De bedste fra 70'erne?
Fra : Michel Sanomi

Dato : 25-09-11 06:57

Hej,

Hvilke er jeres favoritter fra 70'erne?

Mine er nok lidt usædvanlige....

Jeg havde søgt efter denne i mange år, men fandt den for nogle år
siden på et loppemarked på en single til hele 5,-

Blue Bahamas: "Bobo Step" - http://www.youtube.com/watch?v=2_X13Bn5zkQ

Det samme med denne, da jeg på samme loppemarked faldt over en kasse
med spændende singler. Primært fra 70'erne. Der var flere hundrede af
slagsen, og mange så spændende ud, så jeg spurgte, hvad de ville have
for dem. Der blev voteret, og de ville have 200,- . Det fik de, og så
måtte jeg slæbe hjem, men der var meget ukendt guf. Denne havde jeg
som sagt også søgt efter, så glæden var stor, da jeg opdagede den i
kassen.

Hot Blood: "Soul Dracula" - http://www.youtube.com/watch?v=t9T0yz9MDro

Og denne faldt jeg også over. Først på single og siden på cd:

Kursaal Flyers: "Little does she knows" - http://www.youtube.com/watch?v=edDmtJYxg3U

Hvad er jeres favoritter?

Mange hilsner
Michel

Fra : Allan S. Olsen

Dato : 25-09-11 16:46

> [...]
>
>Jeg havde søgt efter denne i mange år, men fandt den for nogle år
>siden på et loppemarked på en single til hele 5,-

For den da, det betaler sig at følge med her.
Denne melodi har jeg i gennem længere tid spekuleret på hvad hed og med
hvem.
Tak for deling og ikke mindst oplysning.

Nå ja, og så lige et par af mine favoriter fra 70'erne.

En af de største jeg husker er helt klart Queens Bohemian Rhapsody og det
til trods for at jeg ikke var ældre end 10 år.
Den bed sig i den grad fast og sidder der endnu. Så lad os tage den:
http://www.youtube.com/watch?v=fJ9rUzIMcZQ&ob=av2e

Og så må jeg erkende at Mylius i den grad prægede mit musik syn via
Tipparaden og Top 20.
Så da han spillede nogle franske plader han selv havde importeret fra
Frankrig, så var jeg solgt.
Her Pierre Groscolas med Lady Lay:
http://www.youtube.com/watch?v=0cU311ZsgTg
Men også Gerard Lenorman med La Ballade de gens heureux:
http://www.youtube.com/watch?v=M_Tb7spkt0k

Og så husker jeg også Jackpot med Is everybody happy:
http://www.youtube.com/watch?v=qEc0NWjU1JE

Og vi skal da også lige have nogle af de store navne fra dengang.
Her Smokie med min favorit, I'll meet you at midnight, den originale med
strygere: http://www.youtube.com/watch?v=4wQB900tFvI
Og Suzi Quatro med If you can't give me love:
http://www.youtube.com/watch?v=7XI9WN1yW_o
Den minder mig desværre alt for meget om min afdøde søster, der døde som 18
årig i 1979.
Men det er en køn melodi.

Og jeg må tvingende nødvendigt medtage Slade og Far far away, da dette var
den sang som satte min interesse i gang med musik.
Min familie kom til at hade mig for at jeg spillede denne dag ud og dag ind
i en lang periode: http://www.youtube.com/watch?v=IxcJjItHECY

Og Abba var da i den grad en del af 70'erne. Her fra albummet The Album,
Thank you for the music: http://www.youtube.com/watch?v=0dcbw4IEY5w&ob=av2e
Sailor hittede med Traffic Jam som er min favorit med dem:
http://www.youtube.com/watch?v=_ZLm3l2i0wA

Tina Charles I love to love skal også med:
http://www.youtube.com/watch?v=pdPA2sEfBdo
Og fra det tyske skal vi huske Marianne Rosenberg med Ich bin wie du:
http://www.youtube.com/watch?v=1LFWEK5g764

ELO skal medtages for deres nummer Confusion, selvom der var mange gode hit
på det album den var taget fra: http://www.youtube.com/watch?v=Fo4SblJ_SnU
Terry Jacks må nævnes for Season in the sun:
http://www.youtube.com/watch?v=iA6BqS9FlQ0
10CC for I'm not in love: http://www.youtube.com/watch?v=Y2BavhwpIJg
Boney M lavede mange hit, men især deres første plade Take the heat of me
husker jeg.
Her Daddy Cool: http://www.youtube.com/watch?v=QtxlCsVKkvY

Barry White gav os You're my first, my last, my everything:
http://www.youtube.com/watch?v=Fcd3XuQwDQQ
Gloria Gayner nok største og også min, er I will survive:
http://www.youtube.com/watch?v=ZBR2G-iI3-I

Jeg kunne komme i tanke om mange flere, men andre skal da have lov at komme
med deres bud.

