MS Windows
briani 27239
Desktop ikoner - specielt genvej - forsvin~
Fra : Ukendt

Dato : 25-09-11 14:18

Nu er det sket igenog jeg har HAR prøvet de fleste af de metoder, som
anvises på nettet - herunder

http://support.microsoft.com/kb/978980

men det fortsætter !

Hvordan F..... får man denne åndsvage "facilitet" sat ud af kraft ?

Mvh
KSor

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 25-09-11 21:07

Hvis du har fulgt anvisningerne til at disable SMT og der stadig
forsvinder ikoner fra desktoppen er det ikke SMT's skyld og du skal
derfor søge svaret andetsteds.

Du leverer ingen informationer om problemet så det er ikke muligt at
hjælpe yderligere for nærværende.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-11 06:20

Problemet med de "Vildledninger" jeg hidtil har brugt - incl. det link jeg
gav - er, at
det punkter, som der henvises til IKKE findes i den udgave jeg har W7 Home
Edition.

Med min bedste vilje, kan jeg ikke oversætte til noget, der bare ligner det,
som
jeg har på min skærm i de forskellige skærmbilleder.

Det anviste link omtaler så også noget om "broken shortcut" og at man kun
kan
have 4 af dem - smart i øvrigt .... hva' ska' det bruges til ????? - MEN de
genveje
den fjerne den ene gang efter den anden er IKKE "broken" - det er til
netværksdrev
og diverse mapper i mit mappe hieraki.

Som jeg kan se, og som jeg har troet jeg allerede HAVDE GJORT adskillige
gange, er
det jeg skal have gjort er, at slå dette med at den fjerner sjældent brugte
ikoner fra
skrivebordet eller ... ?

Men i øvrigt kan jeg slet ikke se, hvilken gavn nogen overhovedet kan have
af en sådan
tåbelig facilitet - men, "Made by Microsoft" det gi'r jo lidt af hvert.

KSor

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 26-09-11 07:42

KS skrev:

>Med min bedste vilje, kan jeg ikke oversætte til noget, der bare ligner
>det, som
>jeg har på min skærm i de forskellige skærmbilleder.

To disable the System Maintenance troubleshooter, follow these steps:

Click Start start button, and then click Control Panel.
Under System and Security, click Find and fix problems.
On the left navigation pane, click Change settings.
Set Computer Maintenance to Off.

   Tryk på "Start" og tryk på "Kontrolpanel"
   Ved "System og sikkerhed" tryk på "Find og løs problemer"
   I venstre side tryk på "Skift indstillinger"
   Sæt "Computervedligeholdelse" til "Fra"

Beskrivelsen er lavet ud fra at der bruges Kategorivisning i kontrolpanelet
--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Peter T.

Dato : 26-09-11 10:15

Den 26-09-2011 07:19, KS skrev:

> ????? - MEN de genveje den fjerne den ene gang efter den anden er
> IKKE "broken" - det er til netværksdrev og diverse mapper i mit mappe
> hieraki.

Så er dit problem et helt andet. Jeg har selv haft problemet, men fik
det løst. Desværre har jeg ikke længere linket til siden. Men prøv at
søge på strenge ala "mapped network drive disappears windows 7" og i den
stil. Jeg husker, at jeg skulle lave et par småjusteringer i
windowsregistret. Det skulle give et rødt kryds til dine genveje, som
fortæller, at der ikke er forbindelse til et vilkårligt netværksdrev.
Det er der så alligevel når du klikker på det. :)
Måske kan denne side give dig nogle hints:

<http://www.7tutorials.com/how-map-drives-windows-7>

Windows 7 er vist en anelse for hurtig til, at konkludere, at
netværksdrev ikke længere findes efter bla. opstart.

--
Peter T.

Ved emailkontakt - fjern de kunstige pløkker fra min emailadresse :)

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-11 11:54

"Peter T." skrev i meddelelsen

Den 26-09-2011 07:19, KS skrev:

> [...]

--
Peter T.

Ved emailkontakt - fjern de kunstige pløkker fra min emailadresse :)

Nu har den ederbankeme gjort det igen - fjernet alle mine genveje til min

Jeg HAR været ude i DOS-prompten for at se "net use" og den kvitterer med at
de VIL BLIVE HUSKET"

Jeg har prøvet adskillige metoder efterhånden - og den bliver F..... ved at
at fjerne genveje efter noget tid !

Hvad er det galt og er jeg den eneste med det problem ?

Mvh
KSor