Er det her et moderne Røntgenbillede ?
Fra : Per

Dato : 17-09-11 19:48

Hej !

Jeg undrer mig over de billeder, der vises, i denne har artikel:
http://www.bt.dk/utroligt-men-sandt/se-billederne-20-aarig-slugte-72-poser-kokain

Er det en form for moderne Røngtenbilleder - eller er det et modelbillede ?

Farvekontrasten undrer mig.

Mvh. Per

Fra : Max

Dato : 17-09-11 20:42

Hej Per

> Er det en form for moderne Røngtenbilleder - eller er det et
> modelbillede ?

Det er nok en ultralydsscanning.

> Farvekontrasten undrer mig.

Farverne er helt sikkert falske, et computer skabt billede.

Max

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-09-11 22:29

Max skrev:

> Det er nok en ultralydsscanning.

De lydscanninger (af gravide) jeg har set, er ikke bare i
nærheden af den præcision der er her. Hvorfor tror du ikke det er
røntgen?

> Farverne er helt sikkert falske, et computer skabt billede.

Ja, det er simpelt nok. Det er jo bare samme teknik som billeder
af rummet og sattelitbilleder.

--
Bertel

Fra : Max

Dato : 17-09-11 22:41

Hej Bertel

> De lydscanninger (af gravide) jeg har set, er ikke bare i
> nærheden af den præcision der er her. Hvorfor tror du ikke det er
> røntgen?

Nu har jeg arbejdet med både medicinsk og industriel røngten i
de sidste 40 år, og har aldrig set noget sådant lavet med røngten.
Derimod har jeg set imponerende ting med ultralydsscannere de
sidste par år, bl.a. en del undersøgelser der foregik på min egen
krop hvor detaljerigdommen var temlig stor.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-09-11 23:52

Max skrev:

> [...]
> sidste par år, bl.a. en del undersøgelser der foregik på min egen
> krop hvor detaljerigdommen var temlig stor.

Okay.

--
Bertel

Fra : Max

Dato : 17-09-11 22:53

Hej Bertel

> De lydscanninger (af gravide) jeg har set, er ikke bare i
> nærheden af den præcision der er her. Hvorfor tror du ikke det er
> røntgen?

Faktisk står der her at det drejer sig om X-ray og på billedet ses
også teksten contraste oral, hvilket så må betyde at smugleren
har drukket et kontraststof som har afsløret poserne. Men disse
kontraststoffer er ikke sådan noget man spøger med, derfor er
røngten jo død i lægeverdenen, så de må have været sikker på
at han var skyldig siden de har udsat ham for det.

http://www.msnbc.msn.com/id/44547891/

Men det behøver jo ikke være korrekt fordi det står på den side.

Max

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-09-11 23:53

Max skrev:

> kontraststoffer er ikke sådan noget man spøger med, derfor er
> røngten jo død i lægeverdenen, så de må have været sikker på
> at han var skyldig siden de har udsat ham for det.

Eller også går de ikke så højt op i den slags.

--
Bertel

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 18-09-11 08:42

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev

>.....så de må have været sikker på
> at han var skyldig siden de har udsat ham for det.

De har nok bare truet ham med, at han så ikke ville få amerikansk olie,
eller anden form for fødselshjælp.....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Max

Dato : 18-09-11 11:40

Hej Bertel

> De lydscanninger (af gravide) jeg har set, er ikke bare i
> nærheden af den præcision der er her. Hvorfor tror du ikke det er
> røntgen?

Her er billeder fra lydscanninger som de kan laves idag

http://pregnancy.about.com/od/fetus/ig/3D-Ultrasound-Gallery/

Max

Fra : Sømand

Dato : 18-09-11 11:50

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message

> Her er billeder fra lydscanninger som de kan laves idag
>
> http://pregnancy.about.com/od/fetus/ig/3D-Ultrasound-Gallery/

http://www.youtube.com/watch?v=IL4f_x4CFQA
Huntsman Spider in Baltic Amber Imaged Using Phase Contrast X-Ray Tomography

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-09-11 12:20

Max skrev:

> Her er billeder fra lydscanninger som de kan laves idag
> http://pregnancy.about.com/od/fetus/ig/3D-Ultrasound-Gallery/

Imponerende. Jeg har 4½ barnebarn, så jeg har set de scanninger
som gravide i Århus får lavet. Der er betydelig forskel fra de
første til de sidste, men ingen af dem er i nærheden af de
eksempler her.

