Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Hvor meget skal jeg betale i skat ( 17 år ~
Fra : Magz

Dato : 22-09-11 16:00

Hej

Jeg skal snart flytte hjemmefra og begynde på min nye uddannelse i
lære som mediegrafiker.
I virksomheden tjener jeg cirka 11.000 om måneden.

Jeg flytter til København eller omegn, og jeg regner ikke med at
betale kirkeskat, simpelthen af økonomiske årsager.
Men hvor meget skal jeg betale i skat? Hvilket beløb ender jeg med at
have disponibelt om måneden?

// Magnus

Fra : K*T

Dato : 23-09-11 05:19

Nu er der jo ikke mange informationer om evt. fradrag og lignende eller
bopælskommune - men regn med at SKAT beholder 3-4000 af det angivne beløb -
så har du 7-8000 kroner tilbage.

Kirkeskat er altså ikke helt frivillig - du skal lige huske at være FRAMELDT
den danske folkekirke inden du kan fritages for den skat, som i øvrigt
typisk udgør ca. 1% af den del af indtægten du skal betale skat af - igen
afhængig af bopælskommune.

Knud

Fra : alexbo

Dato : 23-09-11 09:09

"Magz" <magzdk@gmail.com> skrev

> [...]

> betale kirkeskat, simpelthen af økonomiske årsager.
> Men hvor meget skal jeg betale i skat? Hvilket beløb ender jeg med at

Ifølge nedenstående beregning for Københavns kommune, med 131.000 kr i
indtægt og ingen fradrag til f.eks transport og fagforening, og incl.
kirkeskat skal du betale ca. 30192 kr i årlig skat.
Ca 2.500 kr. om måneden.

http://www.tastselv.skat.dk/fskbrgn2/SkResultat.aspx

mvh
Alex Christensen

Fra : Jesper Lund

Dato : 23-09-11 19:29

K*T wrote:

> [...]
> FRAMELDT den danske folkekirke inden du kan fritages for den skat, som i
> øvrigt typisk udgør ca. 1% af den del af indtægten du skal betale skat

Skriv "jeg udmelder mig hermed af folkekirken", oplys det sogn/kirke hvor
du er døbt samt cpr nummer, og send det til dit lokale kirkekontor. Mere
er ikke nødvendigt.

SÃ¥ kommer der ikke flere regninger fra den kant.

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 23-09-11 19:35

alexbo wrote:

> [...]
> indtægt og ingen fradrag til f.eks transport og fagforening, og incl.
> kirkeskat skal du betale ca. 30192 kr i årlig skat. Ca 2.500 kr. om

Hmm, jeg får det nu til ca 3000 per måned incl 8% bruttoskat
(arbejdsmarkedsbidrag). Både på websiden og i et regneark.

--
Jesper Lund