Må europæere købe hus i dk?
Fra : Pjerrot

Dato : 14-09-11 19:30

Må vi sælge vores hus, sommerhus eller grund til en Tysker?

--
Pjerrot

Fra : Grethe Hoff

Dato : 14-09-11 19:33

"Pjerrot" <mail@pjerrot.qq> skrev i en meddelelse
> Må vi sælge vores hus, sommerhus eller grund til en Tysker?
>
> --
> Pjerrot

Nei, man skal være dansk borger.
Jeg kunne ikke som nordmann kjøpe hus før jeg ble dansk borger....uten
stemmerett til Folketinget...;)
--
Grethe
Deilig å være norsk i DK

Fra : Pjerrot

Dato : 14-09-11 20:04

On Wed, 14 Sep 2011 20:33:00 +0200, Grethe Hoff wrote:

> --
> Grethe
> Deilig å være norsk i DK

Du er velkommen

--
Pjerrot

Fra : Grethe Hoff

Dato : 15-09-11 20:57

> Du er velkommen
>
> --
> Pjerrot

Takk! :)

Fra : Preben

Dato : 14-09-11 19:48

Den 14.09.2011 kl. 20:33 skrev Grethe Hoff <grethe---@ceroy.dk>:

> "Pjerrot" <mail@pjerrot.qq> skrev i en meddelelse

> Nei, man skal være dansk borger.
> Jeg kunne ikke som nordmann kjøpe hus før jeg ble dansk borger....uten
> stemmerett til Folketinget...;)

Det er vist lidt for forenklet. Reglerne findes her:
Heraf fremgår det, at fast ejendom kan købes hvis man har boet i landet i
mindst 5 år. Det gælder dog ikke sommerhuse, så vidt jeg kan se.
Efter ansøgning kan der opnås tilladelse til at købe fast ejendom, hvis
man selv vil bo i (helårs)huset, selv om man har boet mindre end 5 år i
landet.
Udlændinge kan dog købe både hus og sommerhus, hvis de opretter et firma
med hjemsted i Danmark.

--
mvh/Preben

Fra : Pjerrot

Dato : 14-09-11 20:02

On Wed, 14 Sep 2011 20:48:04 +0200, Preben wrote:

> Udlændinge kan dog købe både hus og sommerhus, hvis de opretter et firma
> med hjemsted i Danmark.

Hvis jeg sælger mit hus til et nystiftet
investeringsselskab/ejendomsselskab i dk som jeg selv ejer, må jeg så sælge
dette selskab til en Tysker?
eller skal tyskeren selv stifte et selskab i tyskland som så køber aktierne
i mit selskab?

--
Pjerrot

Fra : Preben

Dato : 14-09-11 20:11

Den 14.09.2011 kl. 21:02 skrev Pjerrot <mail@pjerrot.qq>:

> [...]
> sælge
> dette selskab til en Tysker?
> eller skal tyskeren selv stifte et selskab i tyskland som så køber

Så vidt jeg kan se, skal tyskeren/tyskerne oprette et selskab med hjemsted
i Danmark. Du behøver vist ikke oprette et selskab.

--
mvh/Preben