Tree of Life ??
Fra : Peter Heide

Dato : 20-09-11 21:40

Ved ikke rigtigt hvad jeg skal mene om den film :
http://www.imdb.com/title/tt0478304/

Jeg havde det sådan at jeg egentlig gerne ville have den skulle have forsat
da den sluttede. Der er helt sikkert nogle billeder i den film jeg aldrig
vil glemme, så et eller andet må den have sagt mig.

Sean Penn spiller een af de tre sønner som voksen ( den ældste af dem tror
jeg ) som på en eller anden måde får genoprettet det anstrengte forhold til
sin far ( Brad Pitt ) og det er vel egentlig det filmen handler om eller
hvad...

Det er en underlig mix, af barndomsoplevelser, 2001 Space Odyssey, natur -
og rumfilm .

Eeen ting er sikkert er at instruktøren trækker på sine egne oplevelser som
ung dreng og har forbandet dårlig samvittighed over en frø han har sendt til
Kingdom Come. Der er også en meget kort sekvens med en hund i en sørglig
fatning med et blodig sår på ryggen. Måske "drenge-banden" har kastet sten
efter den ? Dårlig samvittighed som han nu råder bod på ?

Jeg tror lige jeg må se filmen igen om nogle uger.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 20-09-11 23:59

Peter Heide skrev:

> [...]
> en sørglig fatning med et blodig sår på ryggen. Måske "drenge-banden"
> har kastet sten efter den ? Dårlig samvittighed som han nu råder bod på ?

Jeg foretrak den del af filmen, der fortalte om familien og dens
udvikling. Selvom det lyder frygtelig snævertsynet, ville jeg nok have
foretrukket, at filmen havde nøjedes med denne mere realistiske og
lineære del. Den var både gribende og meget smuk.

Fremstillingen af universets skabelse var også smuk, men fik ikke mening
for mig i sammenhængen. Den småfilosofiske ramme med voice-overs og
slutscenen er slet ikke mig.

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Peter Heide

Dato : 25-09-11 01:33

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Fremstillingen af universets skabelse var også smuk, men fik ikke mening
> for mig i sammenhængen. Den småfilosofiske ramme med voice-overs og

Sjovt nok ; de sidste 15 minutter efter Sean Penn gik igennm døren, var den
stærkeste oplevelse for mig i filmen. Jeg er ikke en skid religiøs , men
det dér på stranden, hvor hele historien på en måde flettede sig ind i
hinanden, står for mig som en kæmpe oplevelse. Jeg ved ikke ; men på det
tidspunkt i filmen havde jeg svært ved at forlade den.