plante opad sydmur.
Fra : Aksel

Dato : 26-09-11 13:49

Er der nogen, der kan foreslå en plante til at vokse opad/espalieres på
en sydmur, der ikke har ret gode læforhold?

Vi har prøvet forskellige: kønne røde roser, grønne vindruer, rådhusvin
og blåregn, men alle havde forskellige ulemper, som vi skulle slås med.

Mon ferskner kan blive til noget et sådant sted eller er abrikos eller
frugttræer som f.eks. pærer en mulighed?

Idéer modtages med taknemlighed.

Mvh
Aksel

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-11 13:59

Hej Aksel

Vi plantede ferskentræ sidste år på en sådan væg, i år havde vi omkring 25
dejligt søde ferskener, så det kan varmt anbefales.
Vores 'væg' er et hegn ind til naboen midt i haven så der er der heller ikke
så god læ.

Claus

Fra : Aksel

Dato : 27-09-11 08:49

Den 26-09-2011 14:58, Claus Petersen skrev:
> [...]
> 25 dejligt søde ferskener, så det kan varmt anbefales.
> Vores 'væg' er et hegn ind til naboen midt i haven så der er der heller

Hej Claus,

Kender du sortsnavnet på din ferskenplante?
Mvh
Aksel

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-11 09:41

> Hej Claus,
>
> Kender du sortsnavnet på din ferskenplante?
> Mvh
> Aksel

Nej det kan jeg desværre ikke huske, købte den i bo-grønt, måske de kan
hjælpe?

Claus