Og ikke nok med det, så kørte jeg en tur på min Monark Crescent Compact
model 1252 (http://www.veteranmopeder.com/moped167.htm) her til middag, så
jeg må sige at der i den grad er gået 70'er i det i dag.

Slut for nu - Allan

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-09-11 17:58

"Allan S. Olsen" <nuller@goj.net> skrev i meddelelsen

> [...]

Det synes jeg da ikke. De viser da bare at du kunne lide 70-ernes ganske
almindelige underholdningsmusik, som den almindelige bedolkning lyttede til.
Dine eksempler synes jeg alle er gode. De er alle samme lyttevenlige,
selv om ikke alle af dine eksempler scorer toppoint hos mig - men de scorer
alle.

Her er nogle wenkelte eksempler på sange jeg kunne lide, fra 70-erne

Vi starter i glamrock-butikken:
Suzi-pigen: http://www.youtube.com/watch?v=tCDMgwdip6s&feature=related
Stjernestøvs-manden: http://www.youtube.com/watch?v=J4Y93Qucbt0
Sweet: http://www.youtube.com/watch?v=qswKeWhjaUc
Mud: http://www.youtube.com/watch?v=d2sMuVPMkkk

Nå, nu lukker glamrock-butikken, men der er stadig åben i
slager-forretningen:
Jimmy Osmonds: http://www.youtube.com/watch?v=YvvcJ3f4RTc
Marie Osmonds: http://www.youtube.com/watch?v=pCHNHiADRxo&feature=related
Carpenters: http://www.youtube.com/watch?v=AHfddvbKb4w

Her er dansktop-afdelingen:
Bjørn og Det er Helt I Orden: http://www.youtube.com/watch?v=AdHnC8qVEEc
Birthe Sød: http://www.youtube.com/watch?v=sN5xkxwEJPc
Klaus og Tjenerne: http://www.youtube.com/watch?v=j_XdSnM5yy0
Keld og Donkeys: http://www.youtube.com/watch?v=MajVopkTiY0

Vi skal over til tysk slager. Det var , lige som det igen er blevet, extremt
populært i Danmark i 70-erne.
Freddy Breck: http://www.youtube.com/watch?v=VJk1bh-cGxE
Manuel und Pony: http://www.youtube.com/watch?v=Jt28QuE8hxg
Jürgen Markus: http://www.youtube.com/watch?v=rx22fGJ4PjI
James Last: http://www.youtube.com/watch?v=L0a-yalDs9Y&feature=related

Hollandsk slager er jo også på vej ind over Danmark i disse år. Her er nogle
gode hollandske slagere:
DingAdong: http://www.youtube.com/watch?v=PlL_dPANQnE
Pyssycats: http://www.youtube.com/watch?v=Lbi2i0j0k9M&feature=related
The Cats: http://www.youtube.com/watch?v=D_Fe6-MEbPQ&feature=related
BZN: http://www.youtube.com/watch?v=gYAOvYpTz6Y (Det ser sørme ud til at det
er Kejseren og Anni - ligesom idag=

Græsk slagermusik:
Demis Rousos: http://www.youtube.com/watch?v=7nZKMm-nOsc&feature=related

Les Humphries Singers: www.youtube.com/watch?v=5XcdtQzufdI

Var det nok?

Fra : Henning Jensen

Dato : 25-09-11 17:41

On 25-09-2011 14:57, Michel Sanomi wrote:

> Hvilke er jeres favoritter fra 70'erne?

Det er ikke muligt at give dig et fornuftigt svar eller kun nogle få
eksempler.
Når man sidder her og prøver at huske tilbage, så virket det som om, at
de fleste "store" sange er fra det årti.

