Slikke poter
Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 14-09-11 13:06

Hej !!

I kender det sikkert alle ----: Så nu ligger hunden igen og slikker sine
forpoter og forben --- og det kan den gøre timevis. Der er ikke noget
synligt at se og den slider heller ikke hul, men den ligger blot og slikker
og gnasker, så kommer turen til kløerne som også får en tur !!

Kender i denne adfærd ? Gør i noget (hvad) for at standse det ? Vides der
noget om hvorfor hunden gør det ?
Mangler der en eller anden form for stimulans ? o.s.v.

Med venlig hilsen
Hans

Fra : John

Dato : 14-09-11 13:18

Hans Mikkelsen:

> Kender i denne adfærd ? Gør i noget (hvad) for
> at standse det ? Vides der noget om hvorfor
> hunden gør det ?
> Mangler der en eller anden form for stimulans ?
> o.s.v.
Skulle være et tegn på allergi når de konstant
gnasker poter

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-09-11 07:49

"Hans Mikkelsen" <bkfoto3@youmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der noget om hvorfor hunden gør det ?
> Mangler der en eller anden form for stimulans ? o.s.v.

Tja, jeg har da en, der gør det ofte... Men om det er fordi der sidder noget
et eller andet sted mellem tæerne, lidt grus eller småsten, eller hvem ved,
bare et lille stykke halm der generer, er jo ikke til at sige... Der kan da
også sidde et eller andet, den har trådt på, i kanten af en negl, som enten
generer, eller måske endnu bedre, smager fremmed / godt.... Det kan jo så
måske endda henføres til, skal vi kalde det en form for hygiejne, for somme
tider ser en hektisk slikken ud til, kun at have det formål, at poten bliver
fugtig, for herefter at blive ført op over hovedet, eller op i jeg skammer
mig positionen

Og for mig, ser det ud som om hun hygger sig gevaldigt, medens hun gør det,
så jeg kan ikke nænne at stoppe hende... Men det kan jo godt tage et lille
stykke tid, for hun bruger vel noget der minder om størrelse 47 i sko

M.V.H....Benny..