MS Windows
briani 27239
hvordan se man grunden til Blå skærm under~
Fra : JL med unger

Dato : 25-09-11 14:36

Hej
Jeg har en Acer Power S290 som af og til kommer med en blå skærn under
opstart.
Mit problem består i der komme en blå skærm, hvor står et eller andet...
Men når den har skrevet al tekst, så genstarter Pc'en, det sker et par gange
ca. 3.

Også starter den op normalt. Og jeg kan derefter ikke få den til det igen...

Jeg har dog en ide, om det er Bios-batteriet... Men Uret i bios kører
rigtigt.

Hvordan kan man gå ind og se hvilken fejl der har været under opstart ?

Hilsen JL

Fra : Henning

Dato : 25-09-11 15:30

>Jeg har dog en ide, om det er Bios-batteriet... Men Uret i bios kører
>rigtigt.
Bios batteriet har intet med BSOD at gøre

>Hvordan kan man gå ind og se hvilken fejl der har været under opstart ?

Eventviewer

Fra : JL med unger

Dato : 25-09-11 17:07

"Henning" skrev i meddelelsen

>Hvordan kan man gå ind og se hvilken fejl der har været under opstart ?

Eventviewer

Eventviewer kræver nærmest et kursus. For den kan da meget...
JL

Fra : Ole C

Dato : 25-09-11 18:24

JL med unger skrev blandt andet:

> [...]
> igen...
> Jeg har dog en ide, om det er Bios-batteriet...

Næppe.

> Men Uret i bios kører
> rigtigt.
>
> Hvordan kan man gå ind og se hvilken fejl der har været under opstart

Du er noget hemmelighedsfuld mht. hvilket styresystem du anvender....
I Vista ville jeg vælge Kontrolpanel>System>Avancerede
systemindstillinger>fanebladet Avanceret> i feltet Start og genoprettelse
trykke på knappen Indstilllinger>og under Systemfejl fjerne markeringen ud
for Genstart automatisk.
Det skulle give dig mulighed for at notere fejlmeddelelsen og poste den i
gruppen.

--
vh
Ole C

Fra : JL med Easy Creator

Dato : 25-09-11 21:38

> [...]

for Genstart automatisk.
Det skulle give dig mulighed for at notere fejlmeddelelsen og poste den i

Undskyld at jeg ikke kom med lidt flere oplysninger, men min maskine kører
Win 7
jeg kan se at der er de samme muligheder...
vh
Jl

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 26-09-11 12:12

JL med Easy Creator formulerede søndag:
> jeg kan se at der er de samme muligheder...

Ja - og det er så løsningen at fjerne den markering - så vil den ikke
genstarte, men blive på den blå skærm, så du kan se, hvad den går ned
på.

Jan

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 26-09-11 07:25

On 25-09-2011 15:36, JL med unger wrote:
> [...]
> rigtigt.
>
> Hvordan kan man gå ind og se hvilken fejl der har været under opstart ?

Du kan installere Windows Debug, der viser dig, hvad der er galt.

/Erik