Nogen gange er det lovligt at stjæle
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 28-09-11 05:08

For år tilbage afleverede jeg en b.la pc ved en forhandler Fannikke i
Rønne på Bornholm - sammen med en ekstra harddisk der skulle sættes i
med nogen ekstra ram , nå jeg tog ud at rejse og min familie hentede
maskinen og betale lidt over 1000 kr for at få sat en stang ram i ..men
harddisken var ikke med retur , jeg ringede til dem og bad dem aflevere
den - de svarede de havde ikke nogen harddisk , jeg sagde jo i fik en
med , de bad om et serie nr hvad jeg ikke havde , nå men så sagde de at
de var så bare ærgerligt - jeg kontaktede forbrugerklagenævnet der tog
sagen
Der var mangt en korrespondance frem og tilbage , men til sidste
konkluderede de forbrugerklagenævnet der ikke var noget at gøre ud over
at foretage en politi anmeldelse ok jeg ringede til Politiet i Rønne og
forlagde min sag , de sagde der var ikke noget at gøre fordi
forhandleren Fannikke Snellemark 45 Rønne ikke selv kunne gøre for det
så der var ikke noget at gøre - jeg spurgte politimanden om jeg måtte gå
ind forretningen med en pose og forsyne mig med vare og gå igen da jeg
mente at det kunne jeg godt gøre uden at jeg selv kunne gøre for det ,
men det måtte jeg ikke :)

er der nogen som helst der har et bud på hvordan denne sag er juridisk
holdbar ?
--
Mv. Bo M Mogensen
The Genius Of The Crowd

Fra : Henrik Eriksen

Dato : 28-09-11 08:36

"Bo M Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen news:ArOdnXQRHsY9AB_TnZ2dnUVZ8rWdnZ2d@giganews.com...
> [...]
> men det måtte jeg ikke :)
>
> er der nogen som helst der har et bud på hvordan denne sag er juridisk

Det er den ikke.
Hvis det du siger er korrekt, så har butikken beholdt din harddisk, og det må den ikke.

Men jeg tror slet ikke det er dér problemet er.
Har du en kvittering på at du har afleveret computer + harddisk i forretningen?
I så fald er det en triviel sag, som forretningen selv burde have kunnet ordne.

Så det gætter jeg på at du ikke har(?) og i så fald er det dit ord mod forretningens, og dér kan hverken politi eller jura gøre
noget for dig.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 28-09-11 10:48

Den 28-09-2011 09:35, Henrik Eriksen skrev:
> Det er den ikke.

det regnede jeg heller ikke med men jeg synes det var en sjov
formulering at man gere må stjæle hvis man ikke selv kan gøre for det :)

> Hvis det du siger er korrekt, så har butikken beholdt din harddisk, og
> det må den ikke.

det er korrekt hvad jeg siger

> [...]
> forretningen?
> I så fald er det en triviel sag, som forretningen selv burde have kunnet

yep

> Så det gætter jeg på at du ikke har(?) og i så fald er det dit ord mod
> forretningens, og dér kan hverken politi eller jura gøre noget for dig.

det er lidt mere kompliceret ind som sådan en computer består jo af
mange dele - harddiske ram lyd grafik kort måske skærm og strøm
forsyning osv - man for jo normalt ikke kvittering på at det hele er
afleveret men slet og ret at man har afleveret en pc der skal gøres dit
og dat ved .. nu var det en Harddisk til 400 kr så ... men jeg ville
hvis det var kommet til ren retstag føre vidner hvis ord var hævet over
en hver tvivl ...

men det der er lidt sjovt ved det er at de er så nærrige hvis jeg havde
fået en disk væk fra en kunde så ville jeg bare finde en brugt magen til
eller betalt de skide 400 kr den koster - i stedet så bruget de sikkert
9 arbejdes timer på at skrive med mig og forbruger ombudsmanden
og måske har de lige frem ledt efter den forsvundne disk som ja enten
har en medarbejder snuppet den eller så er den ved en fejl røget med en
anden kunde hjem - hvad ved jeg .. det er så småt , men der findes nogen
mennesker der heller vil gå på knæ og spise en hunde høm høm på gaden
ind betale 5 kr de måske kan blive fri for at betale

--

http://www.youtube.com/watch?v=OZMy7qG-Ukw