Hund med tl Nepal ??
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 27-09-11 12:45

ER DER NOGEN SOM HELST DER HAR ET BUD PÅ HVORDAN MAN FNDER UD AF OM DET
KAN LADE SIG GØRE ? jeg ringer til konsulatet men ja man spørger i øst
og de svare i west jeg har lige sendt dem den her mail :

jeg har læst i har Dansk talende personale og går ud fra det er korrekt
, det er meget svært at komme igennem på telefon den anden dag ringede
jeg 21 gange i åbnings tiden og fik en elektronisk besked om at mit
opkald ikke kunne gå igennem , Nå jeg ringede så i dag og skæbnerne
ville så at signalet gik igennem og man kunne så trygger på 3
forskellige tal der skulle føre en det ene eller det andet sted hænd jeg
begyndte og trykke der kom dog ikke noget svar - nå jeg ringede op på ny
og tryggede på et andet , den blev stadigt ikke taget jeg ringede op
igen og 3 gang er som bekendt lykkens gang der var en meget venlig mand
der tog røret og jeg skulle så høre på hvad der skulle til for at jeg
kunne tage min hund med - den er sådan i den civiliserede verden er det
som regel nok hvis hunden har en chip er vaccineret imod Rabias og
hundesyge samt der er taget en blod orøve det bevidner at den faktisk
ikke har nogen af disse lidelser som slet ikke findes i Danmark - Nå men
den flinke man kunne ikke besvare mit spørgsmål , hvorfor han bad mig
vente 1 minut hvad jeg så begyndte på en lille halv time efter da jeg
stadigt sad med røret i hånden kom jeg frem til at medarbejderen nok var
blevet optaget til anden side og havde glemt jeg sad og ventede - jeg
tænkte hvorfor ikke bare ringe op igen og det gjorde jeg så og fik en
elektronisk stemme om at det ikke var muligt at få opkaldet igennem.

efter jeg havde ringet den anden dag fik jeg som svar på en mail en mail
der slet og ret konkluderede at det var svært at få sin hund med ( der
var ellers ikke nogen forklaring på hvorfor )

sidste år der stod jeg med det samme problem - der blev jeg henvist til
en hjemmeside i Nepal hvor man kunne downloade en formular , problemet
var bare at hjemmesiden ikke var færdig , den var der teknisk set - men
man kunne ikke downloade noget - jeg sendte en mail til dem der havde
siden og bad om de ikke ville sende dokumentet til mig ( jeg fik aldrig
noget svar) jeg skrev at jeg gerne ville komme forbi og lave hjemmesiden
(de fik jeg heller ikke noget svar på ) om den nogensinde kom til at
virke ved jeg ikke

Nå tænkte jeg så sendte jeg mail til ambassaderne i andre lande tænkte
de måske havde formularen , men jeg fik aldrig noget svar ...

jeg skal til Nepal primært for at holde ferie også skal jeg ud og se på
sos børnebyen ud for Pokera hvor jeg har et sponser barn jeg har nogen
forslag til nogen forbedringer som vi måske kan lave sammen , hvis det
kommer til at fungere så kan modele overføres til andre børnebyer og
bedre børns fremtid i b.la Nepal - men for at det skal kunne lade sig
gøre - så skal jeg have min hund med hun er 10 år nu og har haft grøn
stær så hun mistede et øje så jeg har besluttet mig for jeg aldrig
forlader hende igen så længe hun lever .. hun er en lille hund uden hård
(sådan er racen) på knap 7 kg ...

men hvis du læser det her du som jeg formoder er den der taler Danske er
du så ikke rar at sende mig et telefon nr hvor jeg rent faktisk kan
komme igennem på så¨vi kan komme til bunds i det her problem , det vil
for det første hjælpe mig men skulle spørgsmålet atter melde sig om hund
med på ferie så er det jo rart at have en løsning der virker ( hvis en
sådan løsning faktisk eksistere ..)

jeg sender også denne mail til Den Danske Ambassade i Katmandu i håb om
de måske har nogen konstruktive erfaringer med netop dette spørgsmål
.......og til det Danske udenrigs ministerier der fra tid til anden
ligger inde med de mest utrolige info ..

