er en DOS-kode (eller Windows 1252 om du vil). Jeg
anbefaler koderne med 0 fordi de man så vænner sig til de koder
der gælder på alle systemer.

--
Bertel