Så er Mozilla Nightly 10 kommet
Fra : scootergrisen

Dato : 28-09-11 20:51

Kan i følge med i de hurtige opdateringer ?

Det er ikke længe siden jeg brugte Firefox 3.6 som var den nyeste.
Nu hedder det Firefox 7 også Nightly 10 nu.

Fra : runeofdenmark@hotmai~

Dato : 01-10-11 04:56

On Sep 28, 9:50 pm, scootergrisen <scootergri...@gmail.com> wrote:
> Kan i følge med i de hurtige opdateringer ?
>
> Det er ikke længe siden jeg brugte Firefox 3.6 som var den nyeste.
> Nu hedder det Firefox 7 også Nightly 10 nu.

Du skulle måske lige have sendt et link med hvor der står, hvad den
indeholder af forbedringer... Har de ikke en blog ell. lign. også?

MVH
Rune Jensen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 01-10-11 12:25

runeofdenmark@hotmail.com skrev:

>hvad den
>indeholder af forbedringer...

Syntes efterhånden det kniber med forbedringer fra Mozilla af, til gengæld
kommer der stort set ved hver ny udgivelse en forværring eller flere.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 01-10-11 12:52

Den 01-10-2011 13:24, Ivan V. Klattrup skrev:

> Syntes efterhånden det kniber med forbedringer fra Mozilla af, til
> gengæld kommer der stort set ved hver ny udgivelse en forværring eller
> flere.

Jeg synes at forværringerne begyndte med FF 4.0 (eller var det 5'eren),
hvor statuslinjen forsvandt.

Siden har de opdateret til et nyt versionsnummer som vi andre skifter
underbukser, og det har til tider fået browseren til at crashe fordi det
ene eller andet tilføjelsesprogram ikke virkede sammen med den nye
version af FF.

Så min oplevelse i dag er at den næsten går ned lige så tit som den
hedengangne IE 6.

Så i dag bruger jeg den stort set kun når jeg koder hjemmesider på grund
af tilføjelsesprogrammet HTML Validator.
Ellers bruger jeg Google Chrome, nu hvor de alle desværre alligevel er
ved at gå over til den minimalisme som jeg ellers netop var utilfreds
med ved Googles browser.

--
Philip

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 01-10-11 13:04

Philip Nunnegaard skrev:

>Jeg synes at forværringerne begyndte med FF 4.0 (eller var det 5'eren),
>hvor statuslinjen forsvandt.

Den var også en af mine store irritationspunkter, kan dog fås igen via
tilføjelser.

bogmærkelinjen som altid har været overflødig efter min mening har de dog
ikke kunnet finde ud af at smide over som tilføjelse.

Flere punkter i bogmærkemenuen er heller ikke til at komme af med (på
nogen simpel måde i hvert fald) hvilket har gjort at jeg har to
skillelinjer lige ved siden af hinanden.

med v. 7 har de fundet på at http:// skal fjernes som standard i
adresselinjen.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : scootergrisen

Dato : 01-10-11 13:46

Det da godt og høre jeg ikke er den eneste der ikke er vild med alle
nyhederne.

Jeg syns det var irriterende at de lavede stop og opdater knapperne til
én knap.

Statuslinjen : nu kan jeg ikke huske hvorfor jeg gerne ville ha den. det
jo fint der er lidt ekstra plads lodret specielt på en 16:9 skærm der er
passere af plads i bredden men ikke i højden så derfor syns jeg det fint
hvis man kan få mere plads i højden... men har de helt fjernet den så
man ikke kan få den igen ? det lyder ikke godt. skulle jo gerne være et
valg man har.
Det irritere mig lidt at når man holder musen over en link så fader
adressen ind og ud nederst til venstre hvor staturbaren før var og det
skygger så for noget at indholdet som man måske ville se lige der også
skal man flytte musen. big problem :)

minimalisme : ja tak det irriterende de som standard skal gøre så
kompakt nu og man så selv skal ind og rette indstillingerne.
Når man bruger browseren til at lave hjemmesider så vil man jo gerne
have menuen fremme osv. så kunne de måske lave en developer-mode så man
kunne skifte.

Nu bruger jeg jo mozilla nightly... så er selv skyld i der er nogen små
problemer... de største problem er at de add ons som virker i den
stabile version (firefox) sjældent virker i nightly men sådan er det bare.

