MS Windows
briani 27239
Kassetebånd --> mp3
Fra : Svend

Dato : 15-09-11 10:16

Hej jeg vil gerne overføre nogle gamle kassetbånd til mp3 og vil høre
om i har nogen erfaringer at dele.
Båndene mangler dynamik, men der er rigeligt båndsus.
Er der et anbefalelsværdigt freeware renseprogram ?
Hvilket program er godt at klippe overflødige pauser væk med?
P.t. anvender jeg kun programmet Cdex.

/Svend

Fra : Max

Dato : 15-09-11 11:02

Hej Svend

> Er der et anbefalelsværdigt freeware renseprogram ?
> Hvilket program er godt at klippe overflødige pauser væk med?

Spørgsmålet er bedre at stille i dk.teknik.lyd

Men det meste af løsningen ligger her

http://audacity.sourceforge.net/

Max

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-09-11 13:15

Max skrev:

> Men det meste af løsningen ligger her

> http://audacity.sourceforge.net/

Enig. Jeg brugte Audacitys filter til at fjerne knas fra en
lp-plade, og det var forbavsende så godt det lød.

--
Bertel

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 15-09-11 17:40

Den 15-09-2011 12:01, Max skrev:

> Men det meste af løsningen ligger her
>
> http://audacity.sourceforge.net/

Også mit foretrukne program.
Jeg har rippet masser af musik fra både vinylplader og kassettebånd over
med det program.

Ved et par lejligheder har jeg også brugt det til at klippe sange sammen
hvor jeg havde begyndelsen på et bånd og slutningen på et andet bånd.

--
Philip

Fra : Svend

Dato : 16-09-11 16:42

On Thu, 15 Sep 2011 18:40:22 +0200, Philip Nunnegaard
<nunnenospam@hitsurf.dk> wrote:

> [...]

Tak for de enslydende svar, så er der jo ikke noget at tage fejl af.

/Svend

Fra : Svend

Dato : 17-09-11 11:01

On Thu, 15 Sep 2011 18:40:22 +0200, Philip Nunnegaard
<nunnenospam@hitsurf.dk> wrote:

Tak for de enslydende svar, det gør valget nemt.

/Svend