Hvor finder jeg dette bræt i hårdttræ?
Fra : Svenno

Dato : 15-09-11 18:32

Hej Gruppe

I forbindelse med renovering af en gammel lejlighed mangler jeg et
dørtrin/bundstykke i hårdttræ (mørkt træ).
De eksisterende dørtrin er 7-8mm høje og 120mm brede.

Området er København/Nordsjælland, men jeg er villig til at køre længere
for at finde det rette :)
Har besøgt en del trælaster i området, og de har ikke haft det jeg søger.

Nogen der ved hvor jeg kan finde sådan et bræt?

På forhånd tak.

Mvh Mads

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 15-09-11 19:57

Svenno wrote:
> [...]
> Har besøgt en del trælaster i området, og de har ikke haft det jeg søger.
>
> Nogen der ved hvor jeg kan finde sådan et bræt?

Mit bedste forslag er et bådebyggeri.
Det næstbedste forslag er et møbelsnedkeri.

Og hvorfor mon jeg så kom til at tænke på et stykke terrassebrædt i
hårdt tropisk træ? - som kan afrettes ned i tykkelse da de normalt er 20
til 25 mm tykke og hvis de ellers kan findes i en egnet bredde.

/Lars

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 15-09-11 20:32

Den 15-09-2011 19:32, Svenno skrev:
> [...]
> Har besøgt en del trælaster i området, og de har ikke haft det jeg søger.
>
> Nogen der ved hvor jeg kan finde sådan et bræt?

Prøv evt. her:
http://www.keflico.com/

Hilsen Matthias

Fra : frank

Dato : 15-09-11 20:38

Hej.

Københavns Listefabrik kan sikkert klare det:
http://www.kbhlistefabrik.dk/index.asp

Mener også de laver efter mål.

v.h. Frank.

Fra : Svenno

Dato : 16-09-11 17:49

Hej alle

Tak for jeres svar.

Københavns Listefabrik har en Maghoni i 9*118 og den må gå an til
formålet

God Weekend.

Fra : Martin Bak

Dato : 19-09-11 19:11

"Svenno" <dinodk@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej alle
>
> Tak for jeres svar.
>
> Københavns Listefabrik har en Maghoni i 9*118 og den må gå an til formålet

Afhængig af hvad man selv kan og gider at lave... Jeg har brugt et
ramponeret gammelt skrivebord fra containerpladsen, med en bordplade i
massiv eg, til at lave nye dørtrin. Det kostede gratis, men lidt arbejde.

--
Martin
http://www.martinbak.dk