Tinglysning af dokumenter?
Fra : Lisser

Dato : 17-09-11 00:48

Hi

Skal tinglysningsretten altid have de originale dokumenter eller er en kopi
nok?

Og hvis de SKAL have de originale papirer, vil man så få dem tilbage igen?

Jeg synes det er et problem at de skal have originale papirer som,
lejekontrakt, skifteretsattest, dombogsudskrift, osv.
Hvad gør man normalt?

Venlig hilsen

Fra : K*T

Dato : 17-09-11 05:53

Med kopier kan du jo tinglyse samme forhold flere gange og i flere
sammenhænge - det lyder ikke helt smart vel ?

Knud

Fra : alexbo

Dato : 17-09-11 08:29

"Lisser" skrev

> Jeg synes det er et problem at de skal have originale papirer som,
> lejekontrakt, skifteretsattest, dombogsudskrift, osv.
> Hvad gør man normalt?

Sender det digitalt, logger ind med Nem_ID og tager det derfra.

http://www.tinglysningsretten.dk/tinglysning/faq/Pages/default.aspx

mvh
Alex Christensen