Venligst
Bo Mørch Mogensen

ps det med de sos byer er jeg vil prøve at se om jeg kan skaffe dem
nogen computer evt selv købe et par stykker til dem sammen med en
scanner nu må vi se ..

Fra : Peter T.

Dato : 27-09-11 15:54

Den 27-09-2011 13:44, Bo M Mogensen skrev:
> ER DER NOGEN SOM HELST DER HAR ET BUD PÅ HVORDAN MAN FNDER UD AF OM DET
> KAN LADE SIG GØRE ?
[klip overflødig smøre]

Brug en søgemaskine. Søgestreng: "bring pet to nepal".

<http://www.iatatravelcentre.com/NP-Nepal-customs-currency-airport-tax-regulations-details.htm>

Læs under Pets.

Desuden er der <http://www.pettravel.com/immigration/Nepal.cfm>, som er
mere uddybende.

--
Peter T.

www.christianiafolkeaktie.dk - jeg har støttet med en tusse.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 28-09-11 04:10

Den 27-09-2011 16:54, Peter T. skrev:
> Brug en søgemaskine. Søgestreng: "bring pet to nepal".

> [...]

Hold kæft Peter du er bare genial - jeg har ringet jeg har søgt jeg
skrevet e-mail og kommet ingen vegne for at begynde forfra igen uden at
komme nogen vegne
100000000000000000 000000000000000000000000000000 tak skal du have

bedste hilsner
Bo (og den lille hund )

Fra : Peter T.

Dato : 28-09-11 08:14

Den 28-09-2011 05:09, Bo M Mogensen skrev:

> [...]
> komme nogen vegne
> 100000000000000000 000000000000000000000000000000 tak skal du have

hehe takker. Du burde nok bogmærke specielt sidstnævnte side, da den
mange gange vil være brugbar i dit tilfælde. :)

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 29-09-11 07:58

Den 28-09-2011 09:13, Peter T. skrev:

> hehe takker. Du burde nok bogmærke specielt sidstnævnte side, da den
> mange gange vil være brugbar i dit tilfælde. :)

jeg har gemt den som pdf og sendt til min konto med alle slags info jeg
ikke kan undvære også sendte jeg den til Nepals konsulat - jeg tror sgu
de har jord i hovedet - de kan lave et Visa og tage penge for det også
det ligesom det ..

--
Mv. Bo M Mogensen

The Genius Of The Crowd
http://alturl.com/nbj6g Charles Bukowski

http://www.youtube.com/watch?v=OZMy7qG-Ukw

Fra : Peter T.

Dato : 29-09-11 08:29

Den 29-09-2011 08:57, Bo M Mogensen skrev:

> [...]
> ikke kan undvære også sendte jeg den til Nepals konsulat - jeg tror sgu
> de har jord i hovedet - de kan lave et Visa og tage penge for det også

Jeg mener det er diskuteret før. Men ambassader og konsulater er og
bliver aldrig servicecentraler for almindelig rejsende. De er mere til
granithård jura og regler i den tunge klasse og generel nødhjælp til
borgere i knibe, end de er til spørgsmål om kæledyr. Din hund er ret
sikkert helt nederst på prioriteringslisten hos den danske afdeling i
Kathmandu. Jeg er forøvrigt også overbevist om, at hvis de kunne slippe
for papirnusseriet med visa, så ville de klappe i hænderne i glæde. :)

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 20-10-11 16:55

Den 29-09-2011 09:28, Peter T. skrev:

