Skifte dæk?
Fra : Steffen

Dato : 17-09-11 17:27

Hej
Knallerten skal have skiftet dækkene. Har købt nogle på nettet.
Skifter I selv (kan man det) , eller betaler et værksted (hvormeget)?
mvh Steffen

Fra : scootergrisen

Dato : 18-09-11 02:53

On 17 Sep., 18:26, "Steffen" <steffe...@gmail.com> wrote:
> Hej
> Knallerten skal have skiftet d kkene. Har k bt nogle p nettet.
> Skifter I selv (kan man det) , eller betaler et v rksted (hvormeget)?
> mvh Steffen

Hvad er det for en knallert model du har ?
Er det med slangeløse dæk eller er det slange i dækket ?

Hvis det er med slange tror jeg godt du kan nogenlunde let.
Hvis det er med slangeløse dæk så kan det være ret så svært at få
dækket af og på fælgen.

Er det slangeløst skal du bruge en kompressor til at pumpe dækket op
så det springer på plads på fælgen.

Du kan eventuelt selv tage det gamle dæk af og sætte det nye dæk løst
på fælgen også tage det med til et værksted og spørge hvor meget de
skal have for at pumpe luft i så dækket springer op. Det har jeg
gjorde 2 gange og sluppet med at betale en lille smule penge.
Så skal ventilen skrues ud (den del der sidder inden i ventilen) for
at luften hurtigere kan komme ind.
Venti : http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/dek.php#ventil

Se eventuelt : http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/service_dek.php

Fra : bent

Dato : 18-09-11 20:11

Den 18-09-2011 10:52, scootergrisen skrev:

> [...]
> gjorde 2 gange og sluppet med at betale en lille smule penge.
> Så skal ventilen skrues ud (den del der sidder inden i ventilen) for

Eller luft på en tank stadion, det har jeg prøve og det virke fin og
er gratis

Fra : Steffen

Dato : 19-09-11 09:54

"Steffen" <steffena2@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Hej
> Knallerten skal have skiftet dækkene. Har købt nogle på nettet.
> Skifter I selv (kan man det) , eller betaler et værksted (hvormeget)?
> mvh Steffen

Smører I noget på dæk og fælg, for at få det til at svuppe nemmere på. Jeg
tænker på f.eks. et tyndt lag olie?

Fra : Steen F.

Dato : 21-09-11 02:44

Den 19-09-2011 10:54, Steffen skrev:

> "Steffen" <steffena2@gmail.com> skrev i meddelelsen
>>

> Smører I noget på dæk og fælg, for at få det til at svuppe nemmere på.
> Jeg tænker på f.eks. et tyndt lag olie?

Jeg har prøvet det
Du skal i hvert fald have fat i nogle gode dækjern, 3 stk. vil jeg mene.
Og ja, du kan bruge noget vand med sulfo og en spray-beholder så dækkene
glider bedre på fælgen.
Jeg havde en god dialog med Scootergrisen undervejs på mail, og kiggede
også på de videoer der ligger på hans site. Se videoerne!
Jeg måtte desværre selv opgive efter 3 dages forsøg, med fuldstændig
ødelagte fingre. Jeg købte endda nogle fælgbeskyttere til 60 kr. men de
gik i stykker under mit forsøg.
Jeg tog derefter ud til Thansen, og de klarede opgaven på 4 minutter og
tog 100 kr. pr. hjul. Så DET bøvl gider jeg ikke selv rode med fremover.

Fra : scootergrisen

Dato : 26-09-11 07:36

> Jeg tog derefter ud til Thansen, og de klarede opgaven på 4 minutter og
> tog 100 kr. pr. hjul. Så DET bøvl gider jeg ikke selv rode med fremover.

Det var da ok billigt.

Men så fik du da prøvet om du kunne Og ja det er ikke let.
Jeg ville kun bruge vand og sæbe mellem dæk og fælg for at få det på
plads... det fordamper så efter noget tid.
Men hvis nu man brugte olie eller silikone eller noget så kunne det i
teorien betyder at når man bremser så står fælgen stille mens dækket
forsætter med at dreje rundt hvis nu man bremsede meget hårdt... har
aldrig hørt om det man i teorien. så ville aldrig bruge olie der.