Så jeg vil nøjes med en fra 'sidelinjen', som er blevet en del af
jazz'ens standart-repertoire.
Blossom Dearie med "Killing Me Softly":
http://www.youtube.com/watch?v=fdH_z8YdJoQ

Under videoen står der, at det er et Roberta Flack cover.
Det er igen et eksempel på en fejl, der er slået igennem på Nettet og er
blevet sandhed, og nu bliver gentaget igen og igen.
For Roberta Flack's version var også en cover-udgave - af Lori
Lieberman's version af sangen.

Henning.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-09-11 06:22

"Michel Sanomi" <fantasi@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Tja... 70'erne var der jo masser af flot musik... Og en af dem, jeg ikke
rigtigt kan komme uden om, er Albert Hammond - og hans Free Electric band...

http://www.youtube.com/watch?v=fvKlUfVb90Y

Georgio - Havde også lige en Supertræffer med Son of my father

http://www.youtube.com/watch?v=4KSLfhx_10M

Og nå ja, jeg kan ikke gøre for det... Men i 72 kom Olsen jo også, og røg
med et brag direkte ind på 1'ste pladsen... Med Angelina... Ganske vist ikke
lige helt i denne udgave... Men alligevel...

http://www.youtube.com/watch?v=ilHZUF4xCQY

Men det var et forfærdeligt årti, så listen kan jo bogstaveligt talt, blive
nærmest endeløs...

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-11 12:56

"Michel Sanomi" <fantasi@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

>Hvilke er jeres favoritter fra 70'erne?

1970'erne var det årti hvor rock'n'roll blev voksen, og flyttede en hel
generation et kvantespring rent musikalsk.

Det er godt nok for meget at nævne dem alle, for det er bare så mange at
listen synes endeløs.
Men et par stykker, af dem som definerede 70'erne musikalsk i hele verden må
være:

Child In TIme: http://www.youtube.com/watch?v=7gu7zl0OBvs
Stairway to heaven: http://www.youtube.com/watch?v=w9TGj2jrJk8
Baba O'Riley: http://www.youtube.com/watch?v=hKUBTX9kKEo
Money: http://www.youtube.com/watch?v=8_ofFa50LzY

/Alex

Fra : Henning Jensen

Dato : 26-09-11 13:19

On 26-09-2011 13:55, Alex Linaa wrote:

> Stairway to heaven: http://www.youtube.com/watch?v=w9TGj2jrJk8

Jeg plejer ikke at bande her i gruppen, men vil alligevel skrive: det er
og bliver et fandens godt nummer. Og flot 'bygget op' omkring teksten.
Det må være essensen af 70'ene.

Henning.

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-11 16:13

"Henning Jensen" <hbjweb@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg plejer ikke at bande her i gruppen, men vil alligevel skrive: det er
> og bliver et fandens godt nummer. Og flot 'bygget op' omkring teksten.
> Det må være essensen af 70'ene.

Det er et 8 minutters crescendo på indhold, stemning, styrke og fylde, som
ikke er overgået i musikhistorien IMØ.

Og til Åge, du kan læse hvad crescendo er i denne liste (sammen med alt det
andet du heller ikke ved om musik ;)
http://da.wikipedia.org/wiki/Crescendo

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-11 15:41

"Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote in

> 1970'erne var det årti hvor rock'n'roll blev voksen, og flyttede en hel
> generation et kvantespring rent musikalsk.

Gode numre, jeg er helt enig

men i denne gruppe skal jo der lige være plads til en enkelt tysker mere,
nemlig det alternative og meget eksperimenterende band "Guru Guru"

http://www.youtube.com/watch?v=6CyV8tXk0Es&feature=related

Venligst
Lars

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-11 16:15

"Daxhund" <dax-at-tyf-dk> skrev i en meddelelse

> men i denne gruppe skal jo der lige være plads til en enkelt tysker mere,
> nemlig det alternative og meget eksperimenterende band "Guru Guru"
>
> http://www.youtube.com/watch?v=6CyV8tXk0Es&feature=related

Haha, det lyder som nogle af Åges schlagerbands der har øvet sig lidt

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-09-11 16:17

"Daxhund" <dax-at-tyf-dk> skrev i meddelelsen

> men i denne gruppe skal jo der lige være plads til en enkelt tysker mere,
> nemlig det alternative og meget eksperimenterende band "Guru Guru"
>
> http://www.youtube.com/watch?v=6CyV8tXk0Es&feature=related

Skal vi ikke lige presse et par prøjsere mere ind.
Lige et par stykker mere. Vi bliver nødt til lige at høre selve lyden af
tysk musik fra 70-erne
Har man sagt "Tysk musik fra 70-erne" har man også sagt Cindy und Bert og
Nina und Mike. De er jo som bekendt indbegrebet af 70-er tysk musik.