Men håber ikke der går for meget chrome i firefox som det ser ud til
fordi de er hoppet med på jeg-er-så-versions-nummer-forøgelses-liderlig
vognen.

Fra : Rune Jensen

Dato : 02-10-11 02:27

On 1 Okt., 04:52, Philip Nunnegaard <nunnenos...@hitsurf.dk> wrote:

> [...]
> underbukser, og det har til tider fået browseren til at crashe fordi det
> ene eller andet tilføjelsesprogram ikke virkede sammen med den nye

Chrome er trods alt værre. Den crasher for hver eneste opdatering her.
Kun første gang efter opdatering, men det er ret konsekvent.

Jeg fik også at vide, at to-tre extentions var gjort "ukampdygtige"
ved opdatering til FF7, men da jeg kørte dem, så virkede de fint. Jeg
har hørt, det er fordi extentions selv har indlagt en barriere ved for
høje versionsnumre, så det egentlig ikke er Mozillas skyld.

Og jeg må indrømme, den nye 7.01, den er altså bare kvik. Også
hurtigere end Chrome (derfor kører jeg også FF lige pt. på min egen
puter)

> Så min oplevelse i dag er at den næsten går ned lige så tit som den
> hedengangne IE 6.

OK :)

Man skal måske lige have med, at alle browsere i øjeblikket er i hed
udvikling pga. HTML5 og CSS3. Hver gang man laver nye muligheder, så
er der også flere chancer for fejl i programmeringen. Det bliver
bedre, når det meste af det er implementeret, så falder fejlene også
(tror jeg).

> Ellers bruger jeg Google Chrome, nu hvor de alle desværre alligevel er
> ved at gå over til den minimalisme som jeg ellers netop var utilfreds
> med ved Googles browser.

Du kan indstille Opera som du vil med alle menuer. Det er da min
erfaring i hvert fald. Jeg synes så bare den er lidt for omfangsrig
til mig.

MVH
Rune Jensen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 02-10-11 10:23

Rune Jensen skrev den 02-10-2011:
> [...]
> har hørt, det er fordi extentions selv har indlagt en barriere ved for
> høje versionsnumre, så det egentlig ikke er Mozillas skyld.

Så ændrer du bare den bariere... jeg har haft held med det flere gange,
men hvis der en dag bliver lavet væsentlige ændriger i FF går det nok
ikke længere.

Opdatér selv dine Firefox-extensions
http://blogcentral.dk/byteme/2006/06/

http://ing.dk/debat/17624

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 02-10-11 12:06

Rune Jensen skrev:

> Og jeg må indrømme, den nye 7.01, den er altså bare kvik. Også
> hurtigere end Chrome (derfor kører jeg også FF lige pt. på min egen
> puter)

Jeg kører selv 7.01 lige nu.
Netop ved overgangen fra 6 til 7 stod min HTML Validator af, og der gik
nogle dage inden en opdatering til den var tilgængelig. :(

<OT i denne gruppe>
(Savner dog stadig en lokal validator til FF7 der kan kan det samme med
HTML5).
</OT>

> [...]
> er der også flere chancer for fejl i programmeringen. Det bliver
> bedre, når det meste af det er implementeret, så falder fejlene også

Det håber jeg også på.

> Du kan indstille Opera som du vil med alle menuer. Det er da min
> erfaring i hvert fald. Jeg synes så bare den er lidt for omfangsrig
> til mig.

Ikke for mig, men jeg synes den holder lidt for meget fast i cachen i
forhold til de andre browsere.

--
Philip

Fra : Rune Jensen

Dato : 06-10-11 08:33

On 2 Okt., 04:06, Philip Nunnegaard <nunnenos...@hitsurf.dk> wrote:

> <OT i denne gruppe>
> (Savner dog stadig en lokal validator til FF7 der kan kan det samme med
> HTML5).
> </OT>

Har du prøvet
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/html-5-validator/

?

OK, det er en slags beta, men det eneste, jeg sådan lige kunne finde.
Jeg søgte på noget a la
html5 validator extension firefox.

Nu har Mozilla så en idé om, der ikke skal dato på, hvornår extension
er lagt ud eller opdateret. Det kunne måske have været en fordel.

MVH
Rune Jensen

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 06-10-11 18:35

Rune Jensen skrev:

> Har du prøvet
> https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/html-5-validator/

Jeps. Det var den fandt, og der står jo "Not available for Firefox 7.0.1".

--
Philip