> Jeg mener det er diskuteret før. Men ambassader og konsulater er og
> bliver aldrig servicecentraler for almindelig rejsende. De er mere til
> granithård jura

jo men der må jo være nogen regler love jura
> [...]
> borgere i knibe, end de er til spørgsmål om kæledyr. Din hund er ret
> sikkert helt nederst på prioriteringslisten hos den danske afdeling i

fra Nepal til Dk der kan de sikkert men næppe den anden vej

Jeg er forøvrigt også overbevist om, at hvis de kunne slippe
> for papirnusseriet med visa, så ville de klappe i hænderne i glæde. :)

ha ja det er nu en gang det skøneste af få penge for et minimum af
indsats :)

Fra : Søren A Christensen

Dato : 28-09-11 09:11

On 2011-09-28 05:09, Bo M Mogensen wrote:

> [...]
> komme nogen vegne
> 100000000000000000 000000000000000000000000000000 tak skal du have

Husk lige også at have styr på hvad der er af regler for at have kræet
med i transit hvor du mellem lander, Delhi, Abu Dabi, Bangkok ell. hvor
det nu er.

/Søren

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 29-09-11 07:56

Den 28-09-2011 10:10, Søren A Christensen skrev:

> Husk lige også at have styr på hvad der er af regler for at have kræet
> med i transit hvor du mellem lander, Delhi, Abu Dabi, Bangkok ell. hvor
> det nu er.
>
> /Søren

ja ok ...vi kommer jo ikke uden for lufthavnen så ..det burde ikke være
et problem men jeg vil da se på det

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 05-10-11 16:36

Bo M Mogensen <usnet1@gmail.com> wrote:

> [...]
> komme nogen vegne
> 100000000000000000 000000000000000000000000000000 tak skal du have

Hvorfor tage hund med? Du vælger da bare den hund du vil have til middag
på restauranten. Hundene befinder sig normalt i bure udenfor
restauranten. Det er som at tage sand med til Sahara.
--
Jesper
Hvad udad tabes skal indad vindes.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 20-10-11 16:59

Den 05-10-2011 17:35, Jesper Ørsted skrev:

> Hvorfor tage hund med? Du vælger da bare den hund du vil have til middag
> på restauranten. Hundene befinder sig normalt i bure udenfor
> restauranten. Det er som at tage sand med til Sahara.

undersøgelser af psykopater / massemorder og andet godt folk i den
boldgade viser at de ganske ofte som børn starter med at
dissekerelevende indsekter og bevæger sig så op af til støre dyr (du
kender det sikkert fra din egen historie) og til sidst mennesker ...
hvad det præcist er som forsager denne del af det syge sind er svært at
sige om det slet og ret fornøjelsen ved at opleve noget levende lide
og/eller mangel på empati , det er i grunden frygteligt tragisk.

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 20-10-11 21:25

> [...]

> sige om det slet og ret fornøjelsen ved at opleve noget levende lide
> og/eller mangel på empati , det er i grunden frygteligt tragisk.

Tag nu lige og gå to skridt tilbage for at læse hvad det er du selv
skriver.
Køber du øko-æg hvergang eller springer du en gang imellem over og køber
bur-æg?
Kan du sige dig fri for at købe kylling der ikke er økologisk?
Hvad med grisen og koen?
Skal hunden have særstatus fordi den er et kæledyr?

Fra : Jet

Dato : 28-09-11 05:12

On 28 Sep., 06:09, Bo M Mogensen <usn...@gmail.com> wrote:

> bedste hilsner
> Bo (og den lille hund )

Hedder den Bella som denne på video'en og kan den lege med en
helicopter sammen med Dinos ?
http://www.tv3play.no/play/254672/?autostart=true (der er først
reklamer i 1 minut)

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 29-09-11 07:54

Den 28-09-2011 13:11, Jet skrev:

> Hedder den Bella som denne på video'en

Nahh Nashstazia ..

og kan den lege med en
> helicopter sammen med Dinos ?
> http://www.tv3play.no/play/254672/?autostart=true (der er først
> reklamer i 1 minut)

det tror jeg ikke jeg for hende til :)
hun har et ego på en tøndeland og gør i det store hele hvad der passer
hende :)