Error ved tilkobling til server med Filezi~
Fra : Afrooz Elahi Haghigh~

Dato : 17-09-11 21:40

Jeg er i gang med jeres tutorial HTML lektion 13, og når jeg
taster ftp.angelfire.com som "hostname" i FileZilla, brugernavn
og kode, nægter FileZilla at forbinde mig til serveren.
Der står følgende:
"530 Access Denied: FTP is not available for your level of
account. Please see web site for help."

Kan nogen hjælpe mig?

Mvh.
Afrooz

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger Sørensen

Dato : 17-09-11 21:44

Afrooz Elahi Haghighi formulerede spørgsmålet:
> [...]
> Der står følgende:
> "530 Access Denied: FTP is not available for your level of

Tror FileZilla har et forum...

I øvrigt er det her i html.dk - de nasser bare på andres gratis
arbejde, og sitet burde enten opdateres eler fjernes...

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-09-11 22:15

Birger Sørensen skrev:

> I øvrigt er det her i html.dk - de nasser bare
> på andres gratis arbejde, og sitet burde enten
> opdateres eler fjernes...

Har du prøvet at skrive til dem?

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 20-09-11 21:52

> Har du prøvet at skrive til dem?

Prøv lige at se:
https://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=42&query=html.dk

Nu har en masse mennesker brokket sig gennem
mange år - og så skal der ikke mere til

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-09-11 22:34

Allan Vebel skrev:

> Nu har en masse mennesker brokket sig gennem
> mange år - og så skal der ikke mere til

Det var lige hidsigt nok de lukkede ned. Hvordan finder brugerne
nu ud af at henvende sig her?

--
Bertel

Fra : Allan Vebel

Dato : 20-09-11 22:50

Bertel Lund Hansen skrev:

> Det var lige hidsigt nok de lukkede ned.

Ja, men nu er det sket, og brugerne finder
ikke længere forældede artikler - det har
været hele min mission.

Vi fik jo også lukket de gamle artikler på
usenet.dk - hvad er forskellen?

> Hvordan finder brugerne nu ud af at
> henvende sig her?

De få brugere der er tilbage, finder nok en
anden tilgang - der er masser af muligheder.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-09-11 23:08

Allan Vebel skrev:

> Ja, men nu er det sket, og brugerne finder
> ikke længere forældede artikler - det har
> været hele min mission.

Jamen, jeg synes da også overvejende at det er godt. Men en bedre
lukning havde været en forside der meddelte at HTML.dk er lukket
og at man kan kikke på usenet.dk for at finde ud af hvordan man
igen får adgang til webdesigngrupperne.

--
Bertel

Fra : Allan Vebel

Dato : 21-09-11 23:29

Bertel Lund Hansen skrev:

> [...]

> Men en bedre lukning havde været en forside
> der meddelte at HTML.dk er lukket og at man
> kan kikke på usenet.dk for at finde ud af

Helt enig - se mit svar til Birger i en senere tråd!

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-09-11 23:03

Birger Sørensen skrev:

> I øvrigt er det her i html.dk - de nasser bare på
> andres gratis arbejde, og sitet burde enten
> opdateres eler fjernes...

Nu har jeg skrevet dette til Joachim, så må vi se
hvad der sker

<citat>
Hej Joachim!

> html.dk er dybt forældet og nasser på andre

Det er en tekst jeg ofte møder på Usenet - jeg
ved ikke hvor meget du følger med her?

De fleste artikler og toturialer er mere end 10
år gamle, og der er jo ikke noget der bliver
opdateret.

Meget ofte finder en nybegynder siden, laver en
hel hjemmeside efter gammel opskrift - og så
skal vi bruge en masse tid på at få begynderen
til at anvende en nyere kode end den I i sin tid
har foreslået - det er pisseirriterende.

Der har indtil for nylig også ligget en masse
forældede artikler på http://usenet.dk - de er
fjernet nu - og jeg vil opfordre dig til det samme.

Fjern hele html.dk fra jordens overflade - det vil
gøre livet nemmere for en masse mennesker!

Ja, jeg ved godt at I går glip af nogle indtægter
på reklamer - jeg ved ikke hvor mange penge
det drejer sig om?

Min mission er blot at slippe af med de gamle
artikler der bliver ved med at spøge.

Jeg kan næppe tro at du eller andre gider at gå
det hele igennem efter de nyeste standarder,
lave en html5- eller css3-sektion, Facebook- og
Twitter-ting, som er moderne i dag?

Mit bedste bud er derfor at I fjerner det helt

Denne tekst bliver lagt ud i html-gruppen til
orientering, og jeg håber på at du vil deltage i
debatten?

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-09-11 23:00

Den 17-09-2011 22:39, Afrooz Elahi Haghighi skrev:
> Jeg er i gang med jeres tutorial HTML lektion 13, og når jeg
> taster ftp.angelfire.com som "hostname" i FileZilla, brugernavn
> og kode, nægter FileZilla at forbinde mig til serveren.

Har du oprettet en konto hos angelfire?

I så fald skal du nok følge vejledningen hos Angelfire, da
HTML.dk's guide sikkert er forældet på det punkt.

Men du er nok bedre stillet med at købe adgang til et
webhotel i Danmark, hvor du kan have dit eget domæne. Den
slags kan fås ganske billigt. Jeg har skrevet en guide til
at vælge webhotel, så du kan undgå de værste faldgruber:
http://kimludvigsen.dk/tips-internet-websnedker-webhotel.php

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tips til hjemmesidesnedkeren:

Fra : scootergrisen

Dato : 17-09-11 17:48

Hostnavnet "ftp.angelfire.com" er bare et eksempel der bruges, så med
mindre du har en konto hos angelfire vil det ikke virke.

Hvis du vil lave en hjemmeside så kan du leje et webhotel også kan du
få tilsendt login oplysninger af webhotel udbyderen.
Du kan for eksempel leje et webhotel hos http://www.one.com/ det
koster nogen penge.
Der findes også steder hvor man kan få det gratis men kender ikke
nogen.

Hvis du bare vil prøve og logge på en server så kan du prøve uden
brugernavn og kodeord på : ftp.freebsd.org