Betingelserne for Jesu genkomst?
Fra : Ole Madsen

Dato : 19-09-11 16:53

Hvad mener i skal ske før Jesus kommer igen?

jeg ved godt der er to lejre, en der mener at vi skal bortrykkes FØR
trængselen, og nogle efter

men uanset hvad, så giv udtryk for hvor du står så vi kan forstå
sammenhængen du skriver fra i dit syn på denne sag

Mit syn på det:

2 Thessalonians 2:1-2 Men vi bede eder, Brødre! angående vor Herres Jesu
Kristi Tilkommelse og vor Samling til ham, 2 at I ikke i en Hast må lade
eder bringe fra Besindelse eller forskrække hverken ved nogen Ånd eller ved
nogen Tale eller Brev, der skulde være fra os, som om Herrens Dag var lige
for Hånden.

Pretrib

Her kommer Paulus ind på Paulus ind på Jesu tilkommelse og vor samling til
ham og Herrens dag, og i den sammenhæng siger han:

2 Thessalonians 2:3 Lad ingen bedrage eder i nogen Måde; thi først må jo
Frafaldet komme og Syndens Menneske åbenbares, Fortabelsens Søn,

Først vil jeg sige dette: Jesu tilkommelse og Herrens dag er to
vidtforskellige tidspunkter, hvorfor ellers bruge to så forskellige udtryk?

Paulus taler om at der skal komme et frafald, og syndens menneske åbenbares,
altså frafald, og så syndens menneske, man kan sige at det første er i fuld
gang, hvor det sidste ikke er sket endnu

hvis Jesu tilkommelse er betinget af frafald, så kan det jo ske når som
helst

KH

Ole

Fra : Kall, Mogens

> [...]
> gang, hvor det sidste ikke er sket endnu
>
> hvis Jesu tilkommelse er betinget af frafald, så kan det jo ske når som

Hej Ole,

I de sidste år har jeg været tvunget til af omstændighederne at skulle ta' stilling
til ubehagelige moralske ting ang. ægteskab og hor.

Og jo mere jeg studerer fænomenet nu lidt på afstand, kan jeg se, at der er sket
et *alvorligt* skred i vores samfund:

For blot et par generationer siden drømte man ikke om i tide og navnlig utide at
opgive et ægteskab bare sådan uden videre, men nu om dage er det okay!

Og når det så heller ej længere chikanerer en at *gengifte* folk i Kirken, hvilket
der IKKE er givet mandat til (fra Guds side), da er der en *alarmklokke*, der
er begyndt at ringe!

Når vi så til og med oven i al dette får påduttet (af verdslige myndigheder og
vranglærere indenfor kirken) *afgudsdyrkelse* i form at såkaldte kirkelige "vielser"
af homoseksuelle, skønt der heller ej er givet mandat til dette (fra Guds side af); da
begynder jeg at indse, at det muligvis er 'frafaldet i Endetiden', jeg er blevet vidne til:

Folk tror, at de er kristne, men når det kommer til stykket, får Han slet ikke lov
til at være Herre i deres liv! De kan selv og vil selv bestemme. De jagter efter
*jordisk* (tom) lykke, og kommer en dag til at sande, at de ramte ved siden
af målet (meningen med deres liv, Matt. 24,37-39). At gå fortabt!

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael.
Last OUTPUT: 13372 news:4e76fbef$0$316$14726298@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 13378

Fra : Ole Madsen

Dato : 20-09-11 10:54

"Kall, Mogens" <Jesus.loves.you.et@gmail.com> skrev i meddelelsen

jeg er enig i, at folk med tiden vil skride mere væk fra bibelens normer

kærligheden skal blive kold

KH

Ole