Stafetten: Kedsomhed
Fra : Jan Kronsell

Dato : 24-09-11 09:04

Det er bestemt ikke fordi jeg keder mig, men det ber der måske andsre, der
gør. Faktisk har jeg så travlt lige nu, at jeg nok først får tid til at se
nærmere på jeres svar på tirsdag, men alligevel har jeg valgt at emnet denne
gan skal være kedsomhed eller på anden måde handle om at kede sig.

Her er et par stykker til inspiration:

Status Quid: Boring Song
http://www.youtube.com/watch?v=opmkFdMyiTc

Iggy Pop: I'm bored
http://www.youtube.com/watch?v=xXpL8XICJrc

Dead Brothers: Dull Day
http://www.youtube.com/watch?v=-RrdYcqejTg

Jan

Fra : Anglachel

Dato : 24-09-11 11:58

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> nærmere på jeres svar på tirsdag, men alligevel har jeg valgt at emnet
> denne gan skal være kedsomhed eller på anden måde handle om at kede sig.

Morrissey The World Is Full Of Crashing Bores¨
http://www.youtube.com/watch?v=kxytHNZ35Ow

Buzzcocks Boredom
http://www.youtube.com/watch?v=vypLmXeB-Ww&feature=related

Fra : Henning Jensen

Dato : 24-09-11 16:33

On 24-09-2011 10:04, Jan Kronsell wrote:
> [...]
> at se nærmere på jeres svar på tirsdag, men alligevel har jeg valgt at
> emnet denne gan skal være kedsomhed eller på anden måde handle om at

Disse svenskere er ikke helt uden evner, 'Venerea' med "Boring Boring
Bored":

http://www.youtube.com/watch?v=nXGgjGXLG3M

Henning

Fra : Jan Kronsell

Dato : 27-09-11 21:32

"Henning Jensen" skrev i meddelelsen

> [...]
> kede sig.

Disse svenskere er ikke helt uden evner, 'Venerea' med "Boring Boring

Der var ikke så mange bud denne gang, men stafetten videre til dig for dette
nummer.

Jan

Fra : Henning Jensen

Dato : 27-09-11 22:37

On 27-09-2011 22:32, Jan Kronsell wrote:

> Der var ikke så mange bud denne gang, men stafetten videre til dig for
> dette nummer.

Jeg takker og vender tilbage med et emne i morgen.

Hilsen Henning.

Fra : Martin Bak

Dato : 24-09-11 16:47

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nærmere på jeres svar på tirsdag, men alligevel har jeg valgt at emnet
> denne gan skal være kedsomhed eller på anden måde handle om at kede sig.

Du får lige et par danske:

TV2 er jo som bekendt "Danmarks kedeligste orkester". Og de synger også af
og til om at kede sig. Således også i "Det er samfundets skyld" hvor første
vers lyder:

Jeg sidder her på Viby Torv og sumper med en guldøl
og en drøm der forlængst er forbi
Jeg er træf af mig selv, mit liv, min hund, min kat
min kone har forladt mig. Hun er syg oveni
Jeg kan ikke klare at leve. Jeg kan ikke klare at dø
Jeg kan slet ikke klare mig selv
Jeg keder mig af helvedes til, jeg tror jeg går ud
og slår en eller anden tilfældig ihjel
Det' samfundets skyld
http://www.youtube.com/watch?v=pKzINiQq_6A

Shubidua sang om en em mand der var så kedelig, at blomsterne gik ud når han
kom ind:

Knuden
http://www.youtube.com/watch?v=ofg2cOIATrk

Og endelig CV Jørgensen, der keder sig ihjel i regnvejret:

På den trettende dag
http://www.youtube.com/watch?v=4UKm7QGEJ5M

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Henning Jensen

Dato : 25-09-11 13:42

> [...]
> at se nærmere på jeres svar på tirsdag, men alligevel har jeg valgt at
> emnet denne gan skal være kedsomhed eller på anden måde handle om at

Der må et eksempel med fra Tyskland. Die Ärzte med "Langweilig":

http://www.youtube.com/watch?v=uyBJGvO2Upw

Henning

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 25-09-11 15:01

Jan Kronsell skrev:

> [...]
> alligevel har jeg valgt at emnet denne gan skal være kedsomhed
> eller på anden måde handle om at kede sig.

På svensk hedder 'kedelig' 'tråkig':

Her er PERNILLA ANDERSSON med "Tråkig torsdag":
http://www.youtube.com/watch?v=6bfN4ltSDvY

Det her er virkelig uudholdelig kedeligt, men
varer heldigvis kun 1:41:
RMK - I väntan på bussen. speed remix, Tråkig video:
http://www.youtube.com/watch?v=6iZ40z1DVvw

Tråkigt på Övning:
http://www.youtube.com/watch?v=1gEvfMGnipw

--