Drive ( ingen spoiler )
Fra : Peter Heide

Dato : 19-09-11 20:13

http://www.imdb.com/title/tt0780504/

Refn har gjort det igen og lavet en mester film. Gosling spiller en gut der
præcis giver 5 minutter som chaffør til diverse forbrydelser. Han er
bedøvende ligeglad med hvad de 5 minutter bruges til men er der 100% ,
venter og sørger for at forbryderne kommer væk.

Gosling har ikke noget navn i filmen er bare Driver . Virker ret trist men
vågner op da han begynder at interessere sig for naboen, som er en cute
lille dukkeansigt med en lille nuttet imødekommende søn. Hun har en mand som
sidder i fængsel. Han bliver sluppet ud før tid,og så sker balladen.

Filmen er simpelthen bare sindssyg lækker. intens og pisse spændene. Jeg
behøver ikke at skrive at voldsfreaks også får glade timer i biffen :
yes....den er ekstrem voldelig, men på den fine måde.

Soundtracket er rigtig godt. Heldigvis har Refn droppet Peter Peter's
guitar-fræs og børnepunk og sat noget ret melodiøst techno på istedet.

Den film vil jeg gi' 9 ud af 10.

PS : Vil stadig mene at Refn bedste film er ( måske den bedste danske film
nogensinde ? ) Bleeder fra 1999 som er en klar 10er.

Fra : Anglachel

Dato : 20-09-11 16:47

Ja den er glimrende. Jeg synes specielt den måde forholdet mellem The Driver
og Irene udvikler sig på er rigtigt vellykket. Det er dejligt underspillet
men stadigt ømt og rørende at se, til forskel fra de fleste romancer man ser
på skærmen. Og så kontrasten til resten af handlingen i filmen....

Fra : Peter Heide

Dato : 25-09-11 01:45

"Anglachel" <rune_nospamaagaard@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> underspillet men stadigt ømt og rørende at se, til forskel fra de fleste
> romancer man ser på skærmen. Og så kontrasten til resten af handlingen i

Netop. Spot on ; efter elevator-oplevelsen må man formode at Irene får et
lidt andet syn på The Driver , fra at gå fra den lidt generte tavse
godmodige nabo til et rent uhyre. Minder lidt om Viggo Mortensen rolle i A
History of Violence.