de delte alt imellem sig
Fra : tkruse

Dato : 14-09-11 18:02

de delte alt imellem sig
er det rød regering ?

Fra : tkruse

Dato : 14-09-11 19:03

On 15 Sep., 02:02, tkruse <tkru...@gmail.com> wrote:
> de delte alt imellem sig
> er det rød regering ?

v1 For Himmeriget ligner en vingårdsejer, der tidligt om morgenen gik
ud for at leje arbejdere til sin vingård. v2 Da han var blevet enig
med dem om en dagløn på en denar, sendte han dem hen i sin vingård.
v3 Ved den tredje time gik han ud og så nogle andre stå ledige på
torvet, v4 og han sagde til dem: Gå I også hen i min vingård, så skal
jeg betale, hvad I har ret til. v5 De gik derhen. Igen ved den sjette
og den niende time gik han ud og gjorde det samme. v6 Ved den ellevte
time gik han derhen og fandt endnu nogle stående dér, og han spurgte
dem: Hvorfor har I stået ledige her hele dagen? v7 De svarede ham:
Fordi ingen har lejet os. Han sagde til dem: Gå I også hen i min
vingård. v8 Da det blev aften, sagde vingårdens ejer til sin
forvalter: Kald arbejderne sammen og betal dem deres løn, men sådan,
at du begynder med de sidste og ender med de første. v9 Og de, der
var blevet lejet i den ellevte time, kom og fik hver en denar. v10 Da
de første kom, troede de, at de ville få mere; men også de fik hver en
denar. v11 Da de fik den, gav de ondt af sig over for vingårdsejeren
v12 og sagde: De sidste dér har kun arbejdet én time, og du har
stillet dem lige med os, der har båret dagens byrde og hede. v13 Men
han sagde til en af dem: Min ven, jeg gør dig ikke uret. Blev du ikke
enig med mig om en denar? v14 Tag det, der er dit, og gå! Jeg vil
give den sidste her det samme som dig. v15 Eller har jeg ikke lov til
at gøre, hvad jeg vil, med det, der er mit? Eller er dit øje ondt,
fordi jeg er god? v16 Sådan skal de sidste blive de første, og de
første de sidste

de delte alt imellem sig

Fra : tkruse

Dato : 14-09-11 19:33

On 15 Sep., 03:02, tkruse <tkru...@gmail.com> wrote:

> [...]
> at gøre, hvad jeg vil, med det, der er mit? Eller er dit øje ondt,
> fordi jeg er god? v16  Sådan skal de sidste blive de første, og de

3 Mosebog 19:9

Dette er Biblen på dansk (DN1933)

9 Når I høster eders Lands Høst, må du ikke høste helt hen til Kanten
af din Mark, ej heller må du sanke Efterslætten efter din Høst

er det rød regering ?

Fra : tkruse

Dato : 15-09-11 19:23

On 15 Sep., 03:32, tkruse <tkru...@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>  9 Når I høster eders Lands Høst, må du ikke høste helt hen til Kanten
> af din Mark, ej heller må du sanke Efterslætten efter din Høst

de vandt,,gudskelov