MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
'Nulstille' opdatering
Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 23-09-11 18:23

Mit XP bliver ved med at præsentere en 'Sikkerhedsopdatering til Microsoft
..NET Framework, version 2.0 (KB928365)' - den henter jeg troligt (næsten)
hver gang, men når jeg går i gang med at installere, får jeg efter kort tid
meddelelse om, at 'installationen mislykkedes'! :(

Hvorledes får jeg klargjort, at jeg vil springe denne opdatering over, så
jeg undgår 'det gule skjold' nederst til højre?

(En mulig forklaring på den mislykkede installation kunne være, at jeg
åbenbart har version 3 installeret(?))

Jeg er iøvrigt usikker på, om jeg overhovedet har brug for 'Microsoft
..NET' - hvilket formål tjener det i grunden??

Hvordan kan det evt. fjernes? Jeg kan se, at filerne ligger i C/Windows -
men finder ingen genvej til afinstallering(?)

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 23-09-11 18:56

"Hans Henrik Hansen" <h2vhspam@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er iøvrigt usikker på, om jeg overhovedet har brug for 'Microsoft
> .NET' - hvilket formål tjener det i grunden??

Microsoft .Net Frameworket er nødvendigt til at køre programmer udviklet i
et .Net sprog (Visual Basic; C# m.fl.).
Og det er i stor udstrækning de sprog der anvendes til programmer på Windows
platformen.
Så det vil meget uklogt at fjerne det.

Jørgen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 23-09-11 19:06

Hans Henrik Hansen skrev:

>Jeg er iøvrigt usikker på, om jeg overhovedet har brug for 'Microsoft
>.NET' - hvilket formål tjener det i grunden??

Intet fornuftigt, har altid kørt mine xp'er uden dotnet (pånær den
virtuelle maskine der har været brugt til nLite)

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 23-09-11 19:52

> Intet fornuftigt, har altid kørt mine xp'er uden dotnet (pånær den
> virtuelle maskine der har været brugt til nLite)

Nu er jeg i al beskedenhed softwareudvikler; og hvis man ikke vil have .Net
Frameworket afskærer man sig fra at bruge - ikke kun mine programmer - men
også en masse andre programmer.

Man kan også undvære Acrobat Reader, hvis man aldrig læser pdf dokumenter;
og man kan undvære en browser, hvis man aldrig går på nettet osv.

XP er jo en gammel sag; vi lever faktisk i 2011...

EOD fra mig.

Jørgen

Fra : Mcwm

Dato : 23-09-11 20:06

Den 23-09-2011 20:51, Jørgen Sørensen skrev:
> XP er jo en gammel sag; vi lever faktisk i 2011...
>
> EOD fra mig.

Der kunne man så vælge at sige, at man ikke skifter XP ud, hvis man ikke
har råd. Tænker man så på samme tid på at den stadig vil kunne opdatere
til og med 2014, så er det nok ikke den sidste XP-bruger vi ser her.

Men dit EOD forhindrede mig i at køre den videre...

Venligst
Mcwm

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 23-09-11 20:10

Jørgen Sørensen skrev:

>Man kan også undvære Acrobat Reader, hvis man aldrig læser pdf dokumenter;

Man kan også sagtens undvære Acrobat Reader selvom man læser pdf dokumenter

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Mcwm

Dato : 23-09-11 20:15

Den 23-09-2011 21:09, Ivan V. Klattrup skrev:
> Man kan også sagtens undvære Acrobat Reader selvom man læser pdf dokumenter

Den burde en udvikler have gennemskuet....

Venligst
Mcwm

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 23-09-11 20:28

"Mcwm" <me@home.invalid> skrev i en meddelelse

> Den burde en udvikler have gennemskuet....

Det kræver vel et svar...

Ja, ja, pernittengryn
Læs: Man kan selvfølgelig undvære en pdf reader hvis man aldrig læser pdf
dokumenter.
Ligesom man kan undvære .Net hvis man ikke køre .Net programmer.
Jeg synes bare, at det betænkeligt at nogen i 2011 tænker på det
sidstnænvte.

Nu holder jeg mit EOD. Jeg gider ikke mere.

