Bil spærret inde - hvad gør man ?
Fra : Per

Dato : 19-09-11 16:12

Hej Jura !

http://www.bt.dk/utroligt-men-sandt/bil-spaerret-inde-af-vejarbejde-paa-skelbaekgade

Hvad gør man i sådan en situation ?

Det har tidligere i gruppen været fremme, at Politiet under ingen
omstændigheder må fjerne biler, der holder og spærrer så andre ikke kan
komme til dem - sålænge de ikke holder til fare.

Kan ejeren "forlange" at få sin bil fri ? Må han fjerne hegnet for at hente
sin bil ?

Eller må han bare acceptere - at det er besluttet at han ikke kan få adgang
til sin bil ?

Det kan jo være at han parkerede på et tidspunkt, hvor det var lovligt.
(inden skiltning)

Mvh. Per

Fra : alexbo

Dato : 19-09-11 18:46

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev

> Kan ejeren "forlange" at få sin bil fri ? Må han fjerne hegnet for at
> hente sin bil ?

Det ser ud som om der er blomsterkummer i vejen fremad til højre, men så må
man flytte dem eller køre bagud til venstre ved hjælp af en træplade af en
art, den smalle udgravning er nem at komme over, det behøver ikke engang at
være en kørebaneplade af jern.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jubi

Dato : 19-09-11 23:21

> "Per" <mesked@hotmail.com> skrev

Jeg mener ejeren kan forlange bilen sat ude på fri gade.

Hegnet er det hegn der står omkring hele kødbyen (københavn)

> [...]
> træplade af en art, den smalle udgravning er nem at komme over, det
> behøver ikke engang at være en kørebaneplade af jern.

Bilen står på 1 af 2 markerede parkeringepladser hvor der ikke er nogen
parkeringsskiltning af nogen art.
Der er en fortovsflise hvor bilen står og de udvides til 3 fliser foran
bilen.
Jeg vil mene bilen er langtidsparkeret før nogen besluttede sig for at
lave render i vejen.
Bilen kan jo ikke være parkeret der _efter_ nogen har gravet render,
vel.

Så dem, som BT, der tror bilen er ulovligt parkeret, er ude på dybt
vand.
At der plantes et forbudsskilt, betyder vel kun at bilen skal fjernes så
hurtigt som muligt (om muligt).
--
Tårnet: Delta 351, trafik jeres klokken 10, 6 kilometer.
Delta 351: Tårn, giv os et andet tip, vi har digitale ure.

Fra : alexbo

Dato : 20-09-11 08:05

"Jubi" skrev

> Jeg mener ejeren kan forlange bilen sat ude på fri gade.

Hvem skal han henvende sig til med sit forlangende?
Det er det Per spørger om.

Han kan som jeg ser det bare stå og stampe på vejen, enten er der nogen
der hjælper eller også er der ikke.

> At der plantes et forbudsskilt, betyder vel kun at bilen skal fjernes så
> hurtigt som muligt (om muligt).

Måske, eller også skal man med mellemrum sikre sig at ens parkering stadig
er tilladt.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jubi

Dato : 20-09-11 08:18

> "Jubi" skrev

> Hvem skal han henvende sig til med sit forlangende?
> Det er det Per spørger om.
Kan godt være svært at finde ud af, men hvis der er folk på stedet kan
man jo spørge dem hvem der har ansvaret for at få flyttet bilen.

> Han kan som jeg ser det bare stå og stampe på vejen, enten er der
> nogen
> der hjælper eller også er der ikke.

Tja, men er det forsøgt, kan der vel ikke være nogen der kan give bøde
for at være parkeret der, efter forbudsskilte er sat.
Jeg kan ikke i det omtalte tilfælde se, at bilejeren kan flytte bilen
uden hjælp fra grøftegraverne.

> Måske, eller også skal man med mellemrum sikre sig at ens parkering
> stadig
> er tilladt.

Måske er bilejeren på safari i afrika.

Fra : Kurt B. Andersen