Findes den teori "Det uendelig genbrug"
Fra : Johnni

Dato : 15-09-11 15:13

Findes den teori

"Det uendelig genbrug"

Jeg tror vi er for snæver synet

1. Engang troede vi at den græssteppe vi boede på var det meste fordi hvis
man gik hen til bjerget i det fjerne kunne man se ned i afgrunden og der var
ikke mere end den "flade jord" vi bor på

2. Så opdagede vi at vi bor på en planet

3. Så opdagede vi vores solsystem

4. Så opdagede vi er "en" galakse

5. Så opdagede vi er en ud af uhyggelig mange galakser og tror det er "DET
HELE"

Også antager man det er enden på opdagelser, og vi forsøger at forudse,
hvordan finalen vil tage form.

Den tror jeg så ikke på, at vi kan nøjes med det

Jeg tror vi er et "Det uendelig genbrug"

Vi følger kulstof atom i "Det uendelig genbrug"

Det kulstof atom bor i den tobak jeg ryger

Røgen puster jeg over til vinduet hvor en urtepotte med kattegræs er og
fotosyntesen hapser den co2 og det kulstof atom er igen i brug i en anden
form, min kat spiser græsset, den kan ikke fordøje de plante firere, men
katten er ikke enden, katten besøger køkkenhaven, i kartoffel bedet ligger
nu det ubrugte kattegræs og bliver til gødning som kartoffelen bruger,
kartoflen spiser vi, kartoflens energi bliver brugt, og co2 bliver udåndet
og blæser hen til en hvedemark som tager det kulstof atom via fotosyntesen.
Osv. Osv.

Det er en vi en virkelig vi kan forholde os til

Det overførere jeg så til vores univers

Et sort hul kan møde et andet sort hul, og de bliver til et "stort" sort hul

Men hvad er stort?

Kan vi gentage processen og få et "endnu større"

Et sort hul er ikke en ting vi ved alt om, men hvis nu vi antager det "spiste"
stof må havne et sted og det sted er:

For enden af en muskedonner som netop er affyret og vi har taget et billede
hvor vi kan se hele ladningen i en kegle form for enden af løbet på
muskedonneren

Den her kegle, er nu vores opdagelse i nr. 5

Vi er et hagl i ladningen og bliver forsat skubbet af krudtladningen vi er i
acceleration

Det skulle så være vores "virkelighed"

Big bang er så da vi blev "afskudt"

Den her hagl ladning som vi er en del af vil med tiden så ophøre med at
accelerere fordi der er "uopdaget" gnidnings modstand og vi tabe fart, for
til sidst stå stille i det "tomme rum"

Det er så vores big chill

Men det er ikke enden, for med tiden vil der ankomme "en anden kegle" som
ikke har "opbrugt" sin "skud afstand" den her anden kegle har et sort hul
som "spiser os" og vi bliver "gendfødt" i et big bang som er skuddet på en
anden muskedonner

Og vi kan forsætte i "Det uendelig genbrug"

Det skulle så være opdagelse Nr. 6

Hvor stort er så "alt"

Et gæt: ("det hele")/n n = "antal kegler" fra muskedonnere

mvh

Johnni

Fra : Johnni

Dato : 15-09-11 15:38

Hov jeg glemte:
big crunch er når vi bliver "spist" af det sorte hul

mvh
Johnni

Fra : Leif Neland

Dato : 16-09-11 14:31

"Johnni" <JohnniMN@anarki.dk> skrev i en meddelelse
> Findes den teori
>

> "Det uendelig genbrug"

Ja, du har ihvertfald fremsat den, så den findes.

Leif