Jørgen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 23-09-11 20:53

Jørgen Sørensen skrev:

>Jeg synes bare, at det betænkeligt at nogen i 2011 tænker på det
>sidstnænvte.

Jeg syntes det er mærkeligt at nogen kalder sig udviklere og så ikke
engang kan udvikle uden at kræve dotnet.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 23-09-11 21:05

> Jeg syntes det er mærkeligt at nogen kalder sig udviklere og så ikke
> engang kan udvikle uden at kræve dotnet.

Jeg bryder endnu engang mit EOD:

Hvor har skrevet at jeg kræver .Net ????
VIS DET - eller HOLD MUND

Jeg har derimod skrevet:

citat:
[...]
citat slut.

og

citat:
[...]

Det er kommentarer som dine, der i stor udstrækning afholder mig fra at
deltage i debatten!

Jørgen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 23-09-11 21:27

Jørgen Sørensen skrev:

>Hvor har skrevet at jeg kræver .Net ????
>VIS DET>

citat:
Nu er jeg i al beskedenhed softwareudvikler; og hvis man ikke vil have
..Net Frameworket afskærer man sig fra at bruge - ikke kun mine programmer
- citat slut.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 23-09-11 22:45

Jørgen Sørensen skrev:

> VIS DET - eller HOLD MUND

> Det er kommentarer som dine, der i stor
> udstrækning afholder mig fra at deltage i
> debatten!

Det er kommentarer som dine, der i stor
udstrækning afholder mig for at tage dig
seriøst - ingen skal holde mund her

Jeg er helt enig med Ivan - alle har ret til
at udtale sig.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Mcwm

Dato : 23-09-11 20:13

Den 23-09-2011 20:51, Jørgen Sørensen skrev:
> XP er jo en gammel sag; vi lever faktisk i 2011

Det herrens år 2001.... I aktuelle tal.

http://www.w3schools.com/browsers/browsers_os.asp

Venligst
Mcwm

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 23-09-11 21:30

> Det herrens år 2001.... I aktuelle tal.
>
> http://www.w3schools.com/browsers/browsers_os.asp
>
> Venligst
> Mcwm

Interessant diskussion; på denne pc (bærbar Acer anno 2005) beholder jeg dog
XP, så længe jeg beholder 'puteren! :)

Jeg lader også tvivlen komme .NET til gode - men jeg savner fortsat en
anvisning på, hvorledes jeg bliver fri for igen og igen at blive præsenteret
for en opdatering, der åbenbart alligevel ikke kan bruges til noget??

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Mcwm

Dato : 23-09-11 23:29

Den 23-09-2011 22:30, Hans Henrik Hansen skrev:
> [...]
> for en opdatering, der åbenbart alligevel ikke kan bruges til noget??

Gå ind på windows update. Klik knappen "brugerdefineret". Når listen
over opdateringer kommer frem, så klik på plustegnet ud for den
opdatering du ikke ønsker tilbudt mere. Så kan du i nederste venstre
hjørne(ud for hver opdatering)sætte flueben i firkanten "Vis ikke denne
opdatering igen".

Det skulle løse problemet med visningen af opdateringen, men ikke det
problem du har med ikke at kunne installere .net

Kører du med automatisk opdatering,, skal du blot vælge brugerdefineret
og igen fravælge nævnte opdatering.

Venligst
Mcwm

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 24-09-11 09:14

Mcwm <me@home.invalid> wrote:

> [...]
> problem du har med ikke at kunne installere .net
>
> Kører du med automatisk opdatering,, skal du blot vælge brugerdefineret

Mange tak! :)

--
med venlig hilsen,
Hans

Fra : Mcwm

Dato : 23-09-11 23:38

Den 23-09-2011 21:13, Mcwm skrev:

> Det herrens år 2001.... I aktuelle tal.
>
> http://www.w3schools.com/browsers/browsers_os.asp
>
> Venligst
> Mcwm
Rettelig 2011

Fra : Rado

Dato : 23-09-11 21:41

On Fri, 23 Sep 2011 20:51:30 +0200, "Jørgen Sørensen" <js@jososoft.dk>
wrote:

> [...]
>Frameworket afskærer man sig fra at bruge - ikke kun mine programmer - men

Enig. Jeg bruger også en del programmer der kun vil køre under .NET,
både købte og hjemmelavede.

