Tirsdag den 27/9-2011
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-09-11 18:05

Så må jeg lige komme med en beretning, fra en dansk vej i dag.
Jeg kører på en landevej i lastbil og er nået op på ca. 60-65 km/t, efter at
have holdt for rødt.
Bagved kommer så en personbil som har meget travlt.
Den overhaler mig ud over dobbelt optrukne linier og undgår kun med nød og
næppe, at ramme den modkørende bil i den anden side af vejen.
Bilen (den overhalende) kører et pænt stykke over de 100 (nok nærmere
130-140), vil jeg skyde den til, da den overhaler mig og går let i slinger,
da den trækker ind foran mig, men personen redder den.
500/600 meter længere henne ad vejen, der står ordensmagten og har stoppet
en anden bil, så de får lige vinket racerkøreren ind til siden, da de
åbenbart har set/hørt det hele (der var både masser af omdrejninger,
dækskrig og dytten fra modkørende).
Så mon ikke personen har fået et par (eller 3) klip i kortet?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-11 18:09

> [...]
> dækskrig og dytten fra modkørende).
> Så mon ikke personen har fået et par (eller 3) klip i kortet?

Det må man da håbe!
Hader også den slags bilister.
Erik

Fra : Leo Jensen

Dato : 27-09-11 12:11

On 27 Sep., 19:04, "Per Beer Hansen" <perbeerNOS...@NOSPAMperbeer.dk>
wrote:
> [...]
> n ppe, at ramme den modk rende bil i den anden side af vejen.
> Bilen (den overhalende) k rer et p nt stykke over de 100 (nok n rmere
> 130-140), vil jeg skyde den til, da den overhaler mig og g r let i slinger,
> da den tr kker ind foran mig, men personen redder den.
> 500/600 meter l ngere henne ad vejen, der st r ordensmagten og har stoppet
> en anden bil, s de f r lige vinket racerk reren ind til siden, da de
> benbart har set/h rt det hele (der var b de masser af omdrejninger,
> d kskrig og dytten fra modk rende).
> S mon ikke personen har f et et par (eller 3) klip i kortet?

Ja, jeg var på cykel i dag, så jeg har som sædvanlig også oplevet lidt
nærgående blikpotter:

På vej ud af Nr. Bjert ved Kolding bliver jeg passeret af 3 biler. Den
forreste blinker til venstre og bremser ned. Corollaen bagved trækker
lidt til højre for at se om der er plads højre om og stopper, da han
respekterer den brede fuldt optrukne linie (kørebaneafgrænsning...)
ind til cykelstien, der vel er 70-80 cm bred.
Jeg indhenter bilerne og passerer inden om på min fine brede cykelsti,
men idet forreste bil drejer til venstre sætter Corollaen også i gang
med et ordentlig slag til højre ind over cykelstien, så han kunne
komme afsted 1/10 sekund tidligere.
Jeg ville ønske jeg havde holdt min bane og kørt hans højre sidespejl
af, da han tydeligvis ikke bruger det, men refleks-reaktionen var at
bremse, køre ud i græsset og bande.

I øvrigt er det vist den årlige færdselpolitiuge i denne uge ?? Jeg
ser MANGE af dem...

MVH Leo

Fra : Allan F

Dato : 28-09-11 00:15

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen

I øvrigt er det vist den årlige færdselpolitiuge i denne uge ?? Jeg
ser MANGE af dem...

MVH Leo

________
'

De holder knallert/cykel uge.

Allan F

Fra : Leo Jensen

Dato : 28-09-11 03:55

On 28 Sep., 01:14, "Allan F" <A_Fol...@post5.tele.dk> wrote:
> "Leo Jensen" <leo.5...@gmail.com> skrev i meddelelsennews:77fde70f-b449-4575-af0e-c0f370d01b36@d18g2000yql.googlegroups.com...
>
> I øvrigt er det vist den årlige færdselpolitiuge i denne uge ?? Jeg
> ser MANGE af dem...
>
> MVH Leo
>
> ________
> '
>
> De holder knallert/cykel uge.
>
> Allan F

Jeg har set dem med radar og en flok MC'er klar til jagt 2 gange på
motorvejen i denne uge, så der gik de nok ikke efter cykler og
knallerter...

Leo

Fra : CL

Dato : 28-09-11 11:55

Den 28-09-2011 11:55, Leo Jensen skrev:

> Jeg har set dem med radar og en flok MC'er klar til jagt 2 gange på
> motorvejen i denne uge, så der gik de nok ikke efter cykler og
> knallerter...
>
> Leo
Og dog
http://lokalavisen.dk/ung-kvinde-tog-livsfarlig-cykeltur-paa-motorvej-/20110926/artikler/110929334/1265?ref=eblister112

Carsten Larsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-09-11 12:20

>"Leo Jensen" skrev i meddelelsen
>
>Jeg har set dem med radar og en flok MC'er klar til jagt 2 gange på
>motorvejen i denne uge, så der gik de nok ikke efter cykler og
>knallerter...

I sidste uge så jeg dem flere gange på Holbækmotorvejen, lige ved Fløng (der
hvor der (også) er vejarbejde).
Den ene dag var det i vestgående retning, dagen efter imod København.
Der havde de gang i noget tjek af lastvogne på kryds og tværs.
Der var både dansk og svensk politi og vistnok også diverse toldere.
De kravlede rundt inde i kasserne på nogle af bilerne, andre blev
fotograferet udvendigt.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Finn Guldmann

Dato : 28-09-11 14:08

Den 28-09-2011 13:19, Per Beer Hansen skrev:
> [...]
> Der var både dansk og svensk politi og vistnok også diverse toldere.
> De kravlede rundt inde i kasserne på nogle af bilerne, andre blev

Svensk politi - ved Fløng?

Har de mon fået fyret så mange danske betjente at de er nødt til at låne
hos naboerne, når de skal mere end blot det mest almindelige
politiarbejde?

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-09-11 05:18

>"Finn Guldmann" skrev i meddelelsen
>Svensk politi - ved Fløng?

Jeps, der stod "Polis" på deres grønne veste.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 30-09-11 02:43

On 29 Sep., 06:17, "Per Beer Hansen" <perbeerNOS...@NOSPAMperbeer.dk>
wrote:

> Jeps, der stod "Polis" på deres grønne veste.
>
> --
> Mvh Perwww.perbeer.dk- Motorsport
> Noget for pladesmeden:http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type...

Fløng er da også så langt øst på at det med rette kan kaldes reserve-
Sverige...

/Jakob

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-09-11 16:57

>"Jakob Jeppesen" skrev i meddelelsen
>
>Fløng er da også så langt øst på at det med rette kan kaldes reserve-
>Sverige...

Hov hov, der er ikke nogen grund til at blive grov.....

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 27-09-11 22:34

Følgende er skrevet af Per Beer Hansen:
> 500/600 meter længere henne ad vejen, der står ordensmagten

Hæ hæ :)

Hans
www.zofiaoghans.dk