IE6 absolute position problem
Fra : Benny Nissen

Dato : 26-09-11 18:35

Hej

Hvorfor vises siden http://pcrypt.dk/login.php ikke korrekt i
IE6. Faktisk vises intet af indhold. Har søgt på nettet og
forsøgt med "clear: both;" og dummy div før og efter.

problemet er denne type css:

#div_loginbullets { position: absolute; top: 50px; left: 50px;
width: 600px; background-color: #ffffff; }

position: absolute; får indhold til at forsvinde?

På forhånd tak
Benny

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 26-09-11 18:59

On 26-09-2011 19:34, Benny Nissen wrote:
> [...]
> width: 600px; background-color: #ffffff; }
>
> position: absolute; får indhold til at forsvinde?

Det findes der masser af forklaringer på på Google

Bla. denne:
/* IE6 Fixed position fix */
html, body {
height: 100%;
overflow: auto;
}
body #div_loginbullets {
position: absolute;
top: 50;
left: 50;
}

NB: Du skal ikke angive px.

http://snipplr.com/view/2952/

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://twitter.com/kechriste

Fra : Benny Nissen

Dato : 27-09-11 06:44

Karl Erik Christensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

50px;

> Det findes der masser af forklaringer på på Google

> [...]

Ja men dette kræver at doctype er strict, hvilket vil give mig
nogle problemer med nogle iframes og target links der "skal" åbne
i et nyt vindue!

Fra : Stig Johansen

Dato : 27-09-11 08:50

Benny Nissen wrote:

> Ja men dette kræver at doctype er strict,

Jeg har skrevet at IE6 har det bedst med xhtml-strict ;)

> hvilket vil give mig
> nogle problemer med nogle iframes og target links der "skal" åbne
> i et nyt vindue!

Nix - du får måske nogle valideringsfejl, men browseren vil virke ganske ok.

Pas på med 'valideringshysteri', og forhold dig til den faktiske virkemåde.

Stig Johansen

Fra : Benny Nissen

Dato : 27-09-11 06:55

Karl Erik Christensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

50px;

> Det findes der masser af forklaringer på på Google

> [...]

"Sjovt" nok virker absolute position fint med de første elementer
der placerer header, footer etc.

Fra : Allan Vebel

Dato : 26-09-11 19:10

Benny Nissen skrev:

> Hvorfor vises siden http://pcrypt.dk/login.php
> ikke korrekt i IE6.

Prøv at undlade at positionere alt - det er meget
nemmere bare at stable kasser oven på hinanden
og ved siden af hinanden med passende float og
clear.

På den måde undgår du også at kasserne
overlapper hinanden ved et smallere vindue.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Benny Nissen

Dato : 27-09-11 06:49

Allan Vebel wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> clear.
>
> På den måde undgår du også at kasserne
> overlapper hinanden ved et smallere vindue.

Tja måske skulle man forsøge det - når det andet nu ikke virker!

Fra : Christian Hansen

Dato : 26-09-11 22:38

On 09/26/2011 07:34 PM, Benny Nissen wrote:
> [...]
> width: 600px; background-color: #ffffff; }
>
> position: absolute; får indhold til at forsvinde?

Jeg synes engang at kunne huske at have haft problemer med _ (
underscores ) i idnavne i IE6. Jeg kan huske forkert, og jeg har ikke
testet, men prøv for sjovt med divloginbullets i stedet for
div_loginbullets.

https://developer.mozilla.org/en/Underscores_in_class_and_ID_Names

Der står lidt om det der og som jeg kan læse det, så kan du måske være
uheldig med den IE-version du tester på. Det kommer an på, hvilken 6-er,
der er tale om.

--
Christian Hansen
http://www.resource-it.dk/

Fra : Benny Nissen

Dato : 27-09-11 08:41

Christian Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
>
> Der står lidt om det der og som jeg kan læse det, så kan du måske være
> uheldig med den IE-version du tester på. Det kommer an på, hvilken 6-er,

Tror ikke det er det der er problemet idet denne side:

http://pcrypt.dk/login.php?logout

heller ikke vises og den har inline css