Stafetten: Galskab
Fra : Felix

Dato : 22-09-11 18:57

Den nye stafet gælder sange som indeholder beskrivelser af galskab, mental
afsporethed, vrede eller manier.

Eks.

Napoleon XIV - They're coming to take me away:
http://www.youtube.com/watch?v=hnzHtm1jhL4

Alannis Morisette - You oughta know: http://www.youtube.com/watch?
v=NPcyTyilmYY&ob=av2e

Felix

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-09-11 19:04

"Felix" <abc@defg.hi> skrev i meddelelsen
> Den nye stafet gælder sange som indeholder beskrivelser af galskab, mental
> afsporethed, vrede eller manier.

Her er i hvert fald en mand der går helt amok:
http://www.youtube.com/watch?v=kZ6h0kyqSRk

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-11 19:27

"Felix" <abc@defg.hi> skrev i en meddelelse
> Den nye stafet gælder sange som indeholder beskrivelser af galskab, mental
> afsporethed, vrede eller manier.

Disturbed: "Asylum": http://www.youtube.com/watch?v=1K9jBL2syJ8
En fandens flot video, ud over det er et flot nummer.

Alex

Fra : Jan Kronsell

Dato : 22-09-11 19:38

"Felix" skrev i meddelelsen

[...]

Black Sabbath: Paranoid
http://www.youtube.com/watch?v=QQBttKoetqo

The Cranberries: Schizofrenic Playboy'
http://www.youtube.com/watch?v=aN4AbfasGk4

Gnarls Barley: Crazy
http://www.youtube.com/watch?v=bd2B6SjMh_w

Jan

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-09-11 20:20

Felix <abc@defg.hi> wrote:

> [...]
> afsporethed, vrede eller manier.
>
> Eks.
>
> Napoleon XIV - They're coming to take me away:

Symphony X:-'Reign In Madness'

http://www.youtube.com/watch?v=OQQ025U8x4A

Fra : ASKF

Dato : 22-09-11 22:03

Felix ytrede sig i <Xns9F68CB08EDF85aaaaaaaaaa@216.196.109.144> med
dette:

> [...]
>afsporethed, vrede eller manier.
>
>Eks.
>
>Napoleon XIV - They're coming to take me away:

Iron Maiden: Number of the Beast
http://www.youtube.com/watch?v=jsmcDLDw9iw&ob=av2n

Dunno hvor ellers at starte - music er alt for meget fyldt med billeder
og hallisionationer.

Lyt til In Extremo og gæt hvilke instrumenter de bruger, eller lyt til
musik og tysk tekst
http://www.youtube.com/watch?v=ys2ibOOP8IY
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Kert Rats

Dato : 23-09-11 16:37

"Felix" <abc@defg.hi> skrev i en meddelelse
> Den nye stafet gælder sange som indeholder beskrivelser af galskab, mental
> afsporethed, vrede eller manier.

I den muntre afdeling har Roger Miller med "I'm a Nut ".
Lyt med på http://www.youtube.com/watch?v=Ye_fZocBAMI

Spike Jones var godt nok ikke sindssyg, men hans musik bærer præg af en
snert bindegalhed. Ens af hans mest kendte er Der Fuehrer's Face.
Lyt med på http://www.youtube.com/watch?v=dZlFBSRrSR0

Venligst

Kert Rats

Fra : Kert Rats

Dato : 23-09-11 22:46

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Spike Jones var godt nok ikke sindssyg, men hans musik bærer præg af en
> snert bindegalhed. Ens af hans mest kendte er Der Fuehrer's Face.

Ej, vi må altså lige have denne her med. Det er Pink Floyd med deres Brain
Damage/Eclipse.
Lyt med på http://www.youtube.com/watch?v=7wxHEBT7aaU

En klar vinder - var jeg lige ved at sige

Venligst

Kert Rats

Fra : Henning Jensen

Dato : 23-09-11 17:02

On 22-09-2011 19:57, Felix wrote:
> Den nye stafet gælder sange som indeholder beskrivelser af galskab, mental
> afsporethed, vrede eller manier.

Der har været en del Fluxus koncerter fra 60'erne og frem, også her i
landet.

Umiddelbart 'madness' - men alligevel??
Ideen om, at det er mere naturligt for mennesket, som værende et af
naturens væsener, at slå på et klaver med en hammer, end det er at
spille en Mozart sonate, er en tanke værd.
http://www.youtube.com/watch?v=O2PIi8lDQn4

Henning.

Fra : Felix

Dato : 24-09-11 07:34

Henning Jensen <hbjweb@gmail.com> wrote in

> [...]
> naturens væsener, at slå på et klaver med en hammer, end det er at
> spille en Mozart sonate, er en tanke værd.

Det bedste er, at "pianisten" får credits

Felix

Fra : Felix

Dato : 24-09-11 07:42

Felix <abc@defg.hi> wrote in

> Den nye stafet gælder sange som indeholder beskrivelser af galskab,
> mental afsporethed, vrede eller manier.

Der har været mange spændende bud i flere genrer.

Jeg lærte, at Cranberries både er blevet voksne og at bandet er gendannet.
Derfor får Jan Kronsell stafetten for Schizofrenic Playboy.

Felix