--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Fra : Allan Vebel

Dato : 23-09-11 22:53

Jørgen Sørensen skrev:

> hvis man ikke vil have .Net Frameworket
> afskærer man sig fra at bruge - ikke kun
> mine programmer - men også en masse
> andre programmer.

Jeg har det ikke installeret, og kører fint med
alle programmer.

Hvorfor begrænse sig til et noget bestemt?

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Rado

Dato : 24-09-11 13:52

On Fri, 23 Sep 2011 23:53:14 +0200, "Allan Vebel" <spam@do.not> wrote:

>Jeg har det ikke installeret, og kører fint med
>alle programmer.
>
>Hvorfor begrænse sig til et noget bestemt?

Ethvert program har brug for et eller andet underliggende framework
for at kunne køre, så alle programmer er begrænset på den måde.
Hvis det nødvendige framework ikke findes på maskinen i forvejen, må
det installeres, enten af brugeren eller af programmet selv. NEMID
f.ex. kræver at brugeren installerer JAVA for at kunne køre. Det samme
gælder mange andre programmer.

Jeg har selv lige installeret et Python program, der gør nogenlunde
det samme som et af de programmer jeg selv har skrevet i .NET. Selve
Python programmet fylder 85 KB. Mit fylder 68 KB.

Men for at kunne køre under Windows er dette Python program nødt til
at installere15 MB ekstra filer. Altså over 150 gange så meget som det
selv fylder.

Mit .NET program kan installeres som det er, uden ekstra filer, på
enhver Windows maskine med .NET. Fordi .NET indeholder de nødvendige
ekstra filer. Det betyder at det også kun tager få sekunder at hente
programmet over nettet.

Både Vista og Win 7 har iøvrigt .NET Framework installeret som
standard. Vista har 2.0 og 3.0 installeret, Win 7 desuden 3.5. Windows
8 vil sikkert derudover have 4.0 og 4.5 eller højere installeret. Det
kunne i realiteten også have eksisteret som standard i XP - faktisk
var version 1.0 installeret som standard i XP Media Center Edition. De
senere versioner er så kommet til efter XP og har derfor måttet
installeres separat.

Fra : Allan Vebel

Dato : 23-09-11 23:12

Jørgen Sørensen skrev:

> XP er jo en gammel sag; vi lever faktisk i
> 2011...

Din skarpsindighed forbløffer mig.

> EOD fra mig.

Hvor er det typisk - du skriver indlæg til en
debat, men vil ikke fortsætte

Hvordan skal vi ellers høre din mening?

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Carl Drud

Dato : 23-09-11 22:51

"Jørgen Sørensen" <js@jososoft.dk> writes:

> XP er jo en gammel sag;

Det er din Outlook Express 6.00.2800.2001 også.

> vi lever faktisk i 2011...

Ja.

--
Carl

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 23-09-11 23:20

Hans Henrik Hansen skrev:

> [...]
>hver gang, men når jeg går i gang med at installere, får jeg efter kort
>tid meddelelse om, at 'installationen mislykkedes'! :(

Har du prøvet at hente den fra
http://www.microsoft.com/downloads/da-dk/details.aspx?familyid=ba3ceb78-8e1b-4c38-adfd-e8bc95ae548d&displaylang=da
og installere den udenom windows update

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Mcwm

Dato : 23-09-11 23:31

Den 24-09-2011 00:19, Ivan V. Klattrup skrev:

> Har du prøvet at hente den fra
> http://www.microsoft.com/downloads/da-dk/details.aspx?familyid=ba3ceb78-8e1b-4c38-adfd-e8bc95ae548d&displaylang=da
> og installere den udenom windows update

Subsidiært at se på update hvilken fejlkode du får. Det letter forsøget
på en løsning.

Venligst
Mcwm

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 24-09-11 18:15

> Subsidiært at se på update hvilken fejlkode du får. Det letter forsøget på
> en løsning.

