MS Windows
briani 27239
Win7 newbie_2
Fra : RK

Dato : 17-09-11 10:56

Når jeg starter windows kommer der en boks op der giver mulighed for at
vælge andre browsere, hvor slår man denne pop up fra?

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-09-11 11:06

RK skrev:

>Når jeg starter windows kommer der en boks op der giver mulighed for at
>vælge andre browsere, hvor slår man denne pop up fra?

En måde kan være
http://benosullivan.co.uk/windows/disable-the-browser-choice-screen-in-windows-7/

(selv fjerner jeg den bare fra Run, men har ikke lige en beskrivelse
liggende af hvordan det gøres - og siden det er et stykke tid siden og jeg
har teflonhjerne kan jeg ikke lave en beskrivelse)

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : RK

Dato : 17-09-11 11:53

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> liggende af hvordan det gøres - og siden det er et stykke tid siden og jeg
> har teflonhjerne kan jeg ikke lave en beskrivelse)

Tak Ivan, det havde jeg aldrig selv fundet ud af!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-09-11 13:00

RK skrev:

> Når jeg starter windows kommer der en boks op der giver mulighed for at
> vælge andre browsere, hvor slår man denne pop up fra?

Kan du ikke bare vælge den browser du bruger?

--
Bertel

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-09-11 18:53

Bertel Lund Hansen skrev:

>Kan du ikke bare vælge den browser du bruger?

Jeg har før oplevet at det pop-up windue som den pop-up-elskende browser
Opera er skyld i ikke forsvinder hvis ikke der vælges en anden browser end
IE

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-09-11 22:23

Ivan V. Klattrup skrev:

> Jeg har før oplevet at det pop-up windue som den
> pop-up-elskende browser Opera er skyld i ikke forsvinder hvis
> ikke der vælges en anden browser end IE

Hvad har Opera med det at gøre?

--
Bertel

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-09-11 22:57

On 17-09-2011 23:22, Bertel Lund Hansen wrote:
> Hvad har Opera med det at gøre?

Det er dem der har fået EU til at kræve det åndsvage pop-up windue

Fra : Mcwm

Dato : 18-09-11 03:14

Den 17-09-2011 23:57, Ivan V. Klattrup skrev:
> Det er dem der har fået EU til at kræve det åndsvage pop-up windue
Mon ikke de bare krævede at blive ligestillet med MS produktet(Internet
Explorer)og at valget om det "åndsvage" vindue var Microsofts svar på en
løsning?

Venligst
Mcwm

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-09-11 12:09

Ivan V. Klattrup skrev:

> Det er dem der har fået EU til at kræve det åndsvage pop-up windue

Er det ikke EU selv? De har haft flere sager med Microsoft.

Jeg vil gerne se noget dokumentation for at kravet stammer fra
Opera.

--
Bertel

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 18-09-11 12:27

http://www.opera.com/press/releases/2007/12/13/

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-09-11 12:32

Ivan V. Klattrup skrev:

> http://www.opera.com/press/releases/2007/12/13/

Tak, det er jo klart nok.

Jeg kan så lige tilføje at Opera nok ikke har designet den
løsning der blev valgt, og at den måske netop er udformet for at
miskreditere dem der var utilfredse med sammenfletningen af
browser og styresystem.

--
Bertel