MS Windows
briani 27239
Kaspersky tillade program
Fra : Steen F.

Dato : 22-09-11 04:28

Hvordan tillader man Kaspersky Internet Security 2011 at køre et program
som det pt. afviser at køre?
Jeg kan ikke få min Sonos software til at køre når KIS 2011 kører og kan
ikke gennemskue den nye version.

Fra : Jens Jensen

Dato : 22-09-11 09:56

Steen F. skrev den 22-09-2011 05:27:
> Hvordan tillader man Kaspersky Internet Security 2011 at køre et program
> som det pt. afviser at køre?

Spørgsmålet hører hjemme i dk.edb.sikkerhed.virus.

Fra : admin

Dato : 23-09-11 17:04

Jens Jensen wrote:

> Spørgsmålet hører hjemme i dk.edb.sikkerhed.virus.

Tror du da der er virus i det prg. han vil tillade

Fra : Jens Jensen

Dato : 23-09-11 17:55

admin skrev den 23-09-2011 18:04:

> Tror du da der er virus i det prg. han vil tillade

Fra fundatsen, se http://www.usenet.dk/fundats/dk.edb.sikkerhed.virus.txt:

Eksempler på emner, som hører hjemme i gruppen:

- software til bekæmpelse/forbyggelse af virus

Fra : admin

Dato : 23-09-11 18:55

Jens Jensen wrote:

> Fra fundatsen, se
> http://www.usenet.dk/fundats/dk.edb.sikkerhed.virus.txt:
> Eksempler på emner, som hører hjemme i gruppen:
>
> - software til bekæmpelse/forbyggelse af virus

Han vil jo ingen af delene, han vil ha kaspersky
til at acceptere at et prg. ikke bliver blokeret

Fra : Snuden

Dato : 23-09-11 17:32

On Thu, 22 Sep 2011 05:27:44 +0200, "Steen F." <steen@steenmartin.dk>
wrote:

>Hvordan tillader man Kaspersky Internet Security 2011 at køre et program
>som det pt. afviser at køre?
>Jeg kan ikke få min Sonos software til at køre når KIS 2011 kører og kan
>ikke gennemskue den nye version.

Højreklik på Kaspersky-ikonet i systray => Tools => Application
Control => Vælg "All" i drop-down listen i øverste venstre hjørne.
Derfra kan du styre alt hvad Kaspersky tillader/ikke tillader fsva
applikationer.

I dit tilfælde vil jeg tro softwaren ligger i gruppen Untrusted. Flyt
den til High Restricted - så burde det få lov til at starte, uden at
kunne pille ved noget kritisk i OS'et.

Bemærk dog, at hvis Kaspersky selv har klassificeret din software som
Untrusted, så er det næppe uden grund. Evt. ændringer du foretager er
på eget ansvar.