2007 BMW 116i Advantage vs 2009 Honda Civi~
Fra : Jesper Lillesø

Dato : 28-09-11 12:31

Hej

Jeg postede dette i dk.teknik.bil men kom til at tænke på at det nok hører mere hjemme her...

Jeg prøver at hjælpe min mor med at få en nyere brugt bil. Hun har set sig lun på følgende:

BMW 116i 1,6 Advantage: 120000km

Honda Civic 1,8 Sport: 50000km

De koster ca det samme. (ca 170000kr hos forhandler)

Hvad siger "panelet" - det er jo to meget forskellige biler, men hvad er fordele og ulemper?

PS: Jeg hælder selv mest til Hondaen, men min mor kunne godt tænke sig en "BMW"

Fra : Leo Jensen

Dato : 28-09-11 12:54

On 28 Sep., 20:31, Jesper Lillesø <lille...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> PS: Jeg hælder selv mest til Hondaen, men min mor kunne godt tænke sig en "BMW"

Jeg køber altid med hjertet. Det synes jeg mange flere skulle gøre,
livet er da alt for kort til kedelige fornuftskøb.
Køb BMW'en, det er jo den hun vil have, og den er ikke dårligere end
en Civic, heller ikke selv om den har kørt 70000 km mere og er 2 år
ældre. Jeg kan heller ikke udelukke at det er det mest fornuftige køb
mht driftsøkonomi og afskrivning...
BMW'en er derimod sikkert mindre end Honda'en, men hvis hun ikke skal
bruge bagsæde og bagagerum til det store er det jo lige meget.

MVH Leo