Vi er alle bastarder !
Fra : Glenn

Dato : 27-09-11 17:15

Vi er alle bastarder !:

8. september 2011, Homo sapiens har haft sex med de fleste:
http://www.b.dk/viden/homo-sapiens-har-haft-sex-med-de-fleste
Citat: "...
Det er også kommet frem, at Homo sapiens i samme periode blandede gener
med en anden menneskeart, denisovaerne
Nogle mennesker i dag har op til fire procent neanderthal-DNA, mens
denisovaerne har afsat et aftryk på op til seks procent af DNAet i et
moderne menneske, siger amerikanske forskere, der netop har vist, at en
stor del af vores immunforsvar kan vi faktisk takke neanderthalerne og
denisovaerne for.
De matematiske genmodeller kan ikke vise nøjagtigt hvilke af de tidlige
mennesker, vi nu skal optage i anegalleriet. Det kan have været Homo
ergaster, Homo habilis eller Homo noget-helt- tredje-eller-fjerde. Det
kan have været dem alle.
...."

Fra : Martin Andersen

Dato : 03-10-11 19:28

On 27-09-2011 18:15, Glenn wrote:
> [...]
> mennesker, vi nu skal optage i anegalleriet. Det kan have været Homo
> ergaster, Homo habilis eller Homo noget-helt- tredje-eller-fjerde. Det

Så vidt jeg har læst er man kommet frem til at alle nulevende
ikke-afrikanere er delvist neanderthalere. Dvs. udover at vi
selvfølgelig deler gener grundet vores fælles ophav, så har alle
ikke-afrikanere forfædre som var neanderthalere.

Fra : Glenn

Dato : 15-10-11 09:14

On 03/10/11 20.28, Martin Andersen wrote:

> [...]
> selvfølgelig deler gener grundet vores fælles ophav, så har alle
> ikke-afrikanere forfædre som var neanderthalere.

Hej Martin

Du har helt ret. afrikanere er mindre bastarder end "vi" er.

May 6, 2010 Neandertals 'Hardly Differed at All' from Modern Humans:
http://www.sciencedaily.com/releases/2010/05/100506141559.htm
"...
they found only 88 changes in Neandertal protein sequences compared with
the modern human. Hannon calls this number "astonishing."
In effect, the search for what distinguishes us from our nearest hominid
ancestors will shift to from differences in sequence to differences in
function.
...."

7. maj 2010, Du er en neandertaler:
http://www.b.dk/viden/du-er-en-neandertaler
"...
Et af spørgsmålene er, om afrikanere er mere ægte eller renere moderne
mennesker, fordi det ikke er lykkedes forskerne af finde DNA fra
neandertalere i deres arvemasse.
...."

Det at vi kan rejse på tværs af jorden i dag, vil gøre menneskeheden
endnu stærkere, da vores efterkommere så vil bastardiseres endnu mere.

Vi kan være glade for at vi er bastarder - med et stærkt
bastard-immunforsvar.

Gadekryds længe leve:

Stanford University Medical Center (2011, August 25). Interbreeding
between modern humans and evolutionary cousins gave healthy immune
system boost to human genome, study finds. ScienceDaily:
http://www.sciencedaily.com/releases/2011/08/110825141635.htm

Indiana University (2003, August 8). Cross-species Mating May Be
Evolutionarily Important And Lead To Rapid Change, Say Indiana
University Researchers. ScienceDaily:
http://www.sciencedaily.com/releases/2003/08/030808081854.htm

Dette kan jeg så ikke forstå?:

January 29, 2001, The Modern Human Origins Morass.
Recent studies support a controversial theory of human evolution:
http://www.scientificamerican.com/article.cfm?id=the-modern-human-origins
"...
Moreover, the Neandertal DNA didn't show any special similarity to DNA
from living Europeans, which one might expect if the Neandertals, who
occupied Europe for more than 200,000 years, contributed to the modern
human gene pool. For many researchers, the Cell study put a serious, if
not fatal, dent in the multiregionalists' argument that Neandertals were
among our ancestors. And last year DNA from two other Neandertal
specimens yielded similar results, further strengthening the Out of
Africa replacement case.
...."

Fra : Martin Larsen

Dato : 15-10-11 11:37

On 15/10/11 10:13, Glenn wrote:

> [...]
> among our ancestors. And last year DNA from two other Neandertal
> specimens yielded similar results, further strengthening the Out of

Prøv engang at sige hvad du vil sige

Hvad vi kan se her er at der siges meget pladder og at DNA-forskningen
og nye fund hele tiden ændrer billedet.

Mvh
Martin