Vinterdæk ?
Fra : Ib

Dato : 26-09-11 08:31

Jeg har en NX650 Dominator som jeg regner med at køre noget vinterkørsel på,
bare lande-, motorvej ikke terræn. Hvad skal jeg vælge af dæk for at holde
mig oprejst Er nogle crossdæk nok eller ar der andre der er bedre egnet
?

--

Ib

Fra : Carsten Eilersen

Dato : 26-09-11 13:03

Hej Ib,

Har i 9 vintersæsoner kørt på Michelin Sahara Enduro 3 her i Storkbh. De har
fungeret fortræffeligt - også i sjap og sne.
Michelin'erne er færdige nu og erstattes med et et par Heidena K60 M+S, som
er deciderede vinterdæk, som jeg ser frem til at prøve.

Mvh.
Carsten
BMW F800R
Suzuki GSX 600 R
Suzuki DR 250 S (vinter)

Fra : Anders Majland

Dato : 26-09-11 13:13

> Michelin'erne er færdige nu og erstattes med et et par Heidena K60 M+S,
> som er deciderede vinterdæk, som jeg ser frem til at prøve.

Det vil jeg også anbefale selvom K60 Scout nok er mere M end S
(Har dem på super tenere'en)

Heidenau har tidligere lavet vinterdæk under Snowtex navnet, men har ikke
haft fingre i nogen ... Og ved ikke om de stadig fåes.

Resultat er søgning på snowtex;
http://www.mg-outerlimits.de/tests/zubehoer/winterreifen.shtml

/A

Fra : Anders Majland

Dato : 26-09-11 13:17

> Michelin'erne er færdige nu og erstattes med et et par Heidena K60 M+S,
> som er deciderede vinterdæk, som jeg ser frem til at prøve.

http://www.reifenwerk-heidenau.de/documents/downloads/UJMNJJGSNe.pdf

Ser ud til at det skal være "Silica" til mc'er mens "Snowtex" navnet kun
bruges om de mindre dæk

/A

Fra : Ib

Dato : 01-10-11 15:42

Jeg har købt et sæt Heidenau K60, så håber jeg at det bliver som det skal
være.
Tak for svarene, de hjalp meget.

--

Ib