--
Bertel

Fra : Per

Dato : 18-09-11 05:55

Max wrote:
> Hej Per

> Det er nok en ultralydsscanning.

> Farverne er helt sikkert falske, et computer skabt billede.

Tak for svar.

Mvh. Per

Fra : /Peter

Dato : 18-09-11 10:25

> [...]
> http://www.bt.dk/utroligt-men-sandt/se-billederne-20-aarig-slugte-72-poser-kokain
>
> Er det en form for moderne Røngtenbilleder - eller er det et

Læs lige billedteksten:
"A medical-imaging photo"
Frit oversat:
"medicinsk billedbehandlings foto"
tolkes vel som et manipulerert eller kunstig frembragt billede.

Fra : Max

Dato : 18-09-11 10:47

Hej /Peter

> Læs lige billedteksten:
> "A medical-imaging photo"
> Frit oversat:
> "medicinsk billedbehandlings foto"
> tolkes vel som et manipulerert eller kunstig frembragt billede.

Det fortæller så ikke noget om hvordan rådata er kommet til veje.

Max

Fra : /Peter

Dato : 18-09-11 11:12

> Hej /Peter

> Det fortæller så ikke noget om hvordan rådata er kommet til veje.

Er kunstig fembragt ikke nok?

Sv. jeg kan se fylder poserne hele "korppen", og der skal vel også være
plads til lunger, lever og andre organer.
Der hvor lungerne skulle være er der fyldt med poser, hvordan trækker
"patienten" mon vejret
- vil du forklare det ?

Fra : Max

Dato : 18-09-11 11:19

Hej /Peter

> Er kunstig fembragt ikke nok?

Nej, det er jo kun farvelægningen der er frembragt kunstig,
der skal være nogle billeder til at danne grundlaget med.

> Der hvor lungerne skulle være er der fyldt med poser, hvordan trækker
> "patienten" mon vejret
> - vil du forklare det ?

Området hvor lungerne befinder sige er da helt fri for poser
og lang det meste af lungeområdet er slet ikke med på
billedet.

Max

Fra : /Peter

Dato : 18-09-11 11:25

> [...]
>

> Området hvor lungerne befinder sige er da helt fri for poser
> og lang det meste af lungeområdet er slet ikke med på

Ja du har nok ret, jeg har først lige set billede nr. 2 nu..
Men "flash-lyset" på ribbene vækker min mistanke om at det er kunstigt
frembragt.

Fra : Max

Dato : 18-09-11 11:26

Hej /Peter

> Men "flash-lyset" på ribbene vækker min mistanke om at det er kunstigt
> frembragt.

Alt hvad du ser på billedet er garanteret frembragt kunstigt,
men afgrænsningerne er hentet ind fra en kilde. Og så
rendere de knoglerne til at fremstå som poleret elfenben,
det virker meget kunstigt.

Max

Fra : Max

Dato : 18-09-11 11:33
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-09-11 11:54

Max skrev:

> Det er nok tomografi som det her der er brugt

Waw! Fantastisk teknik.

--
Bertel

Fra : /Peter

Dato : 18-09-11 11:36

> [...]
> men afgrænsningerne er hentet ind fra en kilde. Og så
> rendere de knoglerne til at fremstå som poleret elfenben,

Ja måske...
Men kun en læge kan vel afgøre om poserne nu også flyder rigtigt på
billedet.
Jeg vil tro at indtagelsen af poserne skal planlægges nøje, for at de
skal få det rigtige flow,
f.eks. ser det jo ud som om det i bunden er på vej ud, mens der stdi
ligger noge i tyltarmen (øverst)..
En gennemløb i mave-tarmsystemet tager godt og vel 12 timer.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-09-11 11:54

/Peter skrev:

> Jeg vil tro at indtagelsen af poserne skal planlægges nøje, for at de
> skal få det rigtige flow,

Flowet går helt automatisk. Det oplever du selv hver dag.

--
Bertel

Fra : /Peter

Dato : 18-09-11 15:04

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:4e75cdca$0$305$14726298@news.sunsite.dk...

> Flowet går helt automatisk. Det oplever du selv hver dag.

Interessant er det i hvertfald