Fejlmeddelelsen kan se her:

http://www.hansogoline.dk/netv/NET2.JPG

'Opdateringsoversigten' (i Windows Update):

http://www.update.microsoft.com/windowsupdate/v6/history.aspx?ln=da

viser blot et tomt vindue!?
--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Mcwm

Dato : 24-09-11 19:54

Den 24-09-2011 19:14, Hans Henrik Hansen skrev:
> Fejlmeddelelsen kan se her:
Læs om den pågældende fejl her;

http://support.microsoft.com/kb/928365

Start med at fjerne .net 2.0 og hent så den fulde installationsfil(Link
givet i tidligere svar af anden skribent)og forsøg derefter at
installere .net igen. Får du problemer, er du velkommen tilbage

Venligst
Mcwm

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 24-09-11 23:46

Mcwm <me@home.invalid> wrote:

> [...]
> givet i tidligere svar af anden skribent)og forsøg derefter at
> installere .net igen. Får du problemer, er du velkommen tilbage

Hvorledes fjerner jeg .net 2.0?

--
med venlig hilsen,
Hans

Fra : Mcwm

Dato : 25-09-11 00:14

Den 25-09-2011 00:46, Hans Henrik Hansen skrev:
> Hvorledes fjerner jeg .net 2.0?
Kontrolpanel.. tilføj/fjerne programmer.

Venligst
Mcwm

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 25-09-11 08:28

Mcwm <me@home.invalid> wrote:

> Kontrolpanel.. tilføj/fjerne programmer.

Dér vises intet, der blot minder om .NET!??

--
med venlig hilsen,
Hans

Fra : ehn

Dato : 25-09-11 11:57

On Sun, 25 Sep 2011 00:46:08 +0200, h2vhspam@webspeed.dk (Hans Henrik
Hansen) wrote:

>Hvorledes fjerner jeg .net 2.0?

se
http://blogs.msdn.com/b/astebner/archive/2008/08/28/8904493.aspx

ehn

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 25-09-11 12:11

ehn <ehelmer@email.invalid> wrote:

> se
> http://blogs.msdn.com/b/astebner/archive/2008/08/28/8904493.aspx

Jeg synes nu nok dén side indeholder lidt mange advarsler/halvkvædede
viser!(?)

Jeg spekulerer endvidere over, om årsagen til svigtende installation af
'fixet' i virkeligheden kunne være, at jeg tidligere *har* fjernet .NET
via 'Kontrolpanel.. tilføj/fjerne programmer'?
SVJH installerede jeg en masse .NET-stof ifm. med download af et program
til min (Garmin) GPS ('Map Source').
Dette program har jeg senere opgivet - så måske er .NET fjernet i samme
omgang ??

Det undrer mig også, at 'fixet' ser ud til at være anno 2007/09 -
hvorfor ser jeg det så først nu?

(Et andet sted læste jeg, at XP SP2 skulle være 'not affected'(?))

--
med venlig hilsen,
Hans

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 25-09-11 12:16

Hans Henrik Hansen skrev:

>(Et andet sted læste jeg, at XP SP2 skulle være 'not affected'(?))

Selvfølgelig er den ikke det da dotnet ikke en standard i xp

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Benny Andersen

Dato : 24-09-11 06:38

Hans Henrik Hansen wrote:

> Jeg er iøvrigt usikker på, om jeg overhovedet har brug for 'Microsoft
> .NET' - hvilket formål tjener det i grunden??

Man ryger let ind software som kræver .NET - f.eks. Itunes

Det svarer lidt til at undvære Java.

Du kan jo prøve at fjerne .NET - når der så evt. forsøges
installation/kørsel af programmer der kræver .NET har du valget mellem
geninstallation af .NET eller at droppe disse programmer.

Fra : Edmund

Dato : 24-09-11 10:05

Den 23-09-2011 19:22, Hans Henrik Hansen skrev:

> Hvordan kan det evt. fjernes? Jeg kan se, at filerne ligger i C/Windows -
> men finder ingen genvej til afinstallering(?)

Er den ikke i kontrolpanel / tilføj-fjern programmer.
Man skal vist sætte hak i vis opdateringer, kan ikke helt huske det.

--
Mvh Edmund