Nyt blandningsbatteri
Fra : Me&My

Dato : 21-09-11 10:04

Hej

Har købt et ældre hus, hvor blandningsbatteri bare er EN dreje hane (Hvis
man kan kalde den det?) og brus kommer ud af væg øverst. Vil gerne have et
alm. blandningsbatteri monteret. Mit spørgsmål er så, er det bare at pille
drejehanen af, og sætte et nyt og støre på, og hvad med vandrøret inde i
væggen op til brus? vil jo gerne have en bruser med slange, og ikke som nu,
en fastmonteret? Håber i forstår hvad jeg mener, og kan give et godt råd.

Vh.
Me&My

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 21-09-11 10:11

Me&My udtrykte præcist:
> er det bare at pille
> drejehanen af, og sætte et nyt og støre på

Du kan godt komme ud for at afstanden mellem studserne i væggen ikke
passer med det nye amatur.

Sådan var det hér, men jeg kunne vride studserne da de var vinklede.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Armand

Dato : 21-09-11 16:21

Den 21-09-2011 11:11, Hans Paulin (6310) skrev:
> Me&My udtrykte præcist:
>
> Du kan godt komme ud for at afstanden mellem studserne i væggen ikke
> passer med det nye amatur.
>
> Sådan var det hér, men jeg kunne vride studserne da de var vinklede.

man kan købe excentriske mellemstykker der kan variere afstanden
indenfor ca en fingers tykkelse, hvilket oftest er tilstrækkeligt.
Det kan måskeligefrem hænde at bestående installation allerede har
sådanne monteret :-/

--
Armand.

Fra : Erik Olsen

Dato : 21-09-11 17:31

Me&My wrote:

> [...]
> bruser med slange, og ikke som nu, en fastmonteret? Håber i forstår
> hvad jeg mener, og kan give et godt råd.

Det kan være at røret i væggen op til brusehovedet gør at man ikke bare
kan montere et standard blandingsbatteri til brus. Vi har sådan et
blandingsbatteri i badeværelset på første sal, og det er ikke bare lige
at skifte, så vi fik skiftet pakninger i det.

Hvis du kan lægge et billede på nettet, evt. et af de gratis
billedsteder som Flikr, og bringe et link her, er det meget lettere at
se.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : CC

Dato : 22-09-11 00:31

Den 21-09-2011 11:03, Me&My skrev:
> [...]
> en fastmonteret? Håber i forstår hvad jeg mener, og kan give et godt råd.

Ligner det eksisterende ikke et af de små billeder her:

http://www.billigvvs.dk/Badevaerelse-Brusebatterier-Damixa--Damixa-Brusebatteri-Krom-M-Termostat-(rund-tap)-173316.html

Så skal du enten skiftet til sådan et termostatblandingsbatteri eller du
skal have helte ny røreinstallation i væggen.

Fra : Me&My

Dato : 22-09-11 07:39

"CC" skrev i meddelelsen news:4e7a73ee$0$294$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]

Så skal du enten skiftet til sådan et termostatblandingsbatteri eller du
skal have helte ny røreinstallation i væggen.

Det er sådan en som du linker til, og dejligt at se at man kan sætte
termostatblandingsbatteri på...

Tak for hjælpen.

Vh.
Me&My