Cindy und Bert: http://www.youtube.com/watch?v=q-EKlerrrDM
Nina und Mike: http://www.youtube.com/watch?v=5P3p8Pmhb8c&feature=related

Arhhh.... den her er nok alligevel 70-ernes tyske-klassiker over alle:
Roy Black und Anita:
http://www.youtube.com/watch?v=vGV8Hhhg9hQ&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-09-11 16:22

meddelelsen news:4e80976c$0$286$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Nina und Mike: http://www.youtube.com/watch?v=5P3p8Pmhb8c&feature=related

Heyyyyyy........... ROLIG ROLIG ROLIG nu

Ingen grund til panik. Her er den rigtige
NINA UND MIKE http://www.youtube.com/watch?v=vGV8Hhhg9hQ&feature=related

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-09-11 16:25

meddelelsen news:4e809895$0$297$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Ingen grund til panik. Her er den rigtige
> NINA UND MIKE http://www.youtube.com/watch?v=vGV8Hhhg9hQ&feature=related

Kraft edder brøleme da - For Hælvede. Nu køøøøører dert bare her. Alle gode
gange 3. Møj-computer

Her ER den rigtige - MED STATSGARANTI
NINA UND MIKE: http://www.youtube.com/watch?v=vUqNzHQjMI0

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-09-11 06:16

meddelelse news:4e809955$0$290$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> meddelelsen news:4e809895$0$297$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Kraft edder brøleme da - For Hælvede. Nu køøøøører dert bare her. Alle

Sig mig lige en gang Åge.. Har du det med fingrene som konfirmander har med
tungen ?

M.V.H....Benny..

Fra : dufur

Dato : 26-09-11 22:13

On 25/09/11 14.57, Michel Sanomi wrote:
> Hej,
>
> Hvilke er jeres favoritter fr
>
> Hvad er jeres favoritter?

så må den her lige ind

UFO - doctor doctor
http://www.youtube.com/watch?v=VRRc4MMAQ3c&feature=related

og så lige ironmaidens cover af samme... som efterminmening er mums.
http://www.youtube.com/watch?v=L-ql9C_itQw&NR=1

Fra : Mike

Dato : 28-09-11 00:40

Michel Sanomi <fantasi@webspeed.dk> wrote in

> [...]
>
> Jeg havde søgt efter denne i mange år, men fandt den for nogle år
> siden på et loppemarked på en single til hele 5,-

Ja da jeg så "Bobo Step" kom jeg til at tænke på denne her:
Typically Tropical: Barbados - http://www.youtube.com/watch?v=Uc-9QV9H_VU

Glade barndomsminder fra bagsædet med Christian Flagstad i bilradioen

mvh Mike

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-09-11 06:30

"Mike" <Youremail@mail.com> skrev i meddelelsen

> Glade barndomsminder fra bagsædet med Christian Flagstad i bilradioen
>
> mvh Mike

Nu er tiden vist inde til en ordentlig fanfare:
http://www.gwu.edu/~theatre/images/fanfare.jpg
Arhhh...... det er måske liiiiigeeee 26 timer for tidligt.

Skal vi ikke lige have en "fanfare":
http://www.youtube.com/watch?v=NkD0MxNY_Bw
Det er godt nok en forkert en af slagsen, men det er
en.....................

Fan-fa-reeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Det er ikke bare ham vi mangler, det er hele hans stil, som DR også har lagt
i graven.

Fan-fa-reeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee fra
Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-09-11 06:38

"Mike" <Youremail@mail.com> skrev i meddelelsen

> Glade barndomsminder fra bagsædet med Christian Flagstad i bilradioen
>
> mvh Mike

Hvad siger i, hvis jeg siger torsdag kl. 09.10-10.00 + 10.03-11.00 ?

Hilsen Åge