Brugt mobil der viser sig ikke at virke
Fra : Dennis Holt

Dato : 20-09-11 22:20

Hej.
Jeg står i en situation hvor jeg (igår) købte en mobiltelefon som
sælgeren siger er vundet i en konkurrence. Han vil gerne skrive under
på et stykke papir på at han sælger denne telefon, men vil ikke give
nogen former for garanti. Mobilen er i original emballage men har
ingen kvittering, fordi den er vundet i en konkurrence (siger han).
Telefonen virker fint med mit sim-kort dagen ud, men efter telefonen
bliver sat til opladning og slukkes, vil den bare ikke tænde rigtigt
igen. Den er tændt kan man se, men skærmen er sort og siger: 'sim-kort
låst, 0%opladning, forbereder SD kort', genstarter selv igen og igen.

Mit spørgsmål er: Selvom han siger at der ikke er garanti på, er der
så en regel/lov som kan tvinge ham til at tage telefonen tilbage eller
lave den, især når der ikke engang er gået et døgn?

Takker

Fra : Allan Soerensen

Dato : 21-09-11 10:52

"Dennis Holt" <bense_holt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Mobilen er i original emballage men har
> ingen kvittering, fordi den er vundet i en konkurrence (siger han).

Hvorfor pokker køber du en helt ny mobil i original emballage, når du er
tvivl om det er rigtigt at sælger har vundet den i en konkurrence?

Fra : Kurd

Dato : 21-09-11 11:47

"Allan Soerensen" <nospame@nospame.nospame> skrev i en meddelelse
> "Dennis Holt" <bense_holt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor pokker køber du en helt ny mobil i original emballage, når du er
> tvivl om det er rigtigt at sælger har vundet den i en konkurrence?

Gæt: Pris.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 21-09-11 13:02

> Gæt: Pris.

Bare prisen er lav nok, så skidt med at man gør sig selv til hæler og dermed
gør noget strafbart

Fra : KL

Dato : 21-09-11 13:53

"Allan Soerensen" <nospame@nospame.nospame> wrote in message

> Bare prisen er lav nok, så skidt med at man gør sig selv til hæler og dermed
> gør noget strafbart
Hvad med om d'herrer (samtlige svar) undlader at gå i moraliserings-selvsving?

Fra : Kurd

Dato : 21-09-11 15:18

"KL" <anybody@yahoo.be> skrev i en meddelelse

> "Allan Soerensen" <nospame@nospame.nospame> wrote in message

> Hvad med om d'herrer (samtlige svar) undlader at gå i
> moraliserings-selvsving?

Hvad har moralisering at gøre med mit svar "Gæt: Pris"?

Fra : KL

Dato : 21-09-11 16:44

"Kurd" <Kurd@kurd.xy> wrote in message

> Hvad har moralisering at gøre med mit svar "Gæt: Pris"?

Måske ingenting. Sorry?

Fra : K*T

Dato : 21-09-11 16:55

Du mener måske ikke man skal gribe ind overfor formodede kriminelle
handlinger ?

Gætter på der er tale om hælervare!
Var det en konkurrence kunne man nok finde frem til sælger via den avis,
tv-selskab eller hvem der nu engang har udbudt konkurrencen!

Knud

Fra : KL

Dato : 21-09-11 19:06

"K*T" <k.n.t@privat.dk> wrote in message
> Du mener måske ikke man skal gribe ind overfor formodede kriminelle handlinger
> ?

Grib du bare ind overfor enhver formodet kriminel du kan fremdrive, og glem nu
ikke din familie og dine næremste. Du bliver sikkert rigelig belønnet.

> Gætter på der er tale om hælervare!

Måske har du ret. Måske ikke.

> Var det en konkurrence kunne man nok finde frem til sælger via den avis,
> tv-selskab eller hvem der nu engang har udbudt konkurrencen!

Så er det bare at komme i gang...

Fra : Dennis Holt

Dato : 21-09-11 09:19

On 21 Sep., 12:47, "Kurd" <K...@kurd.xy> wrote:

> Gæt: Pris.

Jep. Lod mig lokke

Fra : KL

Dato : 21-09-11 19:18

"Dennis Holt" <bense_holt@hotmail.com> wrote in message

> Jep. Lod mig lokke

Det sker for de fleste.

Fra : Ralph

Dato : 21-09-11 19:27

>igen. Den er tændt kan man se, men skærmen er sort og siger: 'sim-kort
>låst, 0%opladning, forbereder SD kort', genstarter selv igen og igen.

Jeg aner ikke hvordan en låst mobil opfører sig, men kan det tænkes at den
er fastlåst til et bestemt selskab(som ikke er det du bruger)?

--
Ralph

Fra : Mcwm

Dato : 21-09-11 19:43

Den 21-09-2011 20:27, Ralph skrev:
> Jeg aner ikke hvordan en låst mobil opfører sig, men kan det tænkes at
> den er fastlåst til et bestemt selskab(som ikke er det du bruger)?
Det forklarer ikke gentagne genstarter.

venligst
Mcwm

Fra : Mcwm

Dato : 21-09-11 19:44

Den 21-09-2011 06:20, Dennis Holt skrev:
> vil den bare ikke tænde rigtigt
> igen. Den er tændt kan man se, men skærmen er sort og siger: 'sim-kort
> låst, 0%opladning, forbereder SD kort', genstarter selv igen og igen.
pil batteriet ud og lad den ligge "noget" tid. Den skulle genne glemme
opsætninger mv. og gå tilbage til standard indstillinger.

Fjern alle udvidelseskort der måtte være i den og forsøg igen.

Venligst
Mcwm

Fra : Jesper Lund

Dato : 21-09-11 20:05

Dennis Holt wrote:

> Mit spørgsmål er: Selvom han siger at der ikke er garanti på, er der så
> en regel/lov som kan tvinge ham til at tage telefonen tilbage eller lave
> den, især når der ikke engang er gået et døgn?

Ja, du har to års reklamationsret overfor sælger, og hvis mobilen er
defekt (dead on arrival) kan du hæve handelen (penge tilbage).

Hvis sælger ikke vil acceptere dette, er du nødt til at gå rettens vej,
hvilket næppe vil kunne betale sig medmindre det er en iPhone5 til fuld
pris. Det er ulempen ved private handler.

Hvis varen er købt gennem QXL (eller tilsvarende auktionssystem) vil du
have 14-dages returret fordi handelen er formidlet af en erhvervsdrivende.

--
Jesper Lund

Fra : Henrik Jensen

Dato : 22-09-11 08:42

> [...]
>igen. Den er tændt kan man se, men skærmen er sort og siger: 'sim-kort
>låst, 0%opladning, forbereder SD kort', genstarter selv igen og igen.

Hej

Jeg har ikke et svar på dit spørgsmål, men det er præcis samme problem mine
rumænske venner har med deres telefoner købt i rumænien.
Ved et besøg i danmark købte vi danske taletidskort som virkede indtil
telefonerne blev sat til opladning. herefter gjorde de nøjagtigt som du
nævner.
Begge telefoner var købt i rumænien uden simlås, men virkede kun den første
dag i danmark.
Efter hjemkomst til rumænien virker deres telefoner igen med deres egne